Startprobleem en kosten

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
JS77

Startprobleem en kosten

Bericht door JS77 » 01 nov 2012, 11:11

Hoi,
Ik had 's ochtends problemen met het starten van de auto (320d). Ik moest rond de 5 a 6 keer starten voordat de auto daadwerkelijk begon te lopen.
Auto naar de garage gebracht en zij hebben de accu doorgemeten. Deze was in orde in zij adviseerden om de auto te laten staan en om daar de volgende dag verder naar te kijken.
Zo gezegd zo gedaan en uiteindelijk bleek een relais bij de brandstofpomp niet goed te functioneren en deze is vervangen. Kosten voor het relais 22 euro. Nu schetst mijn verbazing dat de garage 4,25 uur nodig had om dit te detecteren. Hij gaf aan dat ze moesten zoeken voordat deze oorzaak gevonden was. Gevolg 4,25 uur x werkplaats tarief 55 euro. totale kosten incl btw kwam uit op 290 euro!
Mijn vraag is: is dit normaal en kost het idd meer dan 4 uur om hier achter te komen? Of is dit iets wat direct is uit te meten bijvoorbeeld?
grt
Jos

Heinie_79

Re: Startprobleem en kosten

Bericht door Heinie_79 » 01 nov 2012, 11:45

Het is idd veel geld, maar het zoeken naar storingen kunnen een behoorlijke tijd in beslag nemen weet ik uit eigen ervaring. Het hadden ook je injectoren/verstuivers kunnen zijn. Dan betaal je al gauw €1200,- het is maar hoe je het bekijkt.
Bmw 320i Steptronic '98 Sienna Red, DIY Wood trim, ACC, PDC, Bmw Business CD, Sportstuur met MFL, zelfdimmende binnenspiegel, Armsteun, iPhone interface, 17" stalen velgen zilver met winterbanden icm Apex 35mm veren.

ArnoldC

Bericht door ArnoldC » 02 nov 2012, 21:37

Dit is volkomen normaal. Veel mensen denken dat als je de computer eraan hangt dat je de storing gelijk boven water hebt, dit is echter niet zo. Er zijn ook storingen bij die zeer complex zijn en niet zomaar even uit te meten zijn. Hierdoor kan het voorkomen dat er soms wel dagen naar gezocht wordt. Daarnaast vind ik het werkplaatstarief van je garage zeer schappelijk, dus in mijn ogen vallen de kosten nog erg mee. En wees blij dat je verstuivers niet kapot waren :)

R1150GS

Bericht door R1150GS » 11 dec 2012, 16:43

Ik heb dit ook aan de hand gehad.

Eerste keer wegebracht, zoeken storing, 4 dagen leenauto, gloeibougies vervangen, resetten. Geen resultaat.
Kosten: 534 euro incl BTW

Na een week: Weer hetzelfde probleem. Monteur heeft de auto opgehaald (50km rijden), storing zoeken nu wel gevonden omdat hij het ook niet deed terwijl hij aan de PC hing, relais vervangen, 3 dagen leenauto.
Kosten: NIKS, want service.

Was idd blij dat de verstuivers nog goed waren dus die 532 euro neem ik graag voor lief, zeker in ogenschouw genomen dat de eerste keer geen resultaat geboek is.

(hulde aan Teun Kluitmans van Swinkels Automotive Son en Breugel) :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”