e36 spruitstuk

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
computerzot

e36 spruitstuk

Bericht door computerzot » 18 dec 2012, 19:19

Hey iedereen,
ik schik binnekort men uitlaat te vervangen, einddemper wel te begrijpen.
Wou dat ik een eisenmann kon betalen XD, maar het zal eentje uit RVS worden van maxiperformance.... (170 euro)

Nu wou ik weten of het zinvol is om spruitstuk ook te vervangen?
Op marktplaats vind je dingen zoals dit : http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... um=1&pos=2

Nu, wat is dan het verschil met een 900 euro spruitstuk? http://www.supersprint.com/en/prod-c-53 ... m_kat.aspx

Mn bmw is een e36 320i coupe.

grtz

nassje

Re: e36 spruitstuk

Bericht door nassje » 18 dec 2012, 19:23

Ik heb zelf onder mijn e36 een supersprint einddemper gemonteerd. (600 euro)
Verschil zit hem in het plug and play systeem en uiteraard het kwaliteit.
Ik heb er een levenslange garantie bij gekregen.

Betreft t spruitstuk krijg je hierdoor pk winst.
Prijsverschil zit hem net zoals bij de demper in de kwaliteit en dat t een welbekende merk is.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

computerzot

Bericht door computerzot » 18 dec 2012, 19:33

Tevreden van die supersprint einddemper?
Als je op snelweg een 120 rijd, heb je dan veel 'last' van lawaai uitlaat? of valt dat goed mee?

Mijn origineel spruitstuk is nog in vrij goede staat. Wel beetje roest, maar valt echt nog goed mee.
Is zo een spruitstuk van 170 euro beter dan wat bmw origineel gebruikt?
Jij raad het af?

nassje

Bericht door nassje » 18 dec 2012, 19:40

Ik ben van mening dat als je iets wilt vervangen aan je BMW het de minimale kwaliteiten moet hebben van het origineel.

De ss is een heerlijk demper, bij een vaste snelheid van bijv. 120 is de uitlaat stil.
Maar als je de BMW op zijn staart trapt... damnzz wat een geluid wat er uitkomt :kwijl:
Dat was ook een eis van mij anders wordt je gek op lange afstanden.
Dit zal ook een verschil hebben met de wat goedkopere dempers, ze kunnen op constante snelheden luidruchtig zijn.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

computerzot

Bericht door computerzot » 18 dec 2012, 19:48

Ja ik ook. Zou m'n bmw liefst nog zo lang mogelijk willen bijhouden! En als er iets vervangen wordt, moet het betere kwaliteit hebben als origineel. Je moet toch upgraden, niet downgrade XD

Hmm... Dan misschien beter voor zo'n SS gaan :p
Waar heb je die ergens gekocht?
Buiten SS, nog andere aanbevelingen?

nassje

Bericht door nassje » 18 dec 2012, 19:57

Voor BMW zou ik alleen eisenmann of ss gebruiken.
Dit omdat de dempers specifiek voor je BMW wordt gemaakt en niet op lopende band oid.

Mijne heb ik besteld via een klant van me, hij heeft toevallig een onderdelen tuningsbedrijf Carbella.
De demper werd gemaakt in Italie en vanaf de fabriek direct naar mij.

Ik heb zelf ook een 320i 98' en ik ga de bimmer nooit verkopen, vamdaar dat ik voor a kwaliteit ga.
Verlaging eibach, onderhoud alles origineel, zelfs mijn cd speler is een bmw cd43.

Tis wat je zelf wilt ;)

BMWfreaker

Bericht door BMWfreaker » 05 jan 2013, 10:04

Hallo.

Wat je ook kunt doen, als je persee een andere spruitstuk wil is
Goed zoeken na een complete uitlaatlijn van een e36 m3.
Het spruitstuk past gewoon op alle e36 6 cilinders. Heb al 2x een m3 spagettie gemonteerd
Op een e36. Wil je alleen het spruitstuk monteren op je eigen uiaatlijn
Dan zul je wat moeten aanpassen, want de lengte, diameter en flens van het spruitstuk
Zijn anders. Dat verschil hoor merk je wel na mijn ervaring. Had wel ook
Lege cat's. Dus zou voor een complete M3 lijn gaan. Ook het geluid is dan netjes.
LET WEL OP DAT JE DAN KIJKT DAT JE EEN SPRUITSTUK NEEMT VAN EEN 3.0 EN NIET VAN EEN 3,2.
Bij de 3,2 zijn de lamdasondes verplaatst, je komt dan niet uit kwa lengte van je eigen lamda's

Grtz

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”