Drama, hele auto bekrast en vernield :(

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Alex400

Drama, hele auto bekrast en vernield :(

Bericht door Alex400 » 25 nov 2012, 20:02

Was dit weekend naar Keulen en ik had mijn auto tot 2x toe normaal op een parkeer plaats gezet (in de buurt van de Neumarkt in een - op het oog - goede buurt). Blijkbaar zijn ook de Duitsers teritoriaal ingesteld want toen ik vanmorgen het hotel uitliep was de gehele auto bekrast. En niet zo'n beetje ook. Alle deuren gekrast, op de achterkant ook. En zelfs de achterklep. Maar het ergste was wel de motorkap. En alle krassen dwars door de lak tot op het ijzer. En er waren zelfs stukken lak er uit gesprongen zo erg ... :( :( :(

Ik kon eigenlijk bijna janken. (Het is maar blik, maar toch). Ik kan het nog steeds niet begrijpen. Er waren genoeg andere autos in de buurt die hadden niets. Er stonden ook mooiere en nieuwere auto's. Ook stond ik netjes in de aangegeven parkeervakken. En ook normaal in het vak geparkeerd. En dan toch zo goed mijn auto vernielen ...

De kosten durf ik niet eens aan te denken, want ik ben alleen WA verzekerd. Want een e46 (non m3) ga je niet zo snel all risk verzekeren.

Wie kan mij helpen aan een goede spuiter die niet kapitalen gaat kosten? Graag uw ervaringen.

Ik heb ook gedacht aan http://www.mattzwart.nl maar ik twijfel, is een mode kleurtje. En ik wil volgend jaar maart-mei mijn auto inruilen of verkopen en ik weet niet of matt zwart dan een goede optie is.

Graag hoor ik van jullie.

Groeten een pissed off en verdrietige e46 rijder.
Laatst gewijzigd door Alex400 op 25 nov 2012, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

bmwpeter

Re: Drama, hele auto bekrast en vernield :(

Bericht door bmwpeter » 25 nov 2012, 21:01

Dat is inderdaad heel erg, ze moeten met hun tengels van andermans eigendom afblijven. :(

Wat je wel moet doen is aangifte doen bij de politie, ik weet niet of je daar nog bent maar het beste is om dit bij het plaatselijk politiebureau te doen waar het vandalisme is gebeurt.

Met deze aangifte kun je dit voorval bekend maken bij het Waarborgfonds Nederland waarbij zij waarschijnlijk ook een taxatierapport van de schade willen hebben en de aangifte van de politie.

Hopelijk kun je op deze manier nog aanspraak maken op de gelede schade want het Waarborgfonds is er voor schades waarbij de tegenpartij niet bekend is ongeacht of je nu wel of niet All-risk verzekert bent.

Niet geschoten is altijd mis.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Alex400

Bericht door Alex400 » 25 nov 2012, 21:46

Hoi Peter, helaas is waarborgfonds niet voor vandalisme (waar deze krassen onder vallen) daar was ik helaas al achter na de eerste kras. Aangifte kon ik doen, maar had geen zin, ben WA verzekerd. Bij All risk moest ik dat wel doen natuurlijk.

320inspectie

Bericht door 320inspectie » 26 nov 2012, 10:49

Sterkte kerel,
Niets zo nutteloos als dergelijk vandalisme. Laffe actie.

peter1972

Bericht door peter1972 » 26 nov 2012, 10:55

Walgelijk, inderdaad en ik weet hoe je je voelt. Ik heb een tijd aan de grens gewoond en had toen een Duitse auto die in Nederland regelmatig bekrast werd. als je dit artikel leest begin je toch gewoon te koken.

AlexS

Bericht door AlexS » 26 nov 2012, 15:25

Ziek, altijd super k*t als het net jou overkomt..

Qua herstellen; je kan evt ook de auto laten wrappen. Ook niet goedkoop, maar wel goedkoper dan spuiten.

Laatste alternatief (afhankelijk van de kleur) is om te proberen de delen die beschadigd te zijn, te vervangen door gebruikte delen in dezelfde kleur. Kan je in je eigen tempo doen, deel per deel...
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

HHC

Bericht door HHC » 26 nov 2012, 16:51

Wat een laffe actie hier kan ik nou serieus boos om worden. Zulke mongolen moeten gewoon van andermans spullen afblijven!! Wat betreft de afhandeling van de schade heb ik helaas niet zo veel ervaring mee. De posts boven mij kunnen je alvast een eindje helpen. Wrappen was het eerste waar ik aan dacht, ik zou alle beschikbare opties overwegen.

Mattzwart.nl

Bericht door Mattzwart.nl » 26 nov 2012, 16:53

Laat nooit je auro wrappen want dit laat los en de deurstylen worden ook niet gedaan en als je het langer als een jaar laat zitten trek je de blanke lak ook nog stuk en moet je je auto als nog laten spuiten.

Edit:
wervende tekst n.a.v. Je bedrjf verwijderd, dat is hier niet de bedoeling Voor sponsoring neem contact op met de forum eigenaar
DJLeonardo.

buutnhuus

Bericht door buutnhuus » 26 nov 2012, 18:38

@mattzwart,

er zijn waarschijnlijk ook wel wrappers waar de folie wel langer blijft zitten dan 1 jaar. er zitten hier verschillende op het forum die naar mijn weten de folie al een aantal jaar hebben zitten zonder problemen.
ze zullen dan vast wel wat duurder zijn, maarja jullie spuiten 'vanaf' 750 euro, en aangezien elke auto wel ergens schade heeft, wordt het altijd duurder dan 750 euro. (tenzij je een nieuwe auto hebt, maar die laat je toch niet in een andere kleur overspuiten)

dus dat wrappen niet goed is, lijkt me dikke onzin.

@ ts, je kunt ook een beunhaas vragen, maar dan krijg je geen garantie. dus wel link werk.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008

neville

Bericht door neville » 26 nov 2012, 19:17

Jezus wat erg, afschieten dan tuig.

Heijning hobbyhal Amsterdam Haven gebied kun je ff informeren, mogelijkheid tot zelf schuren en zaken demonteren, dan is spuiten nog te overzien, de prijzen zullen nl erg verschillen bij de een dan bij de ander.
reken op 200,- per deel.

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 26 nov 2012, 19:49

Hmm das niet zo mooi dat het waarborgfonds dit niet dekt, vind zelf dit onder dezelfde categorie vallen als wanneer iemand tegen je auto aanrijd en geen briefje achterlaat maarja wie ben ik :roll:

Dan het spuiten, je zou dit inderdaad kunnen laten doen door iemand die zelf een "spuitcabine" heeft maar geen schadeherstelbedrijf is. Zeg maar een beetje een uit de hand gelopen hobbiest, deze mensen zijn er ook namelijk en zullen allicht niet de volle mep rekenen.

Hier op het dorp zit iemand die veel spuitwerk doet voor de tuningsscene, lees uitgebouwde civics, golfjes etc. en heeft van zijn hobby zijn beroep gemaakt. Was eerst werkzaam bij een oldtimerrestaurateur maar is nu voor zich zelf begonnen. Heeft gewoon bij zijn huis in de garage/loods een spuitcabine gemaakt. Misschien zit er bij jou in de buurt ook wel zo'n iemand.

In eerste instantie zou ik eerst langs een paar schadeherstelbedrijven een taxatie laten uitvoeren vaak valt het uiteindelijke bedrag best nog wel mee. Mocht dit toch te duur uitpakken zou ik me richten tot een hobby spuiter.

Het nadeel van wrappen vind ik dat alleen de buitenkant wordt gedaan en zodra je het portier open doet je direct ziet dat de auto gewrapped is.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Alex400

Bericht door Alex400 » 27 nov 2012, 12:57

thanks voor de vele reacties. Maar ik heb goede namen en adressen nodig. Misschien kan dat per PM?

BMW316TI

Bericht door BMW316TI » 27 nov 2012, 16:37

Je omschrijft de nachtmerrie van iedere auto liefhebber! Verschrikkelijk! Misschien een betaalbaar idee, de auto plasti dippen? Ik weet dat dit geen eewige oplossing is maar in mijn ogen (en ervaring) beter dan wrappen! Het is betaalbaar, sterk (afhankelijk van het aantal lagen) en bij schade kun je panelen weer zelf bijspuiten... Bovendien kun je de binnekanten van de portieren mee spuiten.

In ieder geval veel succes met het opknappen van deze laffe daad :(
Geld moet rollen, en wat rolt er nu beter dan een BMW?

Tomba

Bericht door Tomba » 27 nov 2012, 21:36

Alex400 schreef:thanks voor de vele reacties. Maar ik heb goede namen en adressen nodig. Misschien kan dat per PM?
Ik stuur je een PB met wat gegevens

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

Alex400

Bericht door Alex400 » 29 nov 2012, 17:41

Inmiddels wel wat adresjes doorgekregen, maar die rekenen meer dan 2000 euro om alleen de beschadigde delen
te spuiten, waarbij ik ook nog zelf moet schuren en demonteren.

Heijning hobbyhal Amsterdam is een serieuse optie. Op diverse fora staan goede verhalen. Zal binnenkort eens informeren en langsrijden.

Bij zelf schuren en demonteren verwacht ik eerder prijzen tot 1000 - 1500 euro, of ben ik dan te positief?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”