Inmiddels ben ik toe aan mijn tweede
Heb een tijd rondgereden in een e32 735i met handbak en sper, en ondanks dat het een heerlijke auto was, heb ik hem toch maar weg gedaan.
Te zwaar, en dus niet leuk sturen... daarom heb ik een 323i coupé gekocht (geen 'nette' 325i/328i's op de markt voor de juiste prijs, vandaar), een cosmos zwart metallic 'executive' uitvoering met als enige extra over de normale uitvoering elektrische klapramen achter, voor de rest niet veel (volgens een check op basis van chassisnummer moet ik ook een zelfdimmende binnenspiegel hebben, maar die heb ik niet).
Met 1285kg meer dan 400kg lichter dan de 7, en wat een geweldig verschil... ik snap niet dat ik in die zware dingen ben gaan rijden eigenlijk.
De auto zal de gebruikelijke motorische mods moeten torsen; m50 inlaat, s50 uitlaat, cai, Conforti chip, en dat soort ongein... de cat en einddemper van de 3.2 m3 heb ik al, had even niet goed gelezen dat je dan ook de (langere) spruitstukken moet hebben, ebay maar weer even afstruinen dus, en even uitzoeken of de 3.0 spruitstukken een optie zijn if all else fails.
Nou weet ik nog niet wat ik er precies van mag verwachten, maar 190 wiel pk is denk ik niet onhaalbaar... eerst maar wat dyno graphs bekijken en dan mijn verwachtingen bijstellen, eventueel nog eens kijken naar cams.
Voor de rest is onderstel een belangrijk punt; polyurethane bussen, fatsoenlijke veerpootbruggen, een x-brace, rvs remslangen en fatsoenlijke schijven + blokken is op dit moment het plan... slangen en blokken (voor) liggen in de schuur, en er zit ook een schroefset onder (JOM, cheap, maar voor nu prima).
Misschien dat ik nog een setje Wilwood remklauwen haal ooit, maar ik denk dat ik met goede schijven en blokken al aardig wat leuks onder m'n voet heb.
Pics;

En helaas kwam ik vorige week na mijn dienst met de auto op een gladde plek op de weg terecht, vrachtwagen had wat gelekt of zo op een industrieterrein waar m'n werk zit... en ook nog eens middenin een bocht vlakbij het werk, waardoor ik bij de stoeprand omhoog vloog... velg krom, en door de verlaging (lager schroeven kon niet) bumper en spatbord ook in de poeier.
Eerste schade door mijn schuld in 9jr autorijden (en ik ben chauffeur), grom grom.
De auto staat nu in de loods bij mijn werkgever, waar ik in m'n schaarse vrije tijd wat bij kan klussen.

Eerst eens kijken of ik een spatbord en 'nierenblech' in kleur kan vinden voordat ik nieuw bestel.