INPA meting gedaan

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
rob75

INPA meting gedaan

Bericht door rob75 » 29 jan 2013, 21:33

Wellicht een vraagje voor de guru's hier.
Ik heb vandaag eens tijd gehad om met INPA eens de analoge waarden (en digitale) van mijn N42 318i te bekijken. Alles staat netjes zoals je mag verwachten op een waarde na.

Deze heet in het duits: "Nockenwelle adaptation einlas bank1 Grad KW" en heeft een maximum waarde van 120. De actuele waarde is hier overheen en aangegeven met een ! als zijnde buiten de scoop. Ik heb geen fouten in het geheugen dus erg is het niet. Maar ook niet goed denk ik.

Vraag is nu: is dit een adaptatiewaarde die te wissen is? Of is dit een aanpassing doordat de nokkenas niet meer op tijd staat. Deze motoren willen wel eens verlopen door een aantal redenen.

Kortom wie kent dit probleem en weet een oplossing?

Alvast bedankt,

Rob

jasi

Re: INPA meting gedaan

Bericht door jasi » 29 jan 2013, 21:49

Hallo jasi hier .Ik heb dus ook deze waarde gezien bij mij staat ie op 118.30 met dezelfde motor.Bij mij gaf die wel een fout 2781.Overschrijding van 120 heb ik het vermoede kijk ff onder 'motor slat soms moeizaam aan''

AlexS

Re: INPA meting gedaan

Bericht door AlexS » 30 jan 2013, 11:36

Ik zou (ook met INPA) alle adaptatiewaarden resetten, dan kijken wat de waarde is en na een aantal dagen gereden te hebben zien wat de waarde is geworden.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”