Foutmelding op NAV

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Quadrantz

Foutmelding op NAV

Bericht door Quadrantz » 02 mar 2013, 18:57

Mede-bimmers,

Vanmiddag hebben we bij de 530D van mijn zwager een aantal oude errors verwijderd en wat instellingen aangepast (op slot gaan bij 12km rijden) als ook de taal (1ste standaard taal naar Engels US ipv German).

Hierna kregen we de volgende melding op Nav:
Afbeelding

Op andere sites (engelse) heb ik al gelezen dat de originele (V32?) cd erin moet. Deze hebben we alleen helaas niet.

Weet iemand of die ergens te downloaden is of zou iemand die op willen sturen? :W

Alvast bedankt!

Greetz Joost

Quadrantz

Re: Foutmelding op NAV

Bericht door Quadrantz » 02 mar 2013, 19:15

Iemand bekend met deze site:
http://neiloakley.com/

Welke versie zouden we moeten hebben? Betreft originele navigatie in een 530D uit 2001.

Thanks!

Jimbaran

Bericht door Jimbaran » 03 mar 2013, 13:08

Hallo allemaal,

Even ter aanvulling, het betreft een E39 uit 2002, ik weet niet of het een MK3 of een MK4 navisysteem is.
Op deze site vind ik er meer info over maar nu weet ik het eigenlijk nog niet:

http://www.thommy.nl/bmw-navigatie-systemen.html

Gisteravond de volgende file van neiloakley gedonwload en gebrand.

BMW Navigation OS - v32 (Original)

Installatie als volgt:

1. CD erin, na een paar sec kwam in het beeld dat er sw installatie was begonnen.
2. Vervolgens contact aan (stand 2) en kreeg 10 minuten lang een zwart beeld met af en toe een flikkering erdoorheen:

Afbeelding

3. Na 10 min dacht ik dat het niet zou werken en toen heb ik het contact uitgezet en waar aan gezet. Waarna het volgende beeld verscheen:

Afbeelding

Alles schijnt nu redelijk te werken, alleen kan ik de navi functie niet gebruiken want deze staat er niet op.
4. Nu wou ik de cd eruit halen (via eject knop) om de echte navi cd terug te doen maar nu komt de cd er niet meer uit!

Iemand tips?

Jimbaran

Bericht door Jimbaran » 03 mar 2013, 19:16

Probleem opgelost!

Om de cd eruit te krijgen dient de ejectknop 3 minuten ingedrukt te worden gehouden, daarna nogmaals op eject drukken en de cd komt eruit.

Vervolgens moesten we bepalen of het een MK3 of MK4 navi is: Een dvd werkt er niet in dus is het een MK3.

Toen begonnen met het installeren van de nieuwe sw:

1. bestuurdersdeur gedurende installatie open laten staan (waarom weet ik niet maar zo was het beschreven)
2. cd erin doen (BMW Navigation OS - v32 (Night Mode MK3 Only - MODE2/FORM1) van http://neiloakley.com/.
3. contact op stand 1
4. En de installatie begint:

Afbeelding
5. Na een minuut of 4 lijkt de installatie compleet te zijn maar moesten we toch nog in volle spanning een 2 min naar dit scherm kijken:

Afbeelding

6. Daarna verscheen dit scherm:

Afbeelding

7. Altijd een leuk logo om te zien :///m: :

Afbeelding

8. Maar het gaat natuurlijk om het navigeren, dus de cd met de kaarten er weer in en rijden maar:

Afbeelding

:driving: :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”