Mijn BMW E39 touring

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
BMWE39touring

Re: Mijn BMW E39 touring >> POLL

Bericht door BMWE39touring » 27 jan 2012, 18:04

Lap, nu moet ik 'm ook nog gaan wrappen... :amen:
Intussen een befaamd exemplaar, maar ik vind er niet meer foto's van terug. Iemand?

Afbeelding
Afbeelding

En net nu ik dacht beslist te hebben vind ik een bodyshop die de :///m: achterbumper aan de prijs van €245 te koop stelt. Dilemma, I say...

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 27 jan 2012, 20:55

Denk dat ik dcreator ga moeten teleurstellen...

Heb even zitten rekenen...
Ik vind het prijsverschil te groot. Ik vind bovendien niet dat ik met de ALPINA-look voor de mindere kies... Ik moet bekennen dat ik dat zelfs iets mooier vind. Ieder zijn smaak. & zo is er nog eens wat variatie op het forum ;)

Met de mods die ik nog wil doen scheelt het zo'n €500. Daar kan ik al een stuk van m'n intercooler mod mee betalen :-\

De keuze is bij deze gemaakt. Knopen zijn er om te worden doorgehakt.

Nu nog witte gloss wrapfolie zoeken... :drool:

Afbeelding

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 28 jan 2012, 20:05

In verband met die nieuwe intercooler (+ remap):
Ik heb eens een overzicht gemaakt van wat ik mag verwachten.

Afbeelding

De grafiek toont de verhouding pk/ton. Vermogen vs massa is nl. een simpele en gemakkelijke manier om de performantie van een wagen te observeren. Koppel bestuderen bijvoorbeeld is een stuk ingewikkelder aangezien de verhoudingen van de versnellingsbak dienen worden meegenomen in de berekening.

Dit is samengesteld op basis van gegevens die ik vond op carfolio.com en de cijfers die me door de installateur/verdeler beloofd zijn...

Ik zou dus moeten uitkomen op motorspecificaties die gelijkaardig zijn aan die van een 530d, terwijl het gewicht van de wagen zo'n 140-150 kg lager ligt.
De verhouding vermogen/massa zou gelijkaardig zijn aan die van een 528i T met manuele bak, maar die heeft dan weer een stuk minder koppel.

Je kan in principe veel verder gaan in tuning (deuh), maar ik heb uitdrukkelijk gevraagd om de kilometerstand van de motor in het achterhoofd te houden.
190 pk zou geen problemen mogen geven. Ook de versnellingsbak kan het koppel aan.

BMWE39touring

Re: Mijn BMW E39 touring

Bericht door BMWE39touring » 16 feb 2012, 17:08

De Alpina frontlip is besteld

Nu nog een 19" set... :whistle:

Kan iemand wat raad geven voor het spuiten van de raamlijsten? Ik dacht het hier al eerder te hebben gezien, maar ik weet niet meer bij wie :)

Björn

Bericht door Björn » 18 feb 2012, 00:00

nassje van dit forum

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 21 feb 2012, 22:15

Ik verkies toch om de raamlijsten volledig te demonteren... Werkt makkelijker en het resultaat zal van een hoger niveau zijn.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=51&fg=20

Gaat een mooie mod worden... De wagen zal er een stuk netter uit zien. M'n lijsten zijn nog in goede staat dus echt veel opschuurwerk ga ik niet hebben.

Ik heb m'n optielijst vandaag eindelijk eens opgevraagd: het is zoals verwacht: sober. Swiftly and with style ;)

Afbeelding

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 22 feb 2012, 11:01

found a brother online:

orient blauwe ( orientblau orient blue oriental blue ) E39 B10 prefacelift touring.

De optionele Alpina 19" classic set (met spoorverbreders, me dunkt) én de het heckabschlussprofil accessoire viel me direct op. Zie je niet vaak op een prefacelift.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dvdb

Bericht door dvdb » 22 feb 2012, 18:19

Mooie touring :stupid: . Als je je lijsten gedemonteerd hebt, kun je dan mischien hier posten hoe? wil het zelf ook nog eens doen om ze naar mijn smaak te maken.

Grtz

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 29 feb 2012, 17:00

Zal ik zeker doen, dvdb.

Had er op de TIS een handleiding voor gevonden dacht ik, maar kan het nu niet meer terugvinden...

Voorlopig dit dus maar: http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=51&fg=20" onclick="window.open(this.href);return false;

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 12 mar 2012, 09:58

Op bimmerboard.be heb ik een voorstel gedaan voor een group buy van custom kentekenplaten...
Als hier iemand interesse heeft: Klik hier.

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 29 apr 2012, 23:14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door BMWE39touring op 30 apr 2012, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

nassje

Bericht door nassje » 30 apr 2012, 10:08

:kwijl: Strak hor.
Mooi Project :duim:
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Dcreator

Bericht door Dcreator » 30 apr 2012, 17:55

ziet er netjes uit man! :duimen:

Jaapi

Bericht door Jaapi » 30 apr 2012, 17:56

Mooie platen :duim: staat er strak bij

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 28 nov 2012, 17:25

Deze is intussen komen te gaan (niet door mijn toedoen)... Het verhaal kun je hier lezen: klik

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”