320d Executive Automaat
320d Executive Automaat
Even een kleine update.
Onlangs een aanrijding gehad met een vrachtwagen. Bij het ritsen op de snelweg stonden we met z'n allen in de file. Ik moest van rechts naar links ritsen, maar het verkeer stond helemaal stil. Ik stond daar met mijn richtingaanwijzer te knipperen, en een vrachtwagen naast me. Op een gegeven moment trekt het verkeer op, maar blijft de vrachtwagen naast me lang stilstaan. Er viel een ruime opening in de file, en hieruit maakte ik op dat de vrachtwagen mij liet invoegen. Ik trek dus op. Al stationair rollend was ik bijna helemaal op de rijbaan van de vrachtwagen, toen deze optrok en mij finaal in de linker flank raakte. ;( Gelukkig alleen blikschade, en geen letsel. Wel is dit natuurlijk verzekeringstechnisch mijn schuld (verwisselen van rijstrook), ook al was ik al op de weghelft van de vrachtwagen op het moment dat hij pas optrok. De chauffeur heeft ook toegegeven niet opgelet te hebben, maar heeft dat natuurlijk niet op de schadeformulier opgeschreven. (|
De bestuurdersportier is afgeschreven, de linker spiegel kapot, de linker voorscherm beschadigd, en ook de ophanging is niet helemaal meer 100%. Opnieuw uitlijnen zal vast een oplossing bieden, er is niks gebroken of verbogen in ieder geval. Ook de linker dorpel lijkt onbeschadigd, dus is er geen sprake van structurele schade.
Inmiddels is de schade hersteld, en je ziet er niks meer van gelukkig.
Schade Techniek Rotterdam (onderdeel van Breeman) heeft wat dat betreft goed werk geleverd. Tijdelijk heb ik ca. 2 weken rondgereden in een BMW 325i Executive Automaat, wat afgezien van het enorme verbruik, ook niet echt een straf was! :~
Onlangs een aanrijding gehad met een vrachtwagen. Bij het ritsen op de snelweg stonden we met z'n allen in de file. Ik moest van rechts naar links ritsen, maar het verkeer stond helemaal stil. Ik stond daar met mijn richtingaanwijzer te knipperen, en een vrachtwagen naast me. Op een gegeven moment trekt het verkeer op, maar blijft de vrachtwagen naast me lang stilstaan. Er viel een ruime opening in de file, en hieruit maakte ik op dat de vrachtwagen mij liet invoegen. Ik trek dus op. Al stationair rollend was ik bijna helemaal op de rijbaan van de vrachtwagen, toen deze optrok en mij finaal in de linker flank raakte. ;( Gelukkig alleen blikschade, en geen letsel. Wel is dit natuurlijk verzekeringstechnisch mijn schuld (verwisselen van rijstrook), ook al was ik al op de weghelft van de vrachtwagen op het moment dat hij pas optrok. De chauffeur heeft ook toegegeven niet opgelet te hebben, maar heeft dat natuurlijk niet op de schadeformulier opgeschreven. (|
De bestuurdersportier is afgeschreven, de linker spiegel kapot, de linker voorscherm beschadigd, en ook de ophanging is niet helemaal meer 100%. Opnieuw uitlijnen zal vast een oplossing bieden, er is niks gebroken of verbogen in ieder geval. Ook de linker dorpel lijkt onbeschadigd, dus is er geen sprake van structurele schade.
Inmiddels is de schade hersteld, en je ziet er niks meer van gelukkig.
Schade Techniek Rotterdam (onderdeel van Breeman) heeft wat dat betreft goed werk geleverd. Tijdelijk heb ik ca. 2 weken rondgereden in een BMW 325i Executive Automaat, wat afgezien van het enorme verbruik, ook niet echt een straf was! :~
Laatst gewijzigd door Davi op 11 nov 2008, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 320d Executive Automaat
auw, da's nooit leuk om te zien! Gelukkig weer netjes gemaakt zeg.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Poeh, die heeft er flink in gezeten, gelukkig voor jou geen letsel en snel weer gefixt! Suc6 met de afhandeling
Laatst gewijzigd door Couper op 10 jun 2008, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ziet er weer top uit 
Wel ontzettend balen, maar daar ben je voor verzekerd! (k*t smoes, maar dan voelt het iets minder slecht
)

Wel ontzettend balen, maar daar ben je voor verzekerd! (k*t smoes, maar dan voelt het iets minder slecht

Hij ziet er weer netjes uit hoor.
Ik hoop dat je all risk verzekerd was.
Ik hoop dat je all risk verzekerd was.
Mac schreef:Ziet er weer top uit
Wel ontzettend balen, maar daar ben je voor verzekerd! (k*t smoes, maar dan voelt het iets minder slecht)
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Gelukkig was ik all risk verzekerd. En ook had/heb ik een Bonus Opbouw Beschermer (zit bij Unive). Ik blijf dus mijn no-claim korting houden, ook al val ik terug in aantal schade vrije jaren. Financieel gezien heeft dit dus geen gevolgen tot nu toe. Maar flink balen is het wel! 

mooi dat toch alles weer goed is gekomen.
Mooie kleur btw heeft je wagen.
Nu wil je zeker ook graag een zescilinder nu je weet hoe dat is
Mooie kleur btw heeft je wagen.
Nu wil je zeker ook graag een zescilinder nu je weet hoe dat is

Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Nou, dat valt dus wel mee. Ik vond het erg plezierig rijden, niet daarvan, maar mijn eigen dieseltje rijdt toch even een stuk comfortabeler. Ik vond de 325 erg strak en hard, en heel direct sturend. Rustig optrekken (het was een automaat) was eigenlijk niet goed mogelijk, behalve als je echt goed op de stand van je gaspedaal let. Rotondes kunnen met een noodgang worden genomen in de 325, met een fenomenale wegligging, maar dat nodigt uit tot daadwerkelijk elke rotonde als een mini race baan te behandelen. Met mijn eigen 320d heb ik dat een stuk minder. Ik zit meer ontspannen achter het stuur, en vreet rustig alle kilometers weg, in de 325i had ik het gevoel overal hard en strak doorheen te moeten. Maar 220 pk werkt wel echt verslavendbofkont schreef:Nu wil je zeker ook graag een zescilinder nu je weet hoe dat is

Was meer een geintje, maar erg leuke ervaring voor je dan.
320d rijdt ook echt perfect, mijn vader heeft een 150k e46 320d.
Rijdt echt heerlijk.
Maar rustig rijden kan toch wel met een 325i??
Ik cruise meestal erg rustig langs de weg met mijn 328i, is wel handgeschakeld.
Hierna ga ik echt voor een steptronic.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
- Silver Shadow
Dat was even niet mis die schade zeg, helaas geven die vrachtwagens nog niet echt mee. Gelukkig staat hij er nu weer netjes bij. Mag ik vragen wat deze schade heeft gekost ?
Wel een nette kleur moet ik zeggen zijn er niet veel van volgens mij hier op het forum
Veel veilige en schade vrije km
Wel een nette kleur moet ik zeggen zijn er niet veel van volgens mij hier op het forum
Veel veilige en schade vrije km
Ik begon met niets, het meeste daarvan heb ik nog over
Het herstellen van de schade kostte een kleine 5.000 euro, inclusief nieuwe deur, uitdeuken scherm, nieuwe spiegel, spuiten achterdeur (denk ik), spuiten dorpel, etc.Silver Shadow schreef: Mag ik vragen wat deze schade heeft gekost ?
Gelukkig goed verzekerd...