Bericht
door Longbow » 10 okt 2012, 15:31
Draagarmrubbers (hydrolagers) zijn pas vervangen. Heb gister na het uitlijnen (was ik sowieso van plan omdat ik nieuwe rubbers heb) aan de voorzijde een 5mm spacer per kant erop gezet. Niet gecentreerd, gewoon voor te proberen. Punt is dat de originele bouten ong. met 7 slagen vast zitten, en gezien het m12x1,5 draad is, is 1 slag gelijk aan 1,5mm. Met deze spacer zitten de voorwielen dus zo'n 3,5 slag minder vast, dus blijft er 3,5 slag over (ipv 7!) om de velg vast te zetten.
Tijdelijke oplossing dus, maar wel een oplossing. Band loopt niet meer aan. Heb zo snel geen schuurschade in de wielkuip gezien, maar wel aan de binnenkant vd velg, alsof ie langs de schokbreker heeft geschuurd. Anyway, spacer is nu de oplossing. Na verlaging? Das nog een raadsel.
Heb nu achter 10mm spacers per kant en denk dat ik voor voren 8mm spacers ga halen. Nu met 5mm is de look en speling in orde (velg en band steken nét niet uit), maar bij verlaging komt de velg wat meer naar binnen te staan meen ik? Dan moet 8mm wel voldoen lijkt mij. Ik kan ze altijd nog wisselen met de achterste spacer voor net die paar mm meer of minder.