Extra Accu Inbouwen?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
evoluzione

Extra Accu Inbouwen?

Bericht door evoluzione » 11 okt 2012, 14:25

Goedenmiddag,

Daar ik (weer) bezig ga met mijn 2e hobby (audio), wil ik graag uit voorzorg een extra accu plaatsen. Daar ik nogal wat vermogen ga gebruiken, en wedstrijden wil doen, is dit toch eigenlijk wel een must.

Nu heeft mijn 330d de accu standaard achterin, wat totaal niet erg is ;) Echter, achterin heb je dus niet zo snel meer ruimte voor een 2e accu, zonder je reservewielbak al te gaan opofferen. Daar we deze al voor de inbouw nodig hebben, is dat geen oplossing. Ook is links volgens mij niet mogelijk, vanwege de uitlaat en steunen voor de navi en wisselaar.

Onder de kap heb ik rechtsboven een bak, waar totaal niets in zit, en bij de 4 cilinders de accu staat naar mijn weten. Zou het mogelijk zijn om hier een kleine accu te plaatsen, eventueel door onderdelen van een sloop 316 oid te halen? Iemand die dit ooit gedaan heeft hier? En enig idee waar ik de stroomkabels dan het beste neer kan leggen? Of ook gewoon de originele kabels pakken van die zelfde 316?

Zou het mogelijk zijn, heeft ook iemand het onderdeel nummer van de betreffede accuhouder?

JdM

Re: Extra Accu Inbouwen?

Bericht door JdM » 11 okt 2012, 17:26

Ik kan je niet helpen met je vragen, maar heb wel iets waar je misschien wat aan hebt.
Er zijn veel caravanbezitters die ook een extra accu plaatsen in de caravan om op veilige wijze extra vermogen te hebben voor apparaten in de caravan.
Ik ben op verschillende caravanfora veel goede tips en tricks tegen gekomen om een extra accu te plaatsen met spanningsbeveiligingen die er altijd voor zorgen dat de startaccu niet leeg raakt.
Misschien voor jou ook een goed idee om hier eens rond te kijken, als je met wedstrijden wil mee doen en het goed wil doen, is een goed vermogenssysteem natuurlijk een mooie extra. Ik geloof dat je zelfs op vrij eenvoudige wijze de zaak zo kunt inrichten dat alles beveiligd is tegen te grote ontlading van de hoofdaccu. Eenmaal geïnstalleerd hoef je je er dus geen zorgen om te maken dat je de auto niet meer gestart krijgt, want alleen een extra accu bijplaatsen is vaak niet voldoende. Een extra afschakel en laadbeveiliging is denk ik erg prettig.

mevlut0405

Bericht door mevlut0405 » 11 okt 2012, 18:00

Ik had destijds met een audioinstallatie een iets grotere accu gekocht. Maar de nieuwe was wel een gelaccu welke merkbaar beter was met de wat uitgebreide installatie. Misschien een tip?
BMW E90 320D 2006 AUTOMAAT
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL

mechanic01

Bericht door mechanic01 » 12 okt 2012, 22:00

is er voorin niet ergens ruimte onder de motorkap? misschien daar waar de accu bij een 316 zit (rechts)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”