Op dit moment rij ik nog een E34 530i V8 uit 1993 met een silbergrau hell interieur. Een heel erg fijne auto met de V8 en echt een heerlijke rijdersauto. Helaas moet ik deze weg doen aangezien ik weer meer kilometers ga maken en dus nu opzoek ben naar een E46 320d.

Even een fototje van mijn huidige E34
Mijn E34 staat nu te koop en er zijn al een aantal geïnteresseerden, dus de zoektocht naar een E46 is begonnen! Ik heb een mooie 320d met 290.000km op de teller gevonden waar al een hoop aan is vervangen (turbo met katalysator, koppeling met vliegwiel, draagarmen). Dit lijkt mij een mooi exemplaar en een BMW met bijna 3 ton km's lijkt mij geen enkel probleem. Het enige waar ik volgens mij nog rekening mee moet houden is de brandstofpomp (als die nog niet is vervangen) aangezien dat een dure reparatie is, toch? Of hebben jullie daar goede alternatieven voor? Nu heb ik nog een paar vraagjes:
1) aangezien ik zelf helemaal niet technisch ben, kennen jullie een adresje waar ik na aanschaf de Swirl Flaps kan laten verwijderen na de aanschaf van een 320d? Ik heb me een beetje ingelezen en ik wil niet van die spookverhalen meemaken!
2) bij mijn huidige E34 heb ik nog een set originele alpina's breedset met nieuwe banden 235-45-17 en 255-40-17. Deze banden wil ik graag gaan gebruiken op een E46 breedset velgen. De Alpina''s verkoop ik dan los aangezien deze niet passen. Maar zouden deze banden bijvoorbeeld passen op deze velgen http://link.marktplaats.nl/658723887 en past het dan wel op een E46 touring? Het zou namelijk weer wat geld schelen aangezien de banden nog geen 1000KM oud zijn
Iedereen alvast bedankt voor de informatie die te vinden is op het forum! En ik hoop dat ik, ondanks mijn a-technische kennis, iets te kunnen bijdragen aan het forum!