Ik begin dit topic omdat mijn remmenslijt indicator is gaan branden, en ik dus op zoek ben naar nieuwe remmen. Ik wil graag in 1x alles doen dus schijven + blokken rondom, handrem mechanisme en nieuwe slijtindicatoren. Via Ebay al een paar zimmermann setjes gevonden voor zo'n 250 voor alles. Maar ik vind de standaard remmen eigenlijk veel te klein, zeker bij mijn 19ers. Daarnaast heb ik een 328 en een 316 heeft geloof ik dezelfde remmen...
Nu mijn vraag. Wat kan wel en niet wat betreft de remmen van BMWs. Passen 330i klauwen en schijven op mijn 328? Ik geloof dat m3 remmen niet passen tenzij je ook de veerpoten omwisselt. Er is bij mij en volgens mij wel bij veel mensen niet echt duidelijk of en wat gaat passen. In het jappen wereldje kun je remmen van een Nissan 200sx, 350z, een Subaru Impreza of een EVO allemaal zo omwisselen. Dit maakt remmen upgraden zeer makkelijk en betaalbaar. Vaak gaan bij oudere auto's met 4 steeks naven bij een remmen upgrade meteen het halve onderstel mee zodat men nu 5 steeks velgen kan monteren.
... maar hoe zit het met de remmen (en onderstellen) bij BMW?
Remmen & Onderstel - wat past nu wel en wat niet...
Re: Remmen & Onderstel - wat past nu wel en wat niet...
328i heeft volgens mij grotere schijven dan de 316i, de 330i weer groter dan de 328i. Meer kan ik er helaas ook niet over vertellen, maar bij mij brandt het remindicator lampje ook, dus ik ben ook benieuwd!
Niemand een idee? NIEMAND?!?! Moet toch wel iemand zijn die n idee heeft of roept iedereen maar 'het past niet' terwijl niemand t echt weet?
Enigste wat jij redelijk cheap kan doen is alles inderdaad ombouwen naar 330 klauwen. Dan heb je dus de klauwen en remtangen nodig van een 330i. Volgens mij kan dit alleen op de voorzijde. Achteras van een 330 schijnt anders te zijn wat ik ooit begreep waardoor remmen niet 1 op 1 passen. Het scheen uberhaupt vrijwel onmogelijk te zijn achterremmen van een 330 op een andere E46 te monteren.
M3 ombouw niet in thuis. Wat ik me vaag herinner is dat M3 en 330 zelfde remblokken gebruiken. Althans ik herinner me vaag dat de onderdeelnummers van Ferodo DS2500 blokken identiek waren. Ga ik er van uit dat een M3 grotere schijven heeft.
M3 ombouw niet in thuis. Wat ik me vaag herinner is dat M3 en 330 zelfde remblokken gebruiken. Althans ik herinner me vaag dat de onderdeelnummers van Ferodo DS2500 blokken identiek waren. Ga ik er van uit dat een M3 grotere schijven heeft.
BMW E46 330i
Niemand meer informatie hierover?
Ik weet dat er hier op het forum ooit een touring reed met aangepaste voorremmen (grotere schijven en remklauwen). Was volgens mij een zwarte touring met AC-schnitzer buitenspiegels, de auto had hij vanuit Duitsland geimporteerd en had bij verkoop een hoge kilometerstand iets van 275.000 km geloof ik. Kan alleen niet op zijn forumnaam komen
Het kan dus wel, misschien als je op AC-Schnizer spiegels zoekt dat hij nog te vinden is, maar ik praat wel over een jaar of twee geleden.
Het kan dus wel, misschien als je op AC-Schnizer spiegels zoekt dat hij nog te vinden is, maar ik praat wel over een jaar of twee geleden.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER