probleem 1 opgelost nu de rest.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
J-J

probleem 1 opgelost nu de rest.

Bericht door J-J » 07 nov 2012, 22:12

Ik heb mijn 316 sedan ingeruilt voor een mooie 325 coupe.
Man man man wat een kracht.

Nu heb ik de volgende vraag, wanneer ik mijn gas loslaat rolt de auto normalerwijs gewoon uit en rem je op de motor.
Bij mij gebeurt dat met een redelijke klap.
Mijn econometer slaat dan ook ineens van de 8L per 100 km naar 0 waardoor ik enigszins in de gordels hang om vervolgens weer in de stoel gedrukt te worden als ik het pedaal weer aanraak.

Op de snelweg heb ik hier niet zo'n last van omdat je dan in een hogere versnelling waardoor je het effect minder merkt, maar met name met stadsrijden is het vrij irritant.

Is dit de keerzijde van rijden met een zware motor? of zou er iets mis kunnen zijn met de inspuiting of iets dergelijks?
Laatst gewijzigd door J-J op 17 nov 2012, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

PJ-328i

Re: Remmende werking motor bij loslaten gaspedaal.

Bericht door PJ-328i » 07 nov 2012, 22:56

dat is eigenlijk niet normaal ik heb zelf een 328i coupe maar daar heb ik geen last van.
maar laat je dan plots het gas helemaal los of doe je dat rustig los laten?
met je inspuiting heeft het volgens mij niks te maken anders zou de auto niet lekker lopen maar gaan stotteren.
ik zit meer te denken aan een motor-steun of je aandrijf-lijn (wat ik persoonlijk niet denk) of in het ergste geval je subframe achter.

J-J

Bericht door J-J » 07 nov 2012, 23:56

Het is echt iets in de motor. subframe is intact en alle rubbers zijn nog als nieuw.
stel ik rij 40kmh dan komt er een punt (bijvoorbeeld bergaf) dat de motor geen benzine hoeft in te spuiten dan slaat de benzine kraan dicht en zit ik ( beetje overdreven) met mijn tanden op het stuur.

Als ik mijn auto laat uitrollen zie ik de econometer langzaam inzakken naar de 6a7l 100km en dan ineens schiet ie naar de nul en tegelijkertijd ondervind ik in de auto hetzelfde probleem.

De bak is net gewisselt omdat 2 dagn na de koop de 2e versnelling er helemaal uitgeklapt is.
Ik gok dat dat hiermee te maken heeft gehad, want dit kan ook niet bevordelijk zijn voor de aandrijfas.
De vorige eigenaar doet natuurlijk alsof zijn neus bloed, en in nederland zijn dit soort particuliere verkopers volledig bescherd.
Dus mag ik het probleem zelf oplossen.

PJ-328i

Bericht door PJ-328i » 08 nov 2012, 20:24

heb je het vliegwiel ook laten nakijken want ik heb vandaag iets gelezen dat het vliegwiel ook zoiets kan veroorzaken.

J-J

Bericht door J-J » 09 nov 2012, 19:55

Heb je een linkje? Ben wel nieuwschierig hoe dat het zou kunnen beinvloeden.

J-J

Remmende werking motor bij loslaten gaspedaal.

Bericht door J-J » 17 nov 2012, 16:20

Het stotteren is verholpen, lag net als bij veel mensen aan de bocht achter de luchtmassa meter daar zoog die valse lucht aan rond de 2 leidingen die eronder uit komen.
Die even afgesnoert met een tywrap en hij geeft niet meer onregelmatig gas of iets in die conterijen.

Wel heb ook ik last van een hoog lopend toerental.
Hoe warmer hij is hoe hoger het toerental in stationair.

Als hij koud gestart word ligt het toerental rond de 700 a 800. en is de motor op bedrijfstemperatuur dan ligt dat op de 1400 toeren!!!

Nu heb ik icv al schoongemaakt en gok ik ook dat het niet meer door valse lucht komt.

Blijven mij (bij mijn weten) nog 2 op of misschien 3 opties over.
namelijk de lambda sensor, de nokken as sensor en de temperatuur sensor(en) (weet niet of ik nu 2 of 1 temp sensor heb op mijn motor)
De auto is van 94, is dit dan een m52?

Maar mijn vraag is dus eigenlijk hoe meet ik de sensoren door.
Ik ben niet zo'n elektroschema held en word dus ook niet helemaal wijs uit de workshop manuall.

Mochten er nog andere ideeen zijn over mijn problemen hoor ik het graag.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”