Aan de achterkant van de motor (schutbord kant dus) zeikt aan de onderkant de koelvloeistof eruit. Het loopt ook op de uitlaat dus geeft een enorme rookontwikkeling. De auto loopt en rijdt verder echt perfect.
Ik heb aan de bovenkant alle plastic kappen en het gedeelte waar het interieurfilter inzit weggehaald, maar ik kan niks zien of voelen. Ik heb er ook al ondergelegen met een lamp, maar alles zit zo vol dat ik daar net zo weinig kan zien.
Ik heb de auto eerst warm laten draaien zonder te rijden, maar toen gebeurde er eigenlijk weinig. Toen even een klein stukje (2km) gereden, nou toen was het een groot rookgordijn! En idd, toen zeikte de kvs er uit.
Maar heeft iemand een idee waar het vandaan zou kunnen komen? Ik weet namelijk niet wat daar zit, want ik kan niks zien. Ik dacht eerst dat de gevreesde flens aan de achterkant gescheurd zou zijn, maar dat blijkt alleen bij het oude motortype (M43?) te zijn en niet bij deze. In de catalogus van realOEM kan ik daar idd eigenlijk niet echt iets vinden.
Afgelopen zomer heb ik al het gescheurde expansievat vervangen en daarna geen problemen meer gehad, tot nu dus.
Iemand tips / adviezen?