slechte uitlaatgaswaarden
-
beppie
slechte uitlaatgaswaarden
Hallo,
Ik heb een BMW 316TI Compact gekocht. Type 3ER REINE. Nu gaat net na een rit van ongeveer 50 km het lampje branden die aangeeft dat de auto slechtere uitlaatgaswaarden heeft. Kent iemand dit en wat moet ik er aan doen. Is uitlezen bij de BMW dealer noodzakelijk?
Groeten Beppie
Ik heb een BMW 316TI Compact gekocht. Type 3ER REINE. Nu gaat net na een rit van ongeveer 50 km het lampje branden die aangeeft dat de auto slechtere uitlaatgaswaarden heeft. Kent iemand dit en wat moet ik er aan doen. Is uitlezen bij de BMW dealer noodzakelijk?
Groeten Beppie
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Re: slechte uitlaatgaswaarden
Ik vrees dat je kat kapot is.
De lambdasonde voor je kat en na je kat meten je uitlaatgaswaarden.
De computer bekijkt of deze waarden zijn afgenomen en geeft een melding als dit niet zo is.
Je zou je lambda sonde er uit kunnen draaien en je uitlaat even afdoppen daar. Hang je lambdasonde gewoon ergens bij je schutbord vast dat hij nergens tegen aan rammelt. Als nu de melding weg blijft is je kat kapot.
De lambdasonde voor je kat en na je kat meten je uitlaatgaswaarden.
De computer bekijkt of deze waarden zijn afgenomen en geeft een melding als dit niet zo is.
Je zou je lambda sonde er uit kunnen draaien en je uitlaat even afdoppen daar. Hang je lambdasonde gewoon ergens bij je schutbord vast dat hij nergens tegen aan rammelt. Als nu de melding weg blijft is je kat kapot.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
-
beppie
Zijn er nog andere mogelijkheden? Auto is net gekeurd, zou dit dan naar voren moeten komen.
- GreyCooperS
- Contacteer:
ik heb het gehad op mn coupe...uitlezen gaf aan dat de waardes van het gaspedaal tov van het vermogen niet meer klopten...beetje krom omschreven wss, maar kan gebeuren als je bv de kick down gebruikt..het signaal van het gaspedaal overtreedt dan een bepaalde waarde en gaat t lampje branden...is kwestie van resetten en klaar...
Ik zou iig de auto eerst laten uitlezen en de melding bekijken...
Ik zou iig de auto eerst laten uitlezen en de melding bekijken...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
-
mechanic01
bij het keuren word het Co gehalte inderdaad gemeten en zou dit naar voren moeten komen.
Let op de keuring is wel een momentopname
Let op de keuring is wel een momentopname
Ik heb volgens mij nog ergens een diy waar ze een schroefdraadring tussen de lambdasonde en de uitlaat doen.
De punt van de sonde komt dan niet rechtstreeks meer in de uitlaatgasstroom terecht waardoor hij een betere waarde aangeeft in je computer, zodat het lampje niet meer gaar branden.
Kan ook de lambdasonde zelf zijn die stuk is.
@matheeuwissen:
los laten hangen, kan dat ook? of geven ze dan een te goede waarde wat niet kan en dat het lampje weer gaat branden?
De punt van de sonde komt dan niet rechtstreeks meer in de uitlaatgasstroom terecht waardoor hij een betere waarde aangeeft in je computer, zodat het lampje niet meer gaar branden.
@matheeuwissen:
los laten hangen, kan dat ook? of geven ze dan een te goede waarde wat niet kan en dat het lampje weer gaat branden?
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Quintet-33 1.5(TI carbs)-Civic–Lancer-MX3 V6-Scorpio V6-Cosworth V6 -A6 V6-A4 1.6-V40 1.9D(chip)–Megane 1.9D(chip)-E46 330i (chip)-156SW1.9JTD(chip)-Chevy2.0TDCI(chip)
Hier kun je erover lezen, maar zou eerst kijken of je lambdasonde niet stuk is (uitlezen)
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=486937
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=486937
Het enige verschil tussen mij en een krankzinnige, is dat ik niet krankzinnig ben...
-
matheeuwissen
- Contacteer:
kan ook, hij meet alleen of de waarde schoner is.Hugo M schreef:Ik heb volgens mij nog ergens een diy waar ze een schroefdraadring tussen de lambdasonde en de uitlaat doen.
@matheeuwissen:
-
beppie
Auto vandaag uitlaten lezen. De monteur was rap met resetten dus de foutcode was dacht ik P0119. Blijkt volgens hem iets met de temparatuur censor te zijn. Zelf heb ik dit niet gezien. Tot nu toe nog geen storing, auto wel goed warm gereden.
koelvloeistof peil in de gaten houden beppie. Alleen maar checken bij een KOUDE motor.
Nooit bij een hete motor de dop eraf draaien.
Is dit peil in orde kan het inderdaad zo zijn dat je temperatuursensor (P0119) defect aan het raken is. Nu hij het door een reset weer even doet wil ook niks zeggen helaas.
Je merkt het vanzelf als de temperatuur buiten lager gaat worden (einde van de week fors omlaag). Dan gaan sensoren die aan hun einde gekomen zijn, definitief door de knieën. Anders een paar weken later wel.
Het is de temperatuursensor voor je boordcomputer.
Nooit bij een hete motor de dop eraf draaien.
Is dit peil in orde kan het inderdaad zo zijn dat je temperatuursensor (P0119) defect aan het raken is. Nu hij het door een reset weer even doet wil ook niks zeggen helaas.
Je merkt het vanzelf als de temperatuur buiten lager gaat worden (einde van de week fors omlaag). Dan gaan sensoren die aan hun einde gekomen zijn, definitief door de knieën. Anders een paar weken later wel.
Het is de temperatuursensor voor je boordcomputer.
Laatst gewijzigd door dw70 op 28 okt 2012, 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
-
beppie
Ik denk dat je gelijk hebt, sinds vanmorgen brand het lampje weer. Morgen ga ik de dealer bellen om hem opnieuw uit te laten lezen en eventueel de sencor laten vervangen.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 28 okt 2012, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
-
beppie
Vandaag bij de dealer geweest. Na het uilezen bleek dat de luchtmassameter vervangen moet worden. De auto is gereset zonder lmm te vervangen. Storing is tot opheden niet terug gekomen. Kan dit of komt de storing opnieuw.
-
matheeuwissen
- Contacteer:
zolang het probleem niet opgelost is, zal de storing gewoon terug komen.
-
beppie
Hallo allemaal,
Ik heb de luchtmassameter laten vervangen en het probleem is opgelost. Bedankt voor het meedenken.
Ik heb de luchtmassameter laten vervangen en het probleem is opgelost. Bedankt voor het meedenken.