automaat, 1e versnelling eruit?! advies gevraagt
-
Jonno
automaat, 1e versnelling eruit?! advies gevraagt
hallo,
toen ik net met mijn auto weg reed in de sneeuw, knalde mijn 1e versnelling er volgens mij uit
als ik mijn bak in ze 1e versnelling zet, rijd hij nog wel vanzelf weg. maar als ik gas geef lopen alleen de toeren op, zonder dat de auto accelereert.
als ik hem handmatig in zijn 2e versnelling zet werkt alles prima. zo heb ik mijn auto ook heel voorzichtig naar een veilige plek gereden.
wie weet wat er precies stuk kan zijn? wat het vervangen eventueel kost?
anders moet er een nieuwe automaat bak onder, ik had al even gekeken op wat sites maar kon nog niet zo snel een bak vinden. misschien hebben jullie connecties?
bmw e46 328i
1998
en het gaat om een automaatbak met steptronic
toen ik net met mijn auto weg reed in de sneeuw, knalde mijn 1e versnelling er volgens mij uit
als ik mijn bak in ze 1e versnelling zet, rijd hij nog wel vanzelf weg. maar als ik gas geef lopen alleen de toeren op, zonder dat de auto accelereert.
als ik hem handmatig in zijn 2e versnelling zet werkt alles prima. zo heb ik mijn auto ook heel voorzichtig naar een veilige plek gereden.
wie weet wat er precies stuk kan zijn? wat het vervangen eventueel kost?
anders moet er een nieuwe automaat bak onder, ik had al even gekeken op wat sites maar kon nog niet zo snel een bak vinden. misschien hebben jullie connecties?
bmw e46 328i
1998
en het gaat om een automaatbak met steptronic
- buhrmann
Re: automaat, 1e versnelling eruit?! advies gevraagt
Lag er een pak sneeuw? En rijdt je misschien zonder winterbanden?
Volvo V70 2.5D remap 170pk (2000) *current*
Honda Vision 110 (2015) *current*
E46 320d Touring (2002) *exit*
VW Polo 1.4D Steilheck (1991) *exit*
VW Golf III Variant 1.9tdi (1997) *exit*
-
Jonno
ja, en ja. maar het was geen slippende bandjes
- buhrmann
Weet je het heel zeker? Want het dsc lampje hoeft dan niet perse te gaan branden...
Volvo V70 2.5D remap 170pk (2000) *current*
-
Jonno
Nee dat weet ik idd, maar dat is het niet.
het is ook heel raar dat alleen de 1e versnelling het niet doet, hij rolt vooruit op ze stationair,
Maar als ik gas geef lopen de toeren wel op maar krijg ik geen acceleratie. In de 2e versnelling en de rest wel...
het is ook heel raar dat alleen de 1e versnelling het niet doet, hij rolt vooruit op ze stationair,
Maar als ik gas geef lopen de toeren wel op maar krijg ik geen acceleratie. In de 2e versnelling en de rest wel...
- michaelvdd
Misschien helpt automaatbak spoelen hierbij, daarmee worden de vreemdste dingen opgelost! en als je pech hebt is je automatenbak kapot!
Ik kan je aanraden Tunex in 's Heerenberg!
Ik kan je aanraden Tunex in 's Heerenberg!
-
Jonno
Het probleem was dat de eerste versnelling was kapot gegaan, dit kwam er uit na uitlezen en testen door BMW molenaar uit heerhugowaard. Woensdag heb ik bij rhenoy in waardenburg een 2e hands bak gehaald. En die heb ik er gistermiddag onder gehangen! Probleem opgelost dus
Mooi dat het gefixt is! Duur grapje?
-
Jonno
Viel mee, de gebruikte bak was 650, en ik heb hem er zelf onder gehangen. Dus met olie filter en nog wat andere losse dingen voor de BMW denk ik ff ruim € 1100
Het was trouwens totaal 8 uur werk.
Het was trouwens totaal 8 uur werk.
Goed te lezen dat t is opgelost; wat zou een revisie eigenlijk kosten? Komt denk ik al aardig in de buurt van dat bedrag??
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
Jonno
ja, een revisie zou al naar de 1500 euro gaan vertelde ze mij. ik weet dat het ook goedkoper kan, maar dan nog zou het duurder uitkomen dan dit...
ok, lastige keuze.. meer betalen en weten wat je hebt of een klein beetje een gokje wagen en wat centjes besparen door een goeie gebruikte bak eronder hangen. Voor beide is genoeg te zeggen denk ik; hoe dan ook hoop ik dat je snel weer lekker rondzoeft!
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan