hoe kachel instellen??
hoe kachel instellen??
hoe kan ik ik mijn kachel het beste gebruiken instellen??
als ik ga rijden en zet hem op auto en 21graden, dan wordt ie lekker warm na een paar minuten al. en na een tijdje komt er eingelijk koude lucht uit de roosters.
nu snap ik dat er een sensor zit en als ie boven de ingestelde temp komt de airco inschakeld en koude lucht aanvooerd, hoe kan ik hem nu instellen dat het lekker binnen blijft en niet dat je na een aantal kilometer weer aan die knoppen zit te rommellen
of werken die sensoren niet goed???
als ik ga rijden en zet hem op auto en 21graden, dan wordt ie lekker warm na een paar minuten al. en na een tijdje komt er eingelijk koude lucht uit de roosters.
nu snap ik dat er een sensor zit en als ie boven de ingestelde temp komt de airco inschakeld en koude lucht aanvooerd, hoe kan ik hem nu instellen dat het lekker binnen blijft en niet dat je na een aantal kilometer weer aan die knoppen zit te rommellen
of werken die sensoren niet goed???
Re: hoe kachel instellen??
Welke roosters bedoel je?
De roosters midden op het dashbord en aan de zijkant moet je regelen met het draaiwieltje die tussen de middelste roosters zit,dit is dus onafhankelijk van de stand van de airco te regelen.
gr Hans
De roosters midden op het dashbord en aan de zijkant moet je regelen met het draaiwieltje die tussen de middelste roosters zit,dit is dus onafhankelijk van de stand van de airco te regelen.
gr Hans
ja maar midden en zijkant komt gewoon ook warme lucht uit, en als je de kachel op koud zet komt er koude lucht uit. dus wat valt er apart te regelen
De midden en zijroosters kun je onafhankelijk van de stand van de kachel regelen.Dus als de kachel op warm staat kun je de midden en zijroosters door middel van het wieltje op koud zetten.
- GreyCooperS
- Contacteer:
Zit er geen "auto" knop op dan...dan regelt die zelf de temperatuur die je hebt ingesteld...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
zit een auto knop op ind. maar dan nog vind ik de temp niet ideaal te regelen
Ik heb ook een beetje lopen hannessen in t begin. In t instructieboekje las ik dat je 'm idealiter op 22 graden kan zetten en dan op volledig automatische stand....
Ja, precies... dat dacht ik dus ook..
maar ik vind het nu wel vrij goed werken! Ik hoef eigenlijk alleen de airco aan of uit te zetten en bij te regelen met de temperatuurregeling van het middenrooster. Ik zet hem eigenlijk nog maar weinig op een andere temperatuur.
Misschien de moeite waard om te proberen?? Ik merk wel dat nu de airco is nagekeken en op de juiste manier is gevuld dat het echt prima werkt, daarvoor was het wat wisselender.
Ja, precies... dat dacht ik dus ook..
Misschien de moeite waard om te proberen?? Ik merk wel dat nu de airco is nagekeken en op de juiste manier is gevuld dat het echt prima werkt, daarvoor was het wat wisselender.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
- GreyCooperS
- Contacteer:
Ik heb m deze wat koudere dagen op 21 staan...als ik m op auto laat staan, merk ik wel meer koudere lucht dan dat ik lekker vindt..ik heb nu wel de airco aan (zeker ook handig voor ontwasseming) en dan de luchtstroom handmatige op t pijltje naar boven zetten (op de voorruit dus) ...dan gaat auto uit en blijft die gewoon lekkere warme lucht geven
Ik merk wel dat het automatisch systeem nog niet zo feiloos werkt als in een nieuwe auto.
Wat wel goed werkt, is dat de kachel pas begint te blazen als de motor ook daadwerkelijk warm is (mits je hem op automatisch blazen hebt staan).
Ik heb de airco bijna altijd aan en meestal rond de 20 graden Als die warmer staat begin ik vaak te dommelen bij lange ritten!
Wat wel goed werkt, is dat de kachel pas begint te blazen als de motor ook daadwerkelijk warm is (mits je hem op automatisch blazen hebt staan).
Ik heb de airco bijna altijd aan en meestal rond de 20 graden Als die warmer staat begin ik vaak te dommelen bij lange ritten!
Vraagje met betrekking tot de airco knop (de middelste rechts volgens mij).
Als je deze indrukt hoor je dan duidelijk het verschil?
Hoor je uberhaupt wel iets?
Ik heb een vermoeden dat ik niets hoor of voel.
Staat normaal op AUTO en op 19 a 20°C maar als ik op die airco knop druk merk ik dus helemaal niets.
Staat normaal op AUTO en op 19 a 20°C maar als ik op die airco knop druk merk ik dus helemaal niets.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
dat hoort toch ook zo? je kunt het evt. ietsje zien aan je toeren, zodra je de airco inschakeld dan zakt ie heel iets in toeren om daarna weer iets te stijgen tot normaal.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
- GreyCooperS
- Contacteer:
Ik merk ook niets als ik de airco aan of uit zet...en het is normaal dat als je de temperatuur op hoog zet terwijl de motor nog koud is, de kachel / airco pas gaat blazen als de motor een beetje op temperatuur is, anders zit je de eerste tijd alleen maar in koude lucht 
Zet de airco maar is uit als het regent, dan merk je snel genoeg dat die het doetTomba schreef:Vraagje met betrekking tot de airco knop (de middelste rechts volgens mij).
Duidelijk verhaal heren: het is ook de eerste auto met airco voor mij, daarom ook mijn vraag.
Thx voor de antwoorden
Thx voor de antwoorden
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
ik heb de airco nu gewoon uit staan, en dan gaat het veel beter. heb de airco pomp 3 maanden geleden vernieuwd en bijgevuld dus dat moet goed zijn.
ik heb nog een opel vectra maar daaar is het beter/fijner te regelen
ik heb nog een opel vectra maar daaar is het beter/fijner te regelen