[E46] MK4 software

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
mousehouse

Re: [E46] MK4 software

Bericht door mousehouse » 03 okt 2012, 13:01

Ik heb een BM24 radio met MK4 navigatie. De MK3 heb ik gesloopt met een firmware upgrade... Had zowiezo geen kaart erbij, dus maakt niet zoveel uit. De MK4 kun je prima updaten met de V32 software die hier staat: http://www.neiloakley.com

Werkt bij mij prima!

MindWarp

Bericht door MindWarp » 03 okt 2012, 13:18

Update erop kan altijd.

Als je besluit om het via een op internet gehaalde manier te doen lees dan goed de eventuele "meegeleverde" info. Je loopt altijd een risico als je dit spul gebruikt meer kan ik niet zeggen. Zorg iig dat de spanning erop blijft staan tijdens de update anders ben je klos ...

V32 is een soort van hobbybob update met flitspalen spul erin. De filtspalen poi's zelf staan weer op de kaarten dus niet in de firmware.
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Mpower343

Bericht door Mpower343 » 03 okt 2012, 14:05

@ mousehouse

moet ik deze hebben van de link? : BMW Navigation OS - v32 (Night Mode, Camera Alerts, M Logo)
een vd laatste downloads op de pagina..

@Mindwarp

Heb een dvd aangeschaft via marktplaats met de nieuwste kaarten, maar de flitspalen etc zie ik pas als ik de v32 software erop heb gezet denk ik..?

greetzz

Mpower343

Bericht door Mpower343 » 03 okt 2012, 14:07

mousehouse schreef:Ik heb een BM24 radio met MK4 navigatie. De MK3 heb ik gesloopt met een firmware upgrade... Had zowiezo geen kaart erbij, dus maakt niet zoveel uit. De MK4 kun je prima updaten met de V32 software die hier staat: http://www.neiloakley.com

Werkt bij mij prima!
Zijn deze downloads betrouwbaar?
ben zooo bang dat ik de comp sloop...
Maar ik brand deze gedownloade software op een cd of dvd?
thanks

ik ben echt een leek wat betreft dit soort dingen :+

mousehouse

Bericht door mousehouse » 03 okt 2012, 14:30

Ik heb zelf de originele BMW v32 update (zonder alle extra's) erop gezet van de site van Neil. Ik heb een check gedaan met een originele V32 update CD die ik later in m'n handen kreeg en die waren identiek.

De andere firmwares die er staan heb ik alleen de versie met night-mode en M-logo een keer geflashed. Ging ook prima, van de rest weet ik het niet. Flitspalen heb ik nooit gezien, ik heb een originele DVD uit 2010 zonder die info. Ik moet nog een keer achter een recentere versie aan...

edit:
de Nav update is gewoon op CD inderdaad...

Mpower343

Bericht door Mpower343 » 03 okt 2012, 15:14

http://www.navigatie-webshop.nl/webshop ... k3mk4.html

Deze heb ik net gevonden, is dit de juiste? zag dat dit gewoon van bmw is.. Maar wat ik lees krijg ik hierdoor ook de mogelijkheden zoals flitspalen, perspective, nightview etc.. ?

als dit zo is ga ik deze bestellen...

alvast bedankt
gr
Vinay

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 03 okt 2012, 15:37

Updaten kan ik ook voor je doen. Kost je € 20 en je krijgt een copy van de software versie erbij. Opstart logo is ///M.
En flitspalen werkt hierop, nightview ook.

Mailtje naar e39.m5@telfort.nl of een pm
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Mpower343

Bericht door Mpower343 » 03 okt 2012, 15:50

heb je een mailtje gestuurd..!

MindWarp

Bericht door MindWarp » 03 okt 2012, 23:30

Mpower343 schreef:Heb een dvd aangeschaft via marktplaats met de nieuwste kaarten, maar de flitspalen etc zie ik pas als ik de v32 software erop heb gezet denk ik..?
Op originele kaarten staan geen flitspalen poi's dus daar ben je meteen mee klaar.

Net als met de firmware zijn er ook knutsel versies van de kaarten in omloop waar ze de locaties van de palen op hebben gezet. Flitspalen worden als poi op de kaart DVD meegeleverd net als b.v. musea, tankstations whatever enz. enz. Deze kan je aanzetten op je MK4 zodat je tijdens een ingestelde route hiervoor een melding krijgt. Heb je een originele kaart dan werkt dit dus niet ....

Het is ook zo met de DVD5 versies van de kaarten die je tegen komt, dit zijn uitgeklede DVD9 ( dual layer ) kaarten waar de buitenlandse talen er af zijn gelaten om met de uiteindelijke hoeveelheid van de data uit te komen op een grootte die op DVD5 ( single layer ) past.

Met andere woorden HobbyBob heeft het nog steeds zo druk als een klein baasje :duimen:
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Mpower343

Bericht door Mpower343 » 04 okt 2012, 08:33

Heb gister de v32 software gedownload via de link die mousehouse had gegeven..

Gebrand op 4x speed, en gewoon geprobeerd....
:D
Het is geluktttt!! heb nu dus wel de mogelijk om de perspective aan te zetten, maar ik zie de kaart gewoon van boven, dus niet 3d achtig. klopt dit?

@ mindwarp, ik heb idd de originele kaart . dus dan heb ik de flitspalen etc niet.. :(
Ken jij een adresje waar ze deze '''zelf'' geknutselde kaart verkopen?
heb nu trouwens wel engels gesproken navi :s

En de nightview heeft ook te maken met de dvd kaart?

thanks

greetzz

MindWarp

Bericht door MindWarp » 04 okt 2012, 13:18

Ik weet niet of het in strijd is met de forum regels om hier allerlei links te posten naar plaatsen waar je alles kunt halen maar een tipje van de sluier kan wel denk ik.

Kijk eens in de nieuwsgroepen of zoek via google op gpsunderground ...

Voor MK4 moet je de High versie hebben.

Het engels van je navi heeft te maken met de firmware update, hier zat blijkbaar geen NL in verwerkt.
Afbeelding

AlexS

Bericht door AlexS » 11 okt 2012, 14:17

@mpower

je moet "perspective" 2x aanzetten. 1x in het "geheime" radiomenu en 1x in je navigatiesoftware. Dan krijg je de 3d weergave in beeld.

De V32 omvat zeker NL (als het een Europa versie is), alleen wordt na de update de naviunit geherstart met bepaalde basis taal instellingen. Opnieuw de 3 voorkeurstalen inprogrammeren via progman, navcoder lost dat op. Bij mij zijn de standaardtalen na update D, GB en FR, na programmeren zijn het NL, D en GB

Wat mij wel opvalt is dat helaas niet alle schermen dan zijn vertaald dus af en toe schiet er nog Duits of Engels doorheen.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 11 okt 2012, 15:18

Inderdaad. Bij nederlands is je BC en navi nederlandstalig. Maar de tekst op je combi wordt Duits. Dit is eeprom en wordt niet via je navigatiecomputer aangestuurd.
Vandaar dat ik hem weer terug heb gezet op engels.

En op xoutpost vindt je ook een hele berg info en tips. Hoef je niet eens ondergrands te gaan.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

petrosov

Bericht door petrosov » 29 okt 2013, 11:48

Ik ben ook van plan om de V32 modified te installeren op de mk4 16:9 scherm. Heb nu een normale v32 versie in het Nederlands. Waarom de ander v32 versie me aanspreekt is vanwege de nightmode en flits-alarm.

Nou is het waarschijnlijk dat de taal van de firmware naar Engels wordt omgezet, maar is me vraag of de geluid van de navigatie in het Nederlands blijft. Ik kan op de Navi DVD geen voice in het NL vinden dus weet ik niet of dit via firmware wordt aangestuurd en of de dvd software

hoor het graag
Eenmaal een BMW , nooit meer wat anders

sandervm

Bericht door sandervm » 22 nov 2013, 11:25

Ik heb inmiddels ook beide bestanden van de site van neiloakley afgehaald.
Maar ik heb nu dus de V32 Original en de V32 met Nightview, flitspalen en :///m: logo..

Maar de versie met :///m: logo heb ik dus uitgepakt met Winrar en nu heb ik dus een .bin file??
Kan ik dit bestand dus branden op een cd met lage snelheid en dan gebruiken als update?
Want als ik het originele bestand uitpak staan er gewoon open folders waar ik in kan kijken...

Welke kan ik nu het beste gebruiken??
Ook wil ik graag de nieuwe navi DVD 2014 downloaden.. weet iemand waar dit makkelijk kan.. heb al op nieuwsgroepen gekeken maar daar krijg ik alleen maar het probleem dat ik repairblocks tekort kom???

wie o wie kan me helpen??

thnx
BMW E46 330d touring......

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”