toeren slaan op hol
toeren slaan op hol
Hallo ik ben in het bezit van een prachtige 530 D uit 2004.
Ik startte vanmorgen mijn bimmer en direct liep het toerental omhoog tot minimaal 3500 toeren. Ik heb hem snel uitgezet en opnieuw geprobeerd. Wederom het zelfde euvel. Ik heb de auto uitgezet en op slot gezet.
Daarna nogmaals geprobeerd en hij startte normaal.
Een uur later wederom het zelfde euvel. Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn?
Wat kan ik verwachten aan problemen en kosten?
Moet er wel even bij vermelden dat de boordcomputer aangeeft dat mijn roetfilter moet worden vervangen.
Weet niet of dit hier iets mee te maken heeft.
KM stand 179.000 km.
Ik startte vanmorgen mijn bimmer en direct liep het toerental omhoog tot minimaal 3500 toeren. Ik heb hem snel uitgezet en opnieuw geprobeerd. Wederom het zelfde euvel. Ik heb de auto uitgezet en op slot gezet.
Daarna nogmaals geprobeerd en hij startte normaal.
Een uur later wederom het zelfde euvel. Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn?
Wat kan ik verwachten aan problemen en kosten?
Moet er wel even bij vermelden dat de boordcomputer aangeeft dat mijn roetfilter moet worden vervangen.
Weet niet of dit hier iets mee te maken heeft.
KM stand 179.000 km.
Re: toeren slaan op hol
Ben ik echt de enige met dit probleem?
-
superalio
Roetfilter klinkt plausibel. Zit vol moet regenereren vandaar hoge toeren. Maar ik ben weer geen techneut en ook geen ervaringsdeskundige in deze (gelukkig)
Ik zou eerst die roetfilter eens vervangen, als dat uitgesloten is kun je verder gaan zoeken tot die tijd is alles gokwerk. Die filter moet hoe dan ook vervangen worden.
Succes
Succes
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?
Ik zou eerst auto uitlaten lezen,die roetfilter testen met DIS,zit daar een speciale test voor,als hij verstopt is kunt ok schoommak proces uitvoeren.
Misschien helpt dit.
Misschien helpt dit.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Pfoeh, moeilijke situatie. Wat zou het kunnen zijn, misschien je gaspedaalsensor?
zou idd uitlezen.
roetfilter zou ik idd ook met schoonmaak proces proberen te reinigen, maar zeer waarschijnlijk moet je hem vervangen.
roetfilter zou ik idd ook met schoonmaak proces proberen te reinigen, maar zeer waarschijnlijk moet je hem vervangen.
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Regeneren zal zeker niet plaatsvinden bij een koude motor. Hiervoor moet je motor minimum 70 of 80°C hebben.
Ik dacht persoonlijk aan de MAF sensor.
Bij problemen met de roetfilter verwacht ik een foutmelding.
Ik dacht persoonlijk aan de MAF sensor.
Bij problemen met de roetfilter verwacht ik een foutmelding.
525d E61 2007 pre-LCI
Onlangs had een collega van me het zelfde probleem met zijn seat leon. Ik kon zelf de link niet leggen maar het was zijn carterventilatie die de probleem veroorzaakte.