Rammel bij sluiten deur (e46 compact)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
JeroenJ

Rammel bij sluiten deur (e46 compact)

Bericht door JeroenJ » 07 mar 2013, 12:28

Beste Medeleden,

Er is een duidelijk verschil in het geluid tussen het sluiten van de bestuurdersdeur en de bijrijdersdeur.
Zoals een echte duitse zou moeten klinken sluit mij bijrijdersdeur als een zware kluis, heerlijk, kan het de hele dag doen.....
Maar de deur van mijn bestuurderskant sluit met een rammel, lijkt op een metalenplaatrammel.
Gister het hele deurpaneel eraf, bevestigingsklemmen waren losgeraakt van het deurpaneel en deze dus weer vastlijmen.
Maar ook zonder het deurpaneel hoor ik het zelfde geluid, aantal testen gedaan met schuim tussen bepaalde delen, maar niks mocht helpen.
Daarnaast merk ik dat het raam aan de bestuurderskant duidelijk meer moeite heeft met open/sluiten dan aan de bijrijderskant.

Hebben andere hier ook last van? Heeft iemand tips?

Mvg Jeroen
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL

ArnoldC

Re: Rammel bij sluiten deur (e46 compact)

Bericht door ArnoldC » 07 mar 2013, 17:38

Klinkt een beetje alsof er een ruitmechaniek kapot is. Je kunt eens even de folie die achter het deurpaneel zit voorzichtig loshalen (wel goed terugzetten, anders krijg je waterlekkage!!), en kijken of er ergens speling opzit. Een ruitmechaniek durft namelijk nogal eens te sneuvelen bij een E46. Succes!

AlexS

Bericht door AlexS » 08 mar 2013, 06:38

Iets off topic, maar tochten jullie compacts ook zo door de deurpanelen heen? Ik voel rond de binnen handgreep en het voorste opbergvak echt buiten lucht tochten.... Voordat ik een deurpaneel ga los halen wil ik ff weten of het niet min of meer standaard is. Dat maakt de insteek van mijn zoektocht anders namelijk.

De rammel trouwens heb ik overigens niet.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

JeroenJ

Bericht door JeroenJ » 08 mar 2013, 11:39

Ik heb geen last van tocht, tenminste zolang mijn raam dicht zit ;) In principe zou ik ook niet weten waar die toch door heen zou moeten komen, ik heb namelijk het deurpaneel lost gehaald en dat is gewoon helemaal dicht aan alle kanten.
Het is trouwens een gemakkelijk klusje, achter de handgreep, plastic airbag plaatje, deuropener (is dat een benaming?) en onder in het opbergvakje zitten Torx schroeven. Daarna is het voorzichtig langs de onderrand lostrekken (plastic pluggen) en daarna is hij eraf.

LET OP! Haal eerst de accu los, er zit bij mij namelijk een airbag in de deur. Anders hoeft het niet denk ik. En zorg dat je goede lijm (2 componenten) paraat hebt. In mijn geval waren namelijk heel wat bevestigingspunten waar de pluggen aan vast zitten los van het paneel gekomen. Deze heb ik weer terug moeten lijmen.

Verder kon ik aan het mechaniek niet veel voelen, leek allemaal prima. Toch klinkt het geluid wel alsof er iets met de ruitophanging is. Maar toen was het al flink donker en ben ik maar weer gestopt.

Jeroen
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”