Geur van uitlaatgassen in interieur bij stilstand

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Sioux

Geur van uitlaatgassen in interieur bij stilstand

Bericht door Sioux » 25 mar 2013, 13:33

Hoi, als de auto stilstaat is het na enkele minuten niet meer uit te houden in de auto, dit door de stank van de uitlaatgassen. Er is ook een 'reutel' te horen die er tevoren niet was. Als ik onderaan de auto de uitlaat beweeg (bij stilstaande motor dan) dan is er niets te horen. Vermoedelijk iets aan de voorkatalysator of het roetfilter ? Alvast bedankt !!

Dutchbird

Re: Geur van uitlaatgassen in interieur bij stilstand

Bericht door Dutchbird » 25 mar 2013, 21:45

Ik weet niet wat voor type motor je hebt?

Katalysatoren willen nog wel is scheuren. Dit kan je makkelijk checken, de motor laten draaien. Iemand een prop(doek) in de uitlaat laten houden en dan als er ergens een lek is zal je het daar hard horen blazen.

Succes(y)

Sioux

Bericht door Sioux » 26 mar 2013, 11:59

Moet dit nog checken. Eerst zien of ik de versterkingsplaat mag losmaken om dan zo aan de voorkatalysator te kunnen. Motor is een 320D 136 PK. Grtz.

h3b

Bericht door h3b » 26 mar 2013, 13:27

In de uitlaat zit er een flexibel stuk tussen die zeer waarschijnlijk lek is.Ik heb het zelf ook gehad met mijn vorige 320D 136PK. Ik meen me te herinneren dat dit aan een katalysator gekoppeld is. Goedkoopste manier is om het lek dicht te lassen. Bij de dealer zullen ze het flexibele deel (met/zonder kat vervangen).
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

AlexS

Bericht door AlexS » 26 mar 2013, 14:09

als het dat flexdeel is, weet ik wel een adres waar je dat los kan kopen.. als je kan lassen of iemand weet ben je goedkoop weer op de juiste weg
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Sioux

Bericht door Sioux » 26 mar 2013, 16:28

Kan niet direkt zien waar dat flexdeel zit. Zou eigenlijk de alu (of ijzeren) versterkingsplaat moeten losmaken om er bij te kunnen, maar durf die plaat niet los te maken. Het is de plaat waar de opening in zit om de olie af te laten. Maar die zit met meerdere bouten vast en denk dat dat een soort frame is. Heeft iemand hier ervaring mee om die alu-plaat los te maken ? Het lassen is geen probleem maar dat stuk er vanonder halen is andere koek. Grtz.

Sioux

Bericht door Sioux » 01 apr 2013, 12:19

Flexibel is inderdaad stuk. Demonteren, losslijpen en ander stuk tussenlassen is geen probleem. @ AlexS : waar kan je de flex kopen ? Alvast bedankt en grtz.

AlexS

Bericht door AlexS » 01 apr 2013, 14:20

Oude klant van me; topcats in lelystad http://www.topcats.nl

Site is wat kaal, maar hebben veel op voorraad. Denk dat het vooraf handig is als je meet welke lengte en diameter het moet zijn, zodat zij sneller kunnen zoeken. Geen idee of ze goedkoop zijn of wat dan ook, wle dat ze kwalitatief prima spul leveren. Zij reinigen ook roetfilters op zeer professionele manier en is goedkoper dan nieuw of verwijderen/tunen.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Sioux

Bericht door Sioux » 01 apr 2013, 16:23

Bedankt, ga de site eens bekijken ... greetz.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”