16/9 Inbouw. + Camera
16/9 Inbouw. + Camera
Beste mensen,
Ik heb een 330CI Uit 2002 met M-Pakket. Echter mis ik het optie 16/9 Navigatie.
Nu heb ik een 320CI Automaat uit 2001 op de kop kunnen tikken voor een zeer leuke prijs met origineel 16/9 Navi.
Dit alles ga ik zondag ombouwen. Alles werkt naar behoren dus het moet wel goed komen.
Mijn vraag is of ik ook aparte kabels enof een kabelboom nodig heb ?
Kan ik ook eventueel een achter rij camera op aansluiten ?
Als mensen foto repo willen kan ik dit maken ( stap-voor stap )
Ik heb een 330CI Uit 2002 met M-Pakket. Echter mis ik het optie 16/9 Navigatie.
Nu heb ik een 320CI Automaat uit 2001 op de kop kunnen tikken voor een zeer leuke prijs met origineel 16/9 Navi.
Dit alles ga ik zondag ombouwen. Alles werkt naar behoren dus het moet wel goed komen.
Mijn vraag is of ik ook aparte kabels enof een kabelboom nodig heb ?
Kan ik ook eventueel een achter rij camera op aansluiten ?
Als mensen foto repo willen kan ik dit maken ( stap-voor stap )
-
- Contacteer:
Re: 16/9 Inbouw. + Camera
je hebt die kabels die in de 320 liggen ook nodig en de kofferbak bekleding. want dit is bij jou waarschijnlijk ook anders.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Ik denk zelf dat ik niets nodig heb. Maar dat kan ik namelijk weten als ik alles los heb.
Kabelboom etc moet ik waarschijnlijk alles overzetten. Maar dat komt helemaal goed
Hoop dat ik zondag niet met een verassing zit dat ik toch universeel kabels nodig heb
Kabelboom etc moet ik waarschijnlijk alles overzetten. Maar dat komt helemaal goed

Hoop dat ik zondag niet met een verassing zit dat ik toch universeel kabels nodig heb

- BMW Clubsport
Als de navigatie er af fabriek in zit, dan zul je een aftermarket kabelboom( wel is waar gewoon bij de dealer) moeten kopen. De navigatiekabelboom zit namelijk in de voertuig kabelboom verbonden. Mits je natuurlijk veel gedul, kennis en tijd hebt kun je de navigatie kabelboom eruit vissen, maar dat is een hele klus.
De achteruitrij camera wordt als ik me niet vergis via de tv module aangestuurd, deze moet dan ook ingebouwd worden.
Succes ermee.
De achteruitrij camera wordt als ik me niet vergis via de tv module aangestuurd, deze moet dan ook ingebouwd worden.
Succes ermee.
Hallo,
Ik ben redelijk technisch maar dit is compleet nieuw voor mij. Als ik de stekkers van de 16:9 volg dan moet dit toch wel goedkomen ( kabelboom ) Of denk ik nu te makkelijk
Ik ben redelijk technisch maar dit is compleet nieuw voor mij. Als ik de stekkers van de 16:9 volg dan moet dit toch wel goedkomen ( kabelboom ) Of denk ik nu te makkelijk

- BMW Clubsport
Er bestaan 2 soorten.
Auto's met navi af fabriek en auto's zonder navi af fabriek, duidelijk.
De mensen bij BMW hebben de kabelboom van de navi in de fabriek in de voertuig kabelboom meegevlochten. Bv. de Can bus kabels v/d navi zijn verbonden aan de voertuig kabelboom.
Je kunt zoals ik zij de ene auto strippen en hier de navigatie kabelboom uit pluizen. (+/- een dag werk of een weekend, ligt aan de kennis, gereedschap en tijd die je hebt.) Hierna moet je ook weer alles in de andere auto monteren.
Of je koopt bij de dealer een 'aftermarket' navigatie kabelboom voor +/- 250 euro, deze leg je in de auto en plug je al je componenten op aan. (+/- een dag werk als je de tijd neemt).
Auto's met navi af fabriek en auto's zonder navi af fabriek, duidelijk.
De mensen bij BMW hebben de kabelboom van de navi in de fabriek in de voertuig kabelboom meegevlochten. Bv. de Can bus kabels v/d navi zijn verbonden aan de voertuig kabelboom.
Je kunt zoals ik zij de ene auto strippen en hier de navigatie kabelboom uit pluizen. (+/- een dag werk of een weekend, ligt aan de kennis, gereedschap en tijd die je hebt.) Hierna moet je ook weer alles in de andere auto monteren.
Of je koopt bij de dealer een 'aftermarket' navigatie kabelboom voor +/- 250 euro, deze leg je in de auto en plug je al je componenten op aan. (+/- een dag werk als je de tijd neemt).
Ik snap hem helemaal. Denk dat het wel goed komt:))
Even een camera bijbestellen.
Iemand hier ervaring met camera? 49 euro staan ze op mp.nl
Even een camera bijbestellen.
Iemand hier ervaring met camera? 49 euro staan ze op mp.nl
Ik heb een camera op mijn dynavin maar is toch weer een ander verhaal.
Werkt wel super ik heb op ebay gekocht uit taiwan voor geloof ik 20 euro.
Werkt wel super ik heb op ebay gekocht uit taiwan voor geloof ik 20 euro.
Even aan de slag geweest met de Navi. Kabelboom heb ik er bijna uit gevist. Nog 2 draden..
1- links voor. Waarschijnlijk gaat deze naar de speakers. Dit is niet zo'n grote ramp. Even binnenpaneel losmaken en de zal wel loskomen.
Mijn probleem zit eigenlijk onder de pook/dashboard. Nu heb ik dus begrepen dat je deze dus moet doorknippen enof anders hele dashboard eruit moet halen.
Nu wil ik dat dus niet doen. Doorknippen en soleren, maar denk er ook serieus aan om heel mijn dashboard eruit te halen...
Wat kan ik het beste doen ?
Pst hier een foto :
Groen - zal ik door moeten knippen
Rood - Geen idee wat dit zijn of ik ook moet knippen
Iemand die me kan helpen ? Mijn eigen cabrio nog niet gedemonteerd dus weet niet of de kabels allemaal liggen.

1- links voor. Waarschijnlijk gaat deze naar de speakers. Dit is niet zo'n grote ramp. Even binnenpaneel losmaken en de zal wel loskomen.
Mijn probleem zit eigenlijk onder de pook/dashboard. Nu heb ik dus begrepen dat je deze dus moet doorknippen enof anders hele dashboard eruit moet halen.

Wat kan ik het beste doen ?
Pst hier een foto :
Groen - zal ik door moeten knippen
Rood - Geen idee wat dit zijn of ik ook moet knippen
Iemand die me kan helpen ? Mijn eigen cabrio nog niet gedemonteerd dus weet niet of de kabels allemaal liggen.

Zou iemand mijn kunnen helpen ? Regio Zuid-Holland. tegen vergoeding.
Ik durf niet mijn kabelboom door te knippen.
Ik durf niet mijn kabelboom door te knippen.

- richardcab
voor € 25,00 durf ik wel je kabelboom door te knippen hoor 

[url]http://www.mijnalbum.nl/Album=IQAFAZMA[/url]
PM heb je:)
-Die kabel wordt daar gelust...ik zou eens ferm maar niet asociaal aan die rood/groene kabels trekken.
-Die blauwe met roode streep dat is van je speakers.. Deze loopt onder de vloerbekleding door.. en an ofwel naar de linker deur, ofwel over de middenconsole naar je rechterdeur..zo te zien zijn deze van je deurspeakers linksvoor.
-Die geel/zwarte..is die ook niet gelust? (dus zelfde kabel heen en trug) tevens voorzichtig trekken?
-Die blauwe met roode streep dat is van je speakers.. Deze loopt onder de vloerbekleding door.. en an ofwel naar de linker deur, ofwel over de middenconsole naar je rechterdeur..zo te zien zijn deze van je deurspeakers linksvoor.
-Die geel/zwarte..is die ook niet gelust? (dus zelfde kabel heen en trug) tevens voorzichtig trekken?

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Bedankt voor je reactie, echter hoor ik verschillende verhalen en snap even niet of ik wel of niet moet knippen etc. Dus daarom zoek ik iemand met verstand enof iemand die dit al eerder heeft gedaan. Mochten mensen zijn die dit kunnen en mij willen helpen tegen vergoeding, pm dan even. Enkel het draden kabelboom overzetten en werkend krijgen. Inbouwen van stoelen en plastic dingetjes doe ik zelf...