Onderstel
- ElRanDeRino
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 19:13
Onderstel
Beste BMW-liefhebbers,
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een E36 325i uit '92. Voor aanschaf van de auto had ik al veel profijt van de gesprekken hier op Bimmerportal, vandaar dat ik inmiddels ook lid ben geworden.
Er is op dit forum al diverse keren gesproken over het onderstel. Desondanks heb ik toch nog de volgende vraag:
In welke volgorde voer je de aanpassing aan het onderstel door, als je de rijkwaliteiten (wegligging, communicatie, stuurgedrag) aanzienlijk wil verbeteren? Ik vraag dit omdat ik vind dat de rijeigenschappen van mijn auto (nog)niet optimaal zijn (ondanks het M-onderstel..). Hij deint nogal, stuurt niet echt strak en bijv. wegmarkering is moeilijk voelbaar via het stuur.. (dit was nog beter in mijn golf II..).
Ik heb ooit eens gelezen dat je dit in de volgende volgorde moet doen:
- eerst alle rubbers vervangen (draagarmen, ophanging ed.);
- daarna schokdempers en veren vervangen;
- evt. stabilisatorstangen vervangen;
- tot slot een veerpootbrug monteren.
Let wel: ik wil de rijeigenschappen zo optimaal mogelijk hebben zonder dat de auto super laag wordt oid.. Ik ben daarbij op zoek naar een algemene set-up die geschikt is voor zowel de openbare weg als evt. uitstapjes naar het circuit.
Wie kan mij helpen?
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een E36 325i uit '92. Voor aanschaf van de auto had ik al veel profijt van de gesprekken hier op Bimmerportal, vandaar dat ik inmiddels ook lid ben geworden.
Er is op dit forum al diverse keren gesproken over het onderstel. Desondanks heb ik toch nog de volgende vraag:
In welke volgorde voer je de aanpassing aan het onderstel door, als je de rijkwaliteiten (wegligging, communicatie, stuurgedrag) aanzienlijk wil verbeteren? Ik vraag dit omdat ik vind dat de rijeigenschappen van mijn auto (nog)niet optimaal zijn (ondanks het M-onderstel..). Hij deint nogal, stuurt niet echt strak en bijv. wegmarkering is moeilijk voelbaar via het stuur.. (dit was nog beter in mijn golf II..).
Ik heb ooit eens gelezen dat je dit in de volgende volgorde moet doen:
- eerst alle rubbers vervangen (draagarmen, ophanging ed.);
- daarna schokdempers en veren vervangen;
- evt. stabilisatorstangen vervangen;
- tot slot een veerpootbrug monteren.
Let wel: ik wil de rijeigenschappen zo optimaal mogelijk hebben zonder dat de auto super laag wordt oid.. Ik ben daarbij op zoek naar een algemene set-up die geschikt is voor zowel de openbare weg als evt. uitstapjes naar het circuit.
Wie kan mij helpen?
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 apr 2012, 13:26
Re: Onderstel
Ben eig ook wel geintersseerd.
Iemand info hierover?
Iemand info hierover?
Re: Onderstel
Bilstein B6 dempers lijken me wel wat voor je.
Of gewoon een schroefset, dan weet je dat je stugheid en contact met de weg hebt!
Of gewoon een schroefset, dan weet je dat je stugheid en contact met de weg hebt!
>>>>Showroom E36's<<<<
-
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:12
Re: Onderstel
Bilstein setje zou je idd goed doen,
maar misschien tog beter om een schroefsetje aan te schaffen weet niet wat je budget is?
maar misschien tog beter om een schroefsetje aan te schaffen weet niet wat je budget is?
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 apr 2012, 13:26
Re: Onderstel
Wat denken jullie hiervan?
http://www.schmiedmann.com/3_series/E36 ... tm#1938514
793.13 euro
Weet iemand het fijne van de wetgeving ivm verlangen in belgie / nederland?
http://www.schmiedmann.com/3_series/E36 ... tm#1938514
793.13 euro
Weet iemand het fijne van de wetgeving ivm verlangen in belgie / nederland?
Re: Onderstel
als ik je link aanklik kom ik op de hoofdpagina, dus geen idee wat je wilt laten zien! 

>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Onderstel
Wetgeving in NL en België is verschillend.
Ik heb zelf een complete set bilstein B6,met een setje AP voorveren,en M tech achterveren.
Rijd superstrak,mis absoluut geen comfort,ook niet met 17"
Is wel aan de lage kant met de GT corners,maar zeker niet ondoenbaar.
Ik heb zelf een complete set bilstein B6,met een setje AP voorveren,en M tech achterveren.
Rijd superstrak,mis absoluut geen comfort,ook niet met 17"
Is wel aan de lage kant met de GT corners,maar zeker niet ondoenbaar.
There is a Fine line between Brilliant and Insane.
Alfa 75 Imola Turbo
Alfa 156 VMR25 Madeno
Fiat Panda 1,2 Dynamic
Alfa 75 Imola Turbo
Alfa 156 VMR25 Madeno
Fiat Panda 1,2 Dynamic