Groot probleem Dynamic Drive

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
Schmiedmann530
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10

Re: Groot probleem Dynamic Drive

Bericht door Schmiedmann530 » 18 jan 2013, 17:28

Ik heb ons pap naar van hooff gestuurd voor een originele, voel me toch wel beter als er origineel in zit. rond de 370 was deze als ik mij niet vergis, daar kom ik straks wel achter.

Heb vandaag de auto weer laten slepen naar mijn monteur, hopelijk heeft hij morgen tijd voor mijn auto anders wordt het helaas maandag pas.

hier nog een foto van 2e keer wegslepen.
Afbeelding

Zag toevallig ook de velg van mijn monteur, hij is gister met 210 km/h liggen tollen op de snelweg 10x rondjes gedraaid door een klapband. Geluk van zijn leven gehad..

Afbeelding

Het moet 170 zijn heb hem laten meten door de dealer

Gebruikersavatar
Schmiedmann530
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10

Re: Groot probleem Dynamic Drive

Bericht door Schmiedmann530 » 19 jan 2013, 01:59

De krukaspoelie is wel een dure jongen zeg, 367,84 -_-
Afbeelding

Gebruikersavatar
gk5
Berichten: 516
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:18
Locatie: Schaijk Noord Brabant

Re: Groot probleem Dynamic Drive

Bericht door gk5 » 19 jan 2013, 07:06

Heb je toch snel geregeld. :duim:
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

Gebruikersavatar
Schmiedmann530
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10

Re: Groot probleem Dynamic Drive

Bericht door Schmiedmann530 » 19 jan 2013, 15:31

Ze hadden het op voorraad, vond het ook maar raar want normaal moeten ze alles bestellen.. -_-
Maandag gaan ze pas beginnen met erop zetten.

Gebruikersavatar
Kuifje
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jul 2011, 17:50

Re: Groot probleem Dynamic Drive

Bericht door Kuifje » 19 jan 2013, 21:00

Krukaspoelie komt vaak voor, heb afgelopen in Italië (Pisa) met een kapotte poelie gestaan, gelukkig nog terug na de camping kunnen rijden... Moest daar 517,- Euro betalen ! Heb ik hem zelf vervangen op de camping... Vindt ik de prijs van jou nog wel meevallen...
Life the life, drive a BMW F11

Gebruikersavatar
Schmiedmann530
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10

Re: Groot probleem Dynamic Drive

Bericht door Schmiedmann530 » 21 jan 2013, 16:34

Auto is gemaakt gelukkig, alles is nu weer perfect.

Staat van de oude.
Afbeelding

Gebruikersavatar
BMW318I
Berichten: 537
Lid geworden op: 14 nov 2007, 21:00

Re: Groot probleem Dynamic Drive

Bericht door BMW318I » 21 jan 2013, 19:11

Wat is nou mis met de oude ? nog een uitleg van monteur
BMW Bayerische Motoren Werke

Gebruikersavatar
Schmiedmann530
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10

Re: Groot probleem Dynamic Drive

Bericht door Schmiedmann530 » 21 jan 2013, 20:34

Zie je die scheuren niet in de rubber?..

Ik heb nu een ander probleem -_- . Motor heft nu niet zoveel vermogen, ik voel hem niet trekken als eerst, hij rijd alsof mijn intercoolerslang weer gescheurd is maar deze is nog intact.

Zit hij in noodloop?, de dynamo is opnieuw vervangen en nu zit er dus ook een nieuwe krukaspoelie in.
Ik heb geen storingen ook de storing van verhoogde uitstoot is weg, motor loopt lekker goed stationair enz, maar vermogen is toch niet hoe hij eerst was.

Gebruikersavatar
BMW318I
Berichten: 537
Lid geworden op: 14 nov 2007, 21:00

Re: Groot probleem Dynamic Drive

Bericht door BMW318I » 21 jan 2013, 21:28

ach ja nu zie ik het pas, zat helemaal niet daar op te letten.

Kan je de automaat niet even resetten volgens mij wel hier op de forum hadden ze toen een
uitleg gedaan weet niet meer zeker maar je moest contact aanzetten en dan gaspedaal helemaal tot einde
drukken en dan paar seconden wachten daarna auto starten.
BMW Bayerische Motoren Werke

Gebruikersavatar
henri.thijssen
Berichten: 183
Lid geworden op: 05 okt 2008, 09:48
Locatie: Eindhoven

Re: Groot probleem Dynamic Drive

Bericht door henri.thijssen » 21 jan 2013, 21:43

zou je inderdaad kunnen proberen "learnmode"

inschakelen van het contact (zonder de motor te starten)
gaspedaal 30 seconden volledig induwen.
loslaten na die 30 seconden (mag meer zijn, je schijnt een soort klikje of zo te horen)
uitschakelen contact
Inschakelen contact , starten en wegrijden.
E60 530D 2005 :///m: 265hp 667nm
E34 520i 24V 1995


Sold ** E46 323CI - E87 120i - E90 320i **

Gebruikersavatar
Schmiedmann530
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10

Re: Groot probleem Dynamic Drive

Bericht door Schmiedmann530 » 21 jan 2013, 22:30

Goed idee ja de automaat even resetten, helemaal niet aan gedacht ga het zo even proberen .

Gebruikersavatar
Schmiedmann530
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10

Re: Groot probleem Dynamic Drive

Bericht door Schmiedmann530 » 21 jan 2013, 22:39

henri.thijssen schreef:zou je inderdaad kunnen proberen "learnmode"

inschakelen van het contact (zonder de motor te starten)
gaspedaal 30 seconden volledig induwen.
loslaten na die 30 seconden (mag meer zijn, je schijnt een soort klikje of zo te horen)
uitschakelen contact
Inschakelen contact , starten en wegrijden.
Ik dacht dat je na 30 sec indrukken meteen moest starten of ben ik toch verkeerd?

Gebruikersavatar
Schmiedmann530
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10

Re: Groot probleem Dynamic Drive

Bericht door Schmiedmann530 » 24 jan 2013, 03:52

Kuifje schreef:Krukaspoelie komt vaak voor, heb afgelopen in Italië (Pisa) met een kapotte poelie gestaan, gelukkig nog terug na de camping kunnen rijden... Moest daar 517,- Euro betalen ! Heb ik hem zelf vervangen op de camping... Vindt ik de prijs van jou nog wel meevallen...
Bij het vervangen nog ergens opgelet?, Ik heb van een monteur gehoord dat de tandwielen vast gezet moeten worden want anders staat je dieselpomp niet meer op tijd, ik heb nu vermogenverlies na het vervangen van krukaspoelie, lijkt alsof ik op 150 pk rij. volgens de monteur die her erop heeft gemonteerd waren de bouten voor de nieuwe poelie wat korter terwijl allebei de poelies origineel BMW zijn. vind het maar raar.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”