Bij deze mijn voorstelling op jullie zeer informatieve forum!
Mijn naam is Rick, 23 jaar oud in woonachtig in de provincie groningen en sinds een maand
de trotse eigenaar van een BMW 320D E46 FL touring. Ik zal zo spoedig mogelijk even foto's gaan plaatsen. Ik zit in de afrondingsfase van mijn opleiding Algemene Operationele Technicus, dus sleuten is tot op zeker niveau geen probleem.
De BMW heeft 273*** km op zijn klokje en loopt ''bijna'' als een zonnetje.
Bijna? jep helaas bijna ..
Ik heb de bmw een maand geleden aangeschaft en mijn Golf iv 1.6 16V erop ingeruild en moet zeggen qua comfort rijgedrag etc. totaal geen spijt. Alleen werd ik al vrij snel geconfronteerd met een aantal problemen. Ik zal er niet te diep in mijn voorstel topic op ingaan en er even een nieuwe in het doorvoor bestemde catagorie aanmaken.
De problemen,
Allereerst kwam ik tot de constatering dat de auto een fluitend/gierend/zuigend/blazend geluid maakte bij een toerental van rond de 2000rpm, probleem kunnen oplossen door het vervangen van de aanzuigbuis vanaf luchtfilter naar de turbo.
Vervolgens nog een geluid aanwezig (lagerend) wat ik heb kunnen verhelpen door de spanrollen van de multiriem allemaal te vervangen.
Resultaat de auto klinkt weer zoals het hoort! maar, de auto houdt vreselijk in .. dit ging gepraard met enorme zwarte rookpluimen dus de conclusie was snel getrokken : De luchtmassameter zou aan zijn einde zijn. even uitlezen en idd foutcode op de luchtmassameter.
Vervolgens een Pierburg 7.22684.09.0 gemonteerd en de rookpluimen zijn verdwenen. Echter is het vermogen er niet beter op geworden.
ik zal even kort beschrijven wat mijn probleem exact is :
Op het moment dat ik vanuit stationair weg rijdt, heb ik geen vermogen.. de auto komt langzaam maar zeker op snelheid en wanneer de auto steeds hoger in toeren gaat komen (lees: + 3500) klapt het vermogen er in. Zo gauw dit is gebeurd is er niets aan de hand. iedere versnelling geeft zijn vermogen zoals het na mijn idee hoort en rijdt verder goed, totdat ik de koppeling bedien en mijn toerental terug komt in zijn stationair, dan begint het probleem weer van voor af aan. Het komt erop neer dat ik wanneer ik snel opschakel naar zijn tweede versnelling ik de problemen ook in de daaropvolgende versnellingen heb, net zolang tot ik even met het gaspedaal speel en de gevraagde vermogen krijg en alles is weer oke.
Volgens de dealer moet ik dit alsnog zoeken in de lmm.. het individueel uitwisselen van alleen de stiftje geeft volgens hun problemen met de behuizing, deze zou volledig afgesteld zijn op de lmm en vandaar dat mijn pierburg er niet in werkt. Auto is uiteraard uitgelezen en geeft een foutmelding van de lmm.
Ik heb inmiddels een orginele bosch in de bestelling staan de bosch 0 928 400 527 want de dealer was er 99.9% van overtuigd dat dit het probleem is. Ikzelf heb het geloof hierin nog niet echt gevonden en kan het hier op het forum ook niet echt vinden, dus eventuele tips zijn welkom.
Omdat ik nog niet in de gelegenheid ben geweest zelf plaatjes te schieten, wil ik de foto's die ik heb jullie niet onthouden :

Zal asap even wat fatsoenlijke foto's maken.