Ik zal met even voorstellen: mijn naam is Edwin en wonende in Midden Nederland. Ik
rijd een X5 Xdrive 30D

Sinds 2003 BMW fanaat geworden en mijn eerste BMW ervaring was met een 530D touring automaat.
Heb diverse nieuwe BMW's gereden en vaak best snel ingeruild gezien jaar kilometrage's van 80 duizend.
BMW bouwt top auto's of het nou een 1 serie of 7 serie is het rijdt super en is zeer betrouwbaar, ook
de onderhouds interval van 30 000 kilometer is prettig. Ondertussen heb ik mijn 4e X5, ook rijden er
nog 2 binnen de familie, want die waren na een proefrit ook snel overtuigd van BMW.
Met meerdere BMW dealers heb ik slechte ervaringen, storingen worden pas na 3 x opgelost (als ze opgelost worden) de aftersales mensen verkopen vaak onzin/onwaarheden, maar mooie verhalen worden door gemiddelde BMW rijder als voldoende beoordeeld. Een X5 knap uitlijnen, dat betekent; recht stuur, strak op de weg, zonder overmatige banden bandenslijtage, lukt geen dealer, ondertussen bij de plaatselijke bandenfirma laten doen, na 20 min en 2 testen is de auto top, kosten 49 euro. Importeur stelde 30 000 met banden is bij X5 max, maar ik rijd er na goede wieluitlijning 70 000 kilometer mee. Zomer/winter wielwissel, dealer 250 euro per jaar en
wachtlijsten zoals in de gezondheidszorg, bij de plaatselijke bandenfirma zijn de kosten 80 per jaar en
heb ik binnen 48 uur afspraak. Als de dealer goed hun zak kan vullen met het vervangen met een
Head-up display van 2000 euro onder garantie, dan lossen ze het wel snel en goed op.
De sales vult de zakken en werkt met marge's van tenminste 5 tot 15000 euro. Heb met diverse dealers ervaringen en kom alleen voor garantie bij de Nederlandse dealer. Onderhoud doe ik in Duitsland bij BMW, het niet alleen voordeliger (ondanks Europese pakketprijzen) maar daar hebben ze nog iets met auto's en zit punktlich nog steeds in hun genen. Ook mijn auto koop ik tegenwoordig ook in Duitsland, want dezelfde auto tussen Nederland en Duitsland bij de dealer en dan ook nog beter geholpen en meer opties is als snel incl. belastingen 15000 euro gunstiger.
Hopende jullie hierbij een goed beeld te hebben gekregen van jullie nieuw forum lid.