Retrofit Xenon

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
montana81

Retrofit Xenon

Bericht door montana81 » 01 jan 2013, 22:29

Hallo, als eerste een gelukkig 2013 allemaal!

Nu mijn probleem.... ik heb van de week morimoto h1 xenon lenzen ingebouwd van Retrofitlab.com dit ging allemaal perfect en ziet er OEM uit. Nu heb ik echter het volgende probleem. Indien mijn motor niet draait brand mijn xenon normaal. Indien de motor stationair draait dan flikkert de xenon, zeg 50hz. Zelf zou ik zeggen dat er iets mis is met mijn dynamo, echter is deze zgan en origineel. Toen de dynamo is vervangen is ook gelijk de accu vervangen.

Het graat om een 318i met een N42 motor. Zijn er meer die hier last van hebben of een oplossing voor hebben?

Groet,

Tony

streamline

Re: Retrofit Xenon

Bericht door streamline » 01 jan 2013, 22:51

Zou eerder kijken naar de ballasten zelf, die stuurt de de lamp aan. doet 1 lamp het of allebei?

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 02 jan 2013, 01:43

Dat ligt idd niet aan de projector.

Wat voor ballasten heb je? fotootje?
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Phantom

Bericht door Phantom » 03 jan 2013, 18:53

Hallo,

dit lijkt wel heel veel op mijn probleem met de xenon retrofit, toevallig ook ingebouwd in een 318i N42. Alleen was het geflikker bij mijn auto iets erger vermoed ik.
Op de accu perfect licht maar zodra je de motor hebt lopen begint hij te storen, meestal na verloop van tijd (voornamelijk bijrijderszijde). Ik had op een gegeven moment zelfs een uitgevallen lamp. Hoe dit wordt veroorzaakt snap ik ook nog steeds niet. Ik heb de ballasten verwisseld maar dit hielp ook niet.

Nu heb ik er 10000uF 35V condensatoren parellel op geschakeld op de draden tussen de voedingsstekkers en de ballasten. Ik heb eigenlijk zo goed als geen last meer van flikkeringen. Ik zie alleen een enkele keer nog een hele lichte flikkering als ik hoog in de toeren optrek. Ik denk dat je dit ook eens zou kunnen proberen.
Kijk maar eens op onderstaande link:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=857177

Je kunt die condensatoren bestellen bij Conrad voor een paar euro. Ik ben aant denken om nog iets grotere condensatoren te pakken (22000 uF) zodat alle lichte flikkering compleet weg is. Dit zei ook Theretrofitsource als optie.

Als de motor stationair loopt zie ik trouwens mijn angel eyes CCFL ook heel licht trillen, waarom weet ik niet.

Hopelijk kun je hier iets mee ;)
Afbeelding
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]

Auke

Bericht door Auke » 03 jan 2013, 19:50

Of gewoon een knap replay harnas er tussen schroeven, probleem opgelost.

http://www.theretrofitsource.com/index.php?cPath=28

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”