De LCI versies vanaf 2007 wel.tom_il schreef:Start-stop hebben deze wagens niet bij mijn weten.
E 61 kopen?
Re: E 61 kopen?
@ Tom: Ik had al gezocht naar een accu voor de E61, en kwam uit op eentje van 100Ah.
De varta was idd boven de 300€ !
Dat start-stop is m.i. een beetje misleidend, want volgens mij is dat het automatisch stoppen van de motor bij stilstand voor een stoplicht of zo, en automatisch weer aanslaan bij gas geven; maar goed de verkoper noemde het zo, omdat de knop op het dash zo genoemd wordt.
Ook de accufabrikant had het in zijn docu over start-stop.
Maar goed, wat is volgens U nodig om die accu dan in de wagen "geregistreerd" moet worden?
Cor
De varta was idd boven de 300€ !
Dat start-stop is m.i. een beetje misleidend, want volgens mij is dat het automatisch stoppen van de motor bij stilstand voor een stoplicht of zo, en automatisch weer aanslaan bij gas geven; maar goed de verkoper noemde het zo, omdat de knop op het dash zo genoemd wordt.
Ook de accufabrikant had het in zijn docu over start-stop.
Maar goed, wat is volgens U nodig om die accu dan in de wagen "geregistreerd" moet worden?
Cor
E61 LCI 525i benzine, en:
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
Het gaat hier idd over een 2007 wagen: wat is LCI? ben dat wel tegengekomen, maar weet niet wat dat is;Mooggie schreef:De LCI versies vanaf 2007 wel.tom_il schreef:Start-stop hebben deze wagens niet bij mijn weten.
en zie hierboven mijn mening over start/stop: de motor slaat niet af bij stoppen; maar misschien heb ik tekort stil gestaan??
Cor
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
LCI = facelift versie per 2007
Ben zelf trouwens ook even abuis. LCI heeft alleen een start-stop knop i.p.v. een sleutel, maar heeft verder dus geen automatisch start-stop systeem bij het stoplicht. Wat dat betreft zou je dus weer met een goedkopere accu weg kunnen komen bij vervanging.
Ben zelf trouwens ook even abuis. LCI heeft alleen een start-stop knop i.p.v. een sleutel, maar heeft verder dus geen automatisch start-stop systeem bij het stoplicht. Wat dat betreft zou je dus weer met een goedkopere accu weg kunnen komen bij vervanging.
Ha, ik heb het inmiddels gevonden, hier:
http://5series.net/info/2008_LCI_Detailed_Changes.pdf
En dit is inderdaad het facelift model [waarom dat moeilijke LCI
] want de schakelaars in de deuren zitten op een iets andere plaats dan in het 'vorige' model.
En de fraaie schakel hendel
Deze heeft geen sleutel meer, maar je moet wel de afstandsbediening in de stuurkolom steken, en dan starten/stoppen met de drukkop op het dashboard.
Weer wat opgehelderd
Cor
En dit is inderdaad het facelift model [waarom dat moeilijke LCI
En de fraaie schakel hendel
Deze heeft geen sleutel meer, maar je moet wel de afstandsbediening in de stuurkolom steken, en dan starten/stoppen met de drukkop op het dashboard.
Weer wat opgehelderd
Cor
Laatst gewijzigd door Naalroc op 16 feb 2013, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
LCI is Life Cycle implus. Of te wel Facelift.
Denk dat er idd een misverstand met de start/stop knop, die trouwens de latere pre-LCI zoals de mijne ook hebben.
Registeren is de wagen laten weten dat je een nieuwe accu geplaatst hebt zodat de oplaad cyclus aangepast word. Als je een ander type accu neemt moet je dit ook laten weten.
Denk dat er idd een misverstand met de start/stop knop, die trouwens de latere pre-LCI zoals de mijne ook hebben.
Registeren is de wagen laten weten dat je een nieuwe accu geplaatst hebt zodat de oplaad cyclus aangepast word. Als je een ander type accu neemt moet je dit ook laten weten.
525d E61 2007 pre-LCI
Ah je hebt de pdf gevonden. Toch mooi te zien hoe slechte kwaliteit die foto's van de pre-LCI zijn in die brochure. lool, hoe zou dat komen.Naalroc schreef:Ha, ik heb het inmiddels gevonden, hier:
525d E61 2007 pre-LCI
OK, beste raadgevers: het is dus een E61 LCI 2007 geworden, gekocht van een Bovag bedrijf.
De accu is uitvoerig getest en in orde bevonden; als gerusstelling hebben ze mij op deze accu ongevraagd 2 jaar schriftelijke garantie op gegeven; erg netjes vind ik.
Als het een beetje weer wordt, zal ik eens plaatjes gaan schieten
Allen bedankt voor de info hierboven.
Cor
De accu is uitvoerig getest en in orde bevonden; als gerusstelling hebben ze mij op deze accu ongevraagd 2 jaar schriftelijke garantie op gegeven; erg netjes vind ik.
Als het een beetje weer wordt, zal ik eens plaatjes gaan schieten
Allen bedankt voor de info hierboven.
Cor
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine