dvd navigatie vervangen door jonger jaartal
dvd navigatie vervangen door jonger jaartal
goedenavond,
ik heb nu een dvd van 2010, in mijn navigatie systeem professional, ik kan nu via internet versie 2013 kopen, dit zijn 3 dvd's, (gesplits in regio's).
Als ik deze dvd''s bestel hoe moet ik deze dan gaan gebruiken, gewoon de nieuwe erin en dan is het goed, of moet er een bepaalde procedure gevolgd worden om te vorkomen dat er een storing ontstaat.
Ik heb ook wat gelezen over een software update van de navigatie, hoe weet ik of dvd 2013 geschikt is voor die van mij
gr Goos
ik heb nu een dvd van 2010, in mijn navigatie systeem professional, ik kan nu via internet versie 2013 kopen, dit zijn 3 dvd's, (gesplits in regio's).
Als ik deze dvd''s bestel hoe moet ik deze dan gaan gebruiken, gewoon de nieuwe erin en dan is het goed, of moet er een bepaalde procedure gevolgd worden om te vorkomen dat er een storing ontstaat.
Ik heb ook wat gelezen over een software update van de navigatie, hoe weet ik of dvd 2013 geschikt is voor die van mij
gr Goos
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i
Re: dvd navigatie vervangen door jonger jaartal
Tja je kan het alleen weten door te proberen lijkt mij maar volgens mij moet dat geen probleem zijn, de DVD's zijn downwards compatible.
De procedure: nieuwe 2013 DVD er in, de auto zal dan zeggen dat die e.e.a. Moet inlezen. Daarna zegt die ook dat je de auto even 5 minuten moet uit zetten. Daarna werkt alles gewoon. Ik zal meteen even de nieuwsgroepen afstruinen of ik de nieuwe 2013 ook kan vinden
p.s. gevonden
De procedure: nieuwe 2013 DVD er in, de auto zal dan zeggen dat die e.e.a. Moet inlezen. Daarna zegt die ook dat je de auto even 5 minuten moet uit zetten. Daarna werkt alles gewoon. Ik zal meteen even de nieuwsgroepen afstruinen of ik de nieuwe 2013 ook kan vinden

p.s. gevonden

Werkt probleemloos Goos, ik kwam ook van 2010. Procedure is zoals BMW_Lover beschrijft.
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Heb je geen FSC activeringscode nodig?
Activeringscode heb je alleen nodig met de CIC versie (dus met harde schijf) en niet met de DVD (CCC) versie 

Ah, ik had hem wel nodig. Het Interweb biedt daarvoor ook weer oplossingen. Maar het is goed dat we dit voor de lezers na ons weer hebben vastgelegd ;-)
Ben op zoek naar de activeringscode om mijn maps te updaten 

Ik heb verleden week een set DVD's 2013 (via MP) gekocht, mijn navigatie stond nog in 2006.
Het werd eens hoog tijd.
Het systeem herkent de DVD, want het zegt dat ik het systeem 5 minuten moet uitschakelen.
Bij het inschakelen (na die 5 minuten) krijg ik de melding "leesfout DVD".
Deze fout blijft bij elke van de nieuwe DVD's staan.
Doe ik mijn oude versie erin, dan werkt het systeem meteen weer zoals het hoort.
Heeft iemand een tip hoe ik dat kan oplossen?
Gegevens auto: E61 2006 met professional navigatie.
alvast bedantk voor het meedenken,
Robert
Het werd eens hoog tijd.
Het systeem herkent de DVD, want het zegt dat ik het systeem 5 minuten moet uitschakelen.
Bij het inschakelen (na die 5 minuten) krijg ik de melding "leesfout DVD".
Deze fout blijft bij elke van de nieuwe DVD's staan.
Doe ik mijn oude versie erin, dan werkt het systeem meteen weer zoals het hoort.
Heeft iemand een tip hoe ik dat kan oplossen?
Gegevens auto: E61 2006 met professional navigatie.
alvast bedantk voor het meedenken,
Robert
Lijkt me dat je nep DVD's gekocht hebt die niet goed gebrand zijn...
Als je pc de inhoud van de dvd's kan lezen, kan je proberen om de inhoud tijdelijk op je pc te parkeren om dan nieuwe dvd's te branden, best aan lage snelheid om leesfouten te vermijden nadien.
Indien dat niet lukt, nieuw setje DVD's vragen aan de verkoper.
Als je pc de inhoud van de dvd's kan lezen, kan je proberen om de inhoud tijdelijk op je pc te parkeren om dan nieuwe dvd's te branden, best aan lage snelheid om leesfouten te vermijden nadien.
Indien dat niet lukt, nieuw setje DVD's vragen aan de verkoper.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Robert,heb je een pm gestuurd.
Hebben we het hier over?
Marktplaats Advertentie 636106354
Dank!
Cor
Marktplaats Advertentie 636106354
Dank!
Cor
E61 LCI 525i benzine, en:
E36 328 Touring benzine
E36 328 Touring benzine
Ik heb ondertussen van de aanbieder een nieuwe set DVD's ontvangen.
En die doen het wel, dus mijn probleem is/was hiermee opgelost
En die doen het wel, dus mijn probleem is/was hiermee opgelost
Mooi dat het opgelost is!
Goede service ook.
Goede service ook.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.