Deurpaneel vervangen...

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Stijntje

Deurpaneel vervangen...

Bericht door Stijntje » 27 jan 2013, 11:44

Hallo,

Ik heb zojuist een sport interieur in mijn auto geplaatst (E46 2002).
In mijn originelen deurpaneel zat maar 1 luidspreker en 1 tweeter boven het deurpaneel,
Die er nu inzit van het sport interieur heeft er 3, 2 in de deur en 1 tweeter is blijven zitten.

Nu is de muziek niet al te best ik mis de hoge tonen voorin hoe kan ik die 3e het beste aansluiten.
Volgens mij werkt te tweeter ook niet meer ik heb wel alles aangesloten zoals ik het aangetroffen heb er hangen nu geen kabels los etc,

Wie kan mij hiermee helpen?

Groeten Stijn

BMW-Mannetje

Re: Deurpaneel vervangen...

Bericht door BMW-Mannetje » 28 jan 2013, 21:04

Ik heb ook een sport interieur ingebouwd, eveneens van 2 speakers naar 3.
Orgineel gaat de geluidskabel in de speaker onderin je deur en van daar uit gaat er een kabeltje naar je tweeter (geen verschil of je er 1 of 2 daar hebt zitten)

Als je dat kabeltje niet hebt moet je gewoon de plus en de min van de tweeters naar je luidspreker voeren en daarop aansluiten, werkt perfect!

Succes!
The ultimate driving machine, BMW

Stijntje

Bericht door Stijntje » 29 jan 2013, 11:15

Hallo,

Ik heb nu inderdaad ook een een kabel van mijn tweeter die rechtstreeks in de speaker in de deur gaat, maar mijn tweeter werkt nu niet?

Zitten die stekkers dan mogelijk verkeerd om?

Er gaan 2 stekkers in de speaker in de deur.. zowel bij de oude als de nieuwe.

BMW-Mannetje

Bericht door BMW-Mannetje » 29 jan 2013, 12:43

Het maakt niets uit hoe het kabeltje zit, als het een orgineel stekkertje is past ie maar in een vakje.
misschien is de verbinding bij de tweetertjes los, dat zou ik ff checken.

ook kan het zo zijn dat de "2e poort" (waar het stekkertje van je tweeter in gaat) niet in verbinding staat met het 1e poort (waar het kabeltje van je auto in gaat) van je luidspreker.
Dat kan je zien als je alle 2 de stekkertjes eruit haalt. je moet een soort van bruggetje zien.

mocht dat het geval zijn kan je op de manier wat ik in mijn voorgaande bericht zei doen, dus doorverbinden vanaf je luidspreker zonder het orginele kabeltje te gebruiken (of als je een handige jongen bent, het orginele kabeltje aansluiten aan je luidspreker

Stijntje

Bericht door Stijntje » 29 jan 2013, 13:38

Dat het bij de tweeter los zou zitten lijkt me sterk,
Er heeft geen spanning opgestaan ofzo, ik denk dat ik de oude speaker uit mijn andere deurpaneel terug zet.

Want doorverbinden kan ook niet goed zijn er moet toch altijd een scheidingsfilter tussen?

BMW-Mannetje

Bericht door BMW-Mannetje » 29 jan 2013, 14:54

Er zit geen scheidingsfilter tussen.

ik denk dat bij jou hetzelfde is als bij mij het geval was.
Dat is dat in die luidspreker het "bruggetje" ontbreekt waardoor de tweeters geen spanning krijgen en het dus niet doen.

ik heb ze gewoon doorverbonden aan de plus en de min van de luidspreker, werkt perfect!
Of het nou het orginele draadje er zit of een draadje wat ik zelf heb gemonteerd, maakt geen verschil want het principe is hetzelfde.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”