sinds kort heb ik een e46 touring 316i en heb na de aankoop direct wat problemen gekregen eraan. (gelukkig nog bovag garantie)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen / adviseren.
De problemen:
1) Tikken van de motor, als ik mijn oor op de oliedop leg dan tikt het aardig in het blok (zo ook te horen hoor)
2) een stukje voor de oliedop (bij die rubberen riemen) lijkt het alsof een riem een gek geluid maakt. (316i heeft een distributieketting toch ?)
3) Een belachelijk hoog verbruik, ik rij heel rustig en zuinig, toch haal ik maar tussen de 550km en 580km met een volle tank
4) verbruik autoweg bij 120km/u volgens bc 10.2L/100km (zou toch veel lager moeten zijn dacht ik volgens de boekjes gelezen te hebben.
5) Als ik bij het stoplicht stil sta gaat de verbruiksmeter onder de km/teller helemaal naar het maximale blijft daar een seconde of 3 en komt terug, als ik optrek blijft die eerst 100m op 0 staan.
6)net had ik bc gereset voor het gemiddelde verbruik en dan stijgt die in stilstand naar 40L verbruik
Is dit normaal allemaal?? lijkt mij niet, heeft iemand een idee wat dit kan zijn ? ik wil hem anders laten controleren bij bmw maar dit is denk ik ook niet goedkoop.
Alvast bedankt