Ik heb na een jaar in een mooie 325ci coupe gereden te hebben een stap terug gedaan naar een 318ci. Dit vanwege de kosten per maand nu ik net een huis gekocht heb.
Echter een probleem.
Het betreft een 318ci met het bekende M42B20 blok welke wel eens distributie problemen heeft vanwege de kettingspanner. Ook deze had dat maar is inmiddels verholpen.
Na een week of twee startte de auto ineens op 3 cilinders ipv 4.
Auto na laten kijken, bobine cil. 1 zou stuk zijn. Ter plaatse vervangen en probleem leek opgelost.
Op weg naar huis begon het probleem weer opnieuw. Horten en stoten op 3 cilinders.
Bij terugkomst aan de computer gehangen. Kregen ze geen toegang tot de computer. Met de melding "checksum error DME blijf ik zitten, en de auto staan.
Ze hebben de overige bobines nog gecheckt, bougies nagekeken, bekabeling enz enz.
Het uitlezen gaat van de auto gaat gewoon niet zoals het hoort.
Nu denkt mijn garage aan een nieuwe computer. Kosten ca. 950 euro. Dit na net de hele distributie vervangen te hebbeb. Lekker goedkoop rijden een 318ci tegenover een 325ci.
Maargoed, wat nu. Auto staat er nu nog, willen proberen alles uit te sluiten voor ze een computer bestellen.
???

Graag jullie ideen hierover.
Greetz,
Kevin