Spagetti spruitstuk 318IS goed genoeg?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
bimmer-jeroen
Berichten: 569
Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
Locatie: Brucht

Spagetti spruitstuk 318IS goed genoeg?

Bericht door bimmer-jeroen » 29 nov 2012, 20:10

Hallo allen,

Ik ben een beetje aan het rond kijken om straks m`n uitlaat weer klaar te maken voor de keuring. (lekt her en der iets op de koppelingen). Maar toen hoorde ik her en der dat men het had over uitlaat van een 318is is geknepen want anders kocht niemand meer een 320i.

DUSSS. toen dacht ik opeens.. Een 318is heeft al spaggetti spruitstuk. dan recht pijp naar achteren met evt een race kat voor CO tijdens de keuring. en dan een originele 6cilinder demper (iig 2 pijpjes look).

Maar is een standaard spagetti van de 318is goed genoeg icm met een andere rechte pijp +- 55mm inwendig.
En dan het motormangement optimaal afstellen en ook gelijk afstellen op de andere uitlaat.

Ps: een andere makkelijke tip voor de is: druk het ventiel op je brandstof rail iets verder in. zo krijg je net even wat meer brandstof druk :whistle: Helpt echt. (standaart 3,5Bar.. Probeer in de buurt van de 5Bar te komen)
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 684
Lid geworden op: 02 sep 2011, 09:02

Re: Spagetti spruitstuk 318IS goed genoeg?

Bericht door Hitz » 06 dec 2012, 17:10

Als je power wilt, kun je dan niet beter een 6-cilinder monteren? Want ik denk dat je pas serieus vermogen gaat maken met een turbo (Mosselman had setjes destijds) of supercharger op een M43..

Misschien deze heer even contacten, heeft een supercharger op zijn is.
330d

Gebruikersavatar
Ramon 325 Vanos
Berichten: 2277
Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
Locatie: Sint Joost

Re: Spagetti spruitstuk 318IS goed genoeg?

Bericht door Ramon 325 Vanos » 06 dec 2012, 21:52

Dat is ook echt een dikke met die eaton supercharger.

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 684
Lid geworden op: 02 sep 2011, 09:02

Re: Spagetti spruitstuk 318IS goed genoeg?

Bericht door Hitz » 07 dec 2012, 10:45

Niks voor jou Ramon? :whistle:
330d

Gebruikersavatar
Ramon 325 Vanos
Berichten: 2277
Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
Locatie: Sint Joost

Re: Spagetti spruitstuk 318IS goed genoeg?

Bericht door Ramon 325 Vanos » 07 dec 2012, 15:07

haha ja nu geen geld voor nu eerst nieuwe garage bouwe :)

Gebruikersavatar
bimmer-jeroen
Berichten: 569
Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
Locatie: Brucht

Re: Spagetti spruitstuk 318IS goed genoeg?

Bericht door bimmer-jeroen » 12 dec 2012, 20:30

@Hitz this een M44 geen M43..
Maar ik hoef geen dikke vermogens winsten te behalen gebruik de auto ook voor normaal gebruik.. En in`t weekend maak ik behoorlijk km`s (3 a 400 per weekend)
Dus moet wel beetje voor daily use blijven..
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Gebruikersavatar
johnsdale
Berichten: 1641
Lid geworden op: 18 aug 2009, 19:54

Re: Spagetti spruitstuk 318IS goed genoeg?

Bericht door johnsdale » 12 dec 2012, 21:41

Heb je dat zelf geprobeerd met de brandstof druk??

Jefzz90
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 jul 2011, 17:56

Re: Spagetti spruitstuk 318IS goed genoeg?

Bericht door Jefzz90 » 14 dec 2012, 11:34

Ben ook wel benieuwd..
Laatst gewijzigd door Rene08 op 14 dec 2012, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd

Gebruikersavatar
bimmer-jeroen
Berichten: 569
Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
Locatie: Brucht

Re: Spagetti spruitstuk 318IS goed genoeg?

Bericht door bimmer-jeroen » 14 dec 2012, 18:27

heb het zelf weleens gedaan, Na een tip van een tuner die alleen maar e30 en e36`s tunede.
Die zij dat je bij een IS van 3,5 naar ongv 4,5 a 5 bar moet komen. Dan worden ze feller..

Heb dit dus ooit eens geprobeerd, Pk`s van 140 naar 142,3 (mja dit kon net zo goed een goed ingelopen motor zijn..)
Alleen koppel werdt wel iets hoger van 180 naar 192.
En hij werdt naar mijn mening idd iets feller. (houd wel rekening dat ze dan wel duurder gaan lopen...)
Omdat je met 3,5bar druk en een openingstijd van 1,2 mili seconde bijv: 0,03ml inspuit en bij een hogere druk bij de zelfde openingstijd mischien wel 0,05 inspuit..
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”