schokdempers versleten
Re: schokdempers versleten
Klopt ja, maar dat kan ook komen door de kapotte schokdemper rechtsachter waardoor die zo doorgezakt lijkt. Ik neigde zelf al meer naar een B8 demper omdat die inderdaad als kit verkocht wordt. Ik kreeg wel advies om een gefinetuned schroefsetje te nemen maar dat is me toch echt te kostbaar. Weet jij een goede site waar ik alleen de dempers kan krijgen? Als mijn auto er minder doorgezakt door lijkt is dat misschien wel een goede oplossing, want soms vind ik hem (met name rechts) achter te laag liggen!
Waar ik overigens op doel met zweverig of hobbelig rijgedrag (alleen bij lading) is dat hij gewoon te diep in zijn veren stuitert waardoor die weer (ook dankzij die kapotte schokdemper) dus weer te hard uitveert. Bij 120 en een viaduct met iets te hobbelige overgang is dat een pain in the ass voor de achterpassagiers!
Waar ik overigens op doel met zweverig of hobbelig rijgedrag (alleen bij lading) is dat hij gewoon te diep in zijn veren stuitert waardoor die weer (ook dankzij die kapotte schokdemper) dus weer te hard uitveert. Bij 120 en een viaduct met iets te hobbelige overgang is dat een pain in the ass voor de achterpassagiers!
de schokdemper heeft 0,0 te maken met je rijhoogte.
bij de sportsline (serieuze verlaging) zou de b8 prima kunnen.
ik vind de hoogte zo op de foto wel netjes.
zit er echt verschil in l en r als je meet van hart naar spatbordrand?
als je hem toch iets wil liften achter kun je een slechtwegpakket overwegen. (het rubber waar hij op ligt is dan wat dikker, evt van een e36 nog dikker)
Ik heb zelf origineel vervangingsveren achter omdat ik het toch al prima vind qua uiterlijk en voorzijde een 3cm verlagingsveer van een 330d die bij mijn 330i zo'n 2cm verlaagd.
alles met b4 dempers, voorzijde had ik achteraf liever b6 gehad. (maar dit gaat nog wel goed genoeg)
op de snelweg vanaf zo'n 170km/u merk je wel dat de auto wat stugger is geveerd voor.
de oneffenheden worden dan minder weggefilterd zoals met oem onderstel zou zijn.
stuurt strak en ligt goed en verder comfortabel.
lager vind ik mooier en stuurt nog beter
, maar ben wel genezen door ons drempelland...

bij de sportsline (serieuze verlaging) zou de b8 prima kunnen.
ik vind de hoogte zo op de foto wel netjes.
zit er echt verschil in l en r als je meet van hart naar spatbordrand?
als je hem toch iets wil liften achter kun je een slechtwegpakket overwegen. (het rubber waar hij op ligt is dan wat dikker, evt van een e36 nog dikker)
Ik heb zelf origineel vervangingsveren achter omdat ik het toch al prima vind qua uiterlijk en voorzijde een 3cm verlagingsveer van een 330d die bij mijn 330i zo'n 2cm verlaagd.
alles met b4 dempers, voorzijde had ik achteraf liever b6 gehad. (maar dit gaat nog wel goed genoeg)
op de snelweg vanaf zo'n 170km/u merk je wel dat de auto wat stugger is geveerd voor.
de oneffenheden worden dan minder weggefilterd zoals met oem onderstel zou zijn.
stuurt strak en ligt goed en verder comfortabel.
lager vind ik mooier en stuurt nog beter

Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Uhm, ik merkte zelf al dat het rechtsachter vaker lager lag dan links, maar kan ook door oneffen wegdek komen. Moet het eigenlijk op een egale asfaltvlakte meten, maar ze moeten sowieso vervangen worden en die dempers eronder gooien lijkt mij misschien wel een goede oplossing icm Sportline. Maar goed als je zegt dat het niks met elkaar te maken heeft heb ik er ook niet echt een verklaring voor waarom die vaker rechtsachter lager ligt. Neem aan dat de veren niet nu al doorgezakt zijn.
doorzakken zal vaak bij beide veren zijn.
de originele veren willen wel eens breken (zelf ondervonden) vanwege dunne windingen aan de uiteindes, hoe is jouw veer aan t eind?
kan ook gebroken zijn? anders zou ik geen oorzaak weten.
wellicht kun je ze even samen demonteren en naast elkaar neerzetten om te vergelijken.
de demontage is geen rocketscience, dusss.
de originele veren willen wel eens breken (zelf ondervonden) vanwege dunne windingen aan de uiteindes, hoe is jouw veer aan t eind?
kan ook gebroken zijn? anders zou ik geen oorzaak weten.
wellicht kun je ze even samen demonteren en naast elkaar neerzetten om te vergelijken.
de demontage is geen rocketscience, dusss.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
-
Holographic91
Op eerste pagina staan 2 sites die ze leveren met de prijs
.
Euh Hugo, bij mijn touring was het anders toch echt door de schokdempers dat hij achter zo laag lag. Nieuwe dempers eronder en hij stond een stuk hoger. Dus 0,0 met rijhoogte te maken, klopt volgens mij niet helemaal.
@JzAero,
biesheuvel kon de b12 set leveren voor €650 dus dat is de b8 demper + sport/pro line veren.
ik heb trouwens de B8 dempers besteld vandaag, boel geld maar ik hoop dat het het geld waard is!
biesheuvel kon de b12 set leveren voor €650 dus dat is de b8 demper + sport/pro line veren.
ik heb trouwens de B8 dempers besteld vandaag, boel geld maar ik hoop dat het het geld waard is!
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Beens1 schreef:Euh Hugo, bij mijn touring was het anders toch echt door de schokdempers dat hij achter zo laag lag. Nieuwe dempers eronder en hij stond een stuk hoger. Dus 0,0 met rijhoogte te maken, klopt volgens mij niet helemaal.
als je de schokdemper los draait aan de onderkant dan kun je deze met de hand zo hoger en lager drukken alleen al met de kracht van je hand.
dit doet echt niets met de rijhoogte hoor, vrijwel onmogelijk.....
zou ook niet goed zijn, dan zou je toplager er zo uitscheuren.
Tja, dat ging dus niet bij de Bilstein B4 die ik onder de touring heb gezet.
Daarbij: Theorie is niet altijd praktijk. Ik zeg wat ik het ervaren en gezien, dus...
Maar goed, jij zal ook vast gelijk hebben. And so do I..
Daarbij: Theorie is niet altijd praktijk. Ik zeg wat ik het ervaren en gezien, dus...
Maar goed, jij zal ook vast gelijk hebben. And so do I..
Een demper dempt de ingaande en uitgaande slag van de veerbeweging en bied dus weerstand aan de veer om een gecontroleerde beweging te bewerkstelligen.
Wanneer je de demper heel snel indrukt zal deze meer weerstand hebben dan wanneer dit langzaam gebeurd daar de olie door een kanaaltje met een gaatje moet stromen. In mijn beleving zal een enkel met olie gevulde demper de hoogte van de auto niet beinvloeden of hij moet einde slag komen bij uitveren maar dan scheuren de topmounts uit.
Wanneer een demper met gas gevuld is heeft deze wel een voorspanning en dit zou dan het hoger staan kunnen verklaren omdat die dan de veer in eerste instantie een beetje meehelpt.
Wanneer je de demper heel snel indrukt zal deze meer weerstand hebben dan wanneer dit langzaam gebeurd daar de olie door een kanaaltje met een gaatje moet stromen. In mijn beleving zal een enkel met olie gevulde demper de hoogte van de auto niet beinvloeden of hij moet einde slag komen bij uitveren maar dan scheuren de topmounts uit.
Wanneer een demper met gas gevuld is heeft deze wel een voorspanning en dit zou dan het hoger staan kunnen verklaren omdat die dan de veer in eerste instantie een beetje meehelpt.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Daar zouden jullie nog wel eens gelijk in kunnen hebben.
Is me bij de mijne niet opgevallen met de b4 dempers.
Is me bij de mijne niet opgevallen met de b4 dempers.
Even voor mijn info: ik wil m'n schokdempers achter ook laten vervangen. Rechtsachter is lek, rijdt niet meer prettig (ofwel: is/blijft heel zoekerig en stuiterig). Garage heeft er geen problemen mee als ik zelf onderdelen aanlever, mits de boel maar helemaal compleet is. Dus: demper zelf, stofkappen etc. Wat moet ik dan allemaal compleet hebben? Dan kan ik bekijken of het loont om zelf te bestellen, of dat ik voor twee/drie tientjes extra de garage dat lekker laat doen.
2 dempers, stofhoesset. en evt. 2 topmounts. that's it
ff kijken op offenga.nl of bimmerparts vragen.
ff kijken op offenga.nl of bimmerparts vragen.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Topmounts beste origineel, maar zeker geen mehle!
Setje b4 dempers functioneren bij mij 100% icm originele vering.
Net IETS stugger dan oem.
stofhoesjes heb ik de oude overgezet en met wat goeie kit bovenin vastgezet.
blijft mooi zitten en koste zo niets.
Setje b4 dempers functioneren bij mij 100% icm originele vering.
Net IETS stugger dan oem.
stofhoesjes heb ik de oude overgezet en met wat goeie kit bovenin vastgezet.
blijft mooi zitten en koste zo niets.