Goed middel voor (gepolijste) velgen.
- marcovandaar
Goed middel voor (gepolijste) velgen.
hoi
ik heb binnekort namelijk nieuwe velgen met een gepolijste lip. En die wil ik natuurlijk goed onderhouden.
Is er iemand die mij een Goed product kan aanraden voor mijn velgen, En voor de chrome uitlaat pijpjes.
Mvg
marco
ik heb binnekort namelijk nieuwe velgen met een gepolijste lip. En die wil ik natuurlijk goed onderhouden.
Is er iemand die mij een Goed product kan aanraden voor mijn velgen, En voor de chrome uitlaat pijpjes.
Mvg
marco
EX BMW: 325 clubsport - CarbonSchwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Goed middel voor (gepolijste) velgen.
Ik gebruik een velgenreiniger van Sonax.
Kan het soort zo niet even noemen, zal ik moeten nakijken.
Is een biologische reiniger, niet agressief volgens de verpakking.
Is wel leuk om te doen: opspuiten, wachten tot het rood kleurt, evt met bijgeleverd schuimpje inwrijven, afspoelen.
Brandschoon!
Kan het soort zo niet even noemen, zal ik moeten nakijken.
Is een biologische reiniger, niet agressief volgens de verpakking.
Is wel leuk om te doen: opspuiten, wachten tot het rood kleurt, evt met bijgeleverd schuimpje inwrijven, afspoelen.
Brandschoon!
-
Mac
Zelf heb ik het helemaal niet op wat voor een velgenreiniger dan ook.
In het begin gebruik je het, omdat de velg dan zoveel makkelijker schoon wordt, dan met de washandschoen met autoshampoo. Op een gegeven moment merk je dat je wel velgenreiniger nodig hebt, wil je de velg nog schoon krijgen en tot slot krijg je hem gewoon niet meer schoon
(ervaring na 5 jaar werken in een autopoets / autowas bedrijf)
Eens in de zoveel tijd poetsen, dan houd je ze makkelijker schoon en verder gewoon elke week schoonmaken met autoshampoo en een washandschoen. (krijg je ook meteen grotere biceps van!
)
In het begin gebruik je het, omdat de velg dan zoveel makkelijker schoon wordt, dan met de washandschoen met autoshampoo. Op een gegeven moment merk je dat je wel velgenreiniger nodig hebt, wil je de velg nog schoon krijgen en tot slot krijg je hem gewoon niet meer schoon
Eens in de zoveel tijd poetsen, dan houd je ze makkelijker schoon en verder gewoon elke week schoonmaken met autoshampoo en een washandschoen. (krijg je ook meteen grotere biceps van!
Voornamlijk de velgen gewoon wassen met een sopje. Dus met Gold Class of NXT Carwash. Bijhouden met de all wheel cleaner. Laten blinken met All Metal Polish. En aftoppen met de NXT wax 2.0. Velgen zullen blinken als een ...
Produkten zijn natuurlijk allemaal van Meguiars.
Waar een clinic allemaal niet goed voor is
Produkten zijn natuurlijk allemaal van Meguiars.
Waar een clinic allemaal niet goed voor is
-
AlpinaDrachten
Die velgenreiniger die hierboven genoemd wordt van Sonax is een velgenreiniger met waterstofperoxide.
Dus als je vriendin ertegen kan moet je velg dat ook kunnen.
Spul spuitje erop... Je ziet het vuil er gewoon aflopen en kleurt helemaal rood/paars// Leuk spul en werkt prima.
Normale bijtende velgenreinigers zouden net als imitatie xenon verboden moeten worden...
Dus als je vriendin ertegen kan moet je velg dat ook kunnen.
Spul spuitje erop... Je ziet het vuil er gewoon aflopen en kleurt helemaal rood/paars// Leuk spul en werkt prima.
Normale bijtende velgenreinigers zouden net als imitatie xenon verboden moeten worden...
- marcovandaar
Ja, daarom maakte ik dit topic ook aan, ik ken ook wel wat velgen cleaners van onbekende merken, maar dat durf ik niet want wat je zegt, die kunnen heel je velgen verneuken.AlpinaDrachten schreef:Die velgenreiniger die hierboven genoemd wordt van Sonax is een velgenreiniger met waterstofperoxide.
Dus als je vriendin ertegen kan moet je velg dat ook kunnen.![]()
Goed dat ik weet dat sonax en meguiars goede merken zijn!
EX BMW: 325 clubsport - CarbonSchwarz
deze?bjornc schreef:Ik gebruik een velgenreiniger van Sonax.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
-
AlpinaDrachten
Yep,Opt1mus schreef:deze?bjornc schreef:Ik gebruik een velgenreiniger van Sonax.
vertegenwoordiger van Sonax zei dat ie op basis van waterstofperoxide werkte.
Waar is de sonax te verkrijgen?
Ik gebruik regelmatig een gemiddelde auto-shampo met was.Regelmatig schoonhouden dan heb je geen problemen.Als je ze na twee maanden een keer goed gaat schoonmaken,wordt het alleen maar erger.Agressie middelen en velgen reiniger gebruikl ik nooit.
Het is velgenreiniger----Maar tegenwoordig heb heb zoveel soorten wielen dat dat niet meer opgaat.
Een beetje autoliefhebber wast zijn wielen elke week

Het is velgenreiniger----Maar tegenwoordig heb heb zoveel soorten wielen dat dat niet meer opgaat.
Een beetje autoliefhebber wast zijn wielen elke week
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
- bjornc
Ik heb het bij ATU in gronau dld gekocht, ze hebben ook een vestiging in Hengelo ov.tom3touring schreef:Waar is de sonax te verkrijgen?
Ik zou zeggen, probeer de automaterialenzaken in jou buurt. (als je niet in de buurt van Hengelo woont)
Of, ff googlen waar het verkocht word.
Heb er wel 1 voor je: http://www.brezan.nl
-
AlpinaDrachten
Het valt bij jou nog mee. Als je veel remstof hebt krijg je bijna compleet paarse wielen ;D
- bjornc
Klopt, maar ik heb me bij deze auto voorgenomen om hem regelmatig te wassen.AlpinaDrachten schreef:...Het valt bij jou nog mee. Als je veel remstof hebt krijg je bijna compleet paarse wielen ;D
Het zal dus ook niet zo ver meer komen.