ABS sensor stuk ?
Re: ABS sensor stuk ?
Ben je er al uit met je abs.
Heb je de ecu wel laten clonen.
Anders gaat hij niet goed werken.
Mijn abs werkt nu eindelijk na 2 maanden of nog langer.
Ik heb nu toch bijna alles wel vervangen en heb daar door gezien dat vervangen van bepaalde onderdelen toch wel verandering geeft maar niet tot de gewenste oplossing komt.
Maar goed bij een gebruikte ecu moet dus de gegevens van je oude ecu op het gebruikte exemplaar gezet worden om goed te kunnen werken en vindbaar voor het brein van de auto.
Heb je de ecu wel laten clonen.
Anders gaat hij niet goed werken.
Mijn abs werkt nu eindelijk na 2 maanden of nog langer.
Ik heb nu toch bijna alles wel vervangen en heb daar door gezien dat vervangen van bepaalde onderdelen toch wel verandering geeft maar niet tot de gewenste oplossing komt.
Maar goed bij een gebruikte ecu moet dus de gegevens van je oude ecu op het gebruikte exemplaar gezet worden om goed te kunnen werken en vindbaar voor het brein van de auto.
Probleem is bij mij ook 3x opgetreden. Bij 1e keer, toen ABS sensorkabel vervangen niet hielp, ABS-ecu uitgebouwd en laten repareren door ACtronics in Almelo (€160,- excl. verzendkosten). Daarna nog 2x opgetreden, beide onder garantie opgelost door ACtronics.
Inmiddels geconcludeerd dat er meer aan de hand is: de unit zit op een te warme plaats boven het uitlaatspruitstuk.
Hitteschildje van Zircotech gemonteerd (met name onderzijde niet vergeten!), en voila, probleem opgelost!

Hitteschilden te verkrijgen via www.classiccarpartshelden.nl
Groeten, HaWa
Inmiddels geconcludeerd dat er meer aan de hand is: de unit zit op een te warme plaats boven het uitlaatspruitstuk.
Hitteschildje van Zircotech gemonteerd (met name onderzijde niet vergeten!), en voila, probleem opgelost!

Hitteschilden te verkrijgen via www.classiccarpartshelden.nl
Groeten, HaWa

Ging het probleem bij jullie weg als je harder reed dan 40kmh? bij mij namelijk wel.. precies bij 40kmh gaan alleen de lampjes branden van de asc en abs maar verder remt hij wel weer normaal.. Wanneer ik de auto van contact haal en weer aan doe blijven de lampjes uit.. remt hij weer met vol abs tot dat ik boven de 40kmh kom.. dan gaan de lampjes weer branden..
Zou dit een sensor zijn of ook die ecu?
Zou dit een sensor zijn of ook die ecu?
-
Bandje schreef:Vandaag ecu terug er ingezet en alles werkt weer kan er ook weer in komen met uitlees apparatuur.
Dus als ze er niet uit komen laat het even weten en ik laat je weten wat je kan doen
Met Vr Gr Dennis
beste dennis waar kun je de ecu het beste laten repareren?
de mijne is ook kapot
en hoef ik alleen de ecu te maken of de pomp ook bvd appie
En bij mij branden ASC en ABS ook sinds zaterdag. Enkele remproeven gedaan, maar merkte niks bijzonders. Een dezer dagen maar ff uit laten lezen...
"Drive softly, but carry a big engine"
Uit laten lezen. In mijn geval is het de omwentelingssensor rechtsachter. ABS-lampje brandt nu iig niet meer. En ach, dat ASC uitstaat boeit niet zo.. 

"Drive softly, but carry a big engine"
- didrickydo
ook ik heb het abs lampje met tractioncontrol lampje.
na even stil staan is alles inderdaad uit. dan werkt ook de abs gewoon . aardig wat proeven gedaan met nat weer en alles werkt naar behoren. na een half uur gaan de lampjes aan en doet de abs het ook niet meer. (koste gisteren bijna mijn auto) met uitlezen geeft hij de sensor rv aan. maar nog maals. als de lampjes uit zijn werkt alles gewoon... toch vreemd niet ? wel heb ik gemertkt dat als ik op een stoplicht aan kom ik dus rustig afrem en dan net voor stilstaan iets in mijn pedaal voel en dan alle lampjes aan springen..
na even stil staan is alles inderdaad uit. dan werkt ook de abs gewoon . aardig wat proeven gedaan met nat weer en alles werkt naar behoren. na een half uur gaan de lampjes aan en doet de abs het ook niet meer. (koste gisteren bijna mijn auto) met uitlezen geeft hij de sensor rv aan. maar nog maals. als de lampjes uit zijn werkt alles gewoon... toch vreemd niet ? wel heb ik gemertkt dat als ik op een stoplicht aan kom ik dus rustig afrem en dan net voor stilstaan iets in mijn pedaal voel en dan alle lampjes aan springen..
- didrickydo
wie kan mij adviseren welke stappen ik moet ondernemen ?
vooral omdat alles gewoon werkt als de auto even stil heeft gestaan.
alvast bedankt
vooral omdat alles gewoon werkt als de auto even stil heeft gestaan.
alvast bedankt
@ didrickydo: Als het af en toe wel goed werkt en soms niet denk ik dat de sensor aan het overlijden is. Had de mijne ook voordat hij permanent bleef branden. Als het uitlezen aangeeft LV. Dan die sensor gewoon vervangen. Ik heb in korte tijd LA en RA vervangen. Nu weer probleemloos. 

- didrickydo
Ik heb net een testje gedaan omdat ik ook het nodige heb gelezen over dat warmte van de motor
Het probleem kan zijn.
Auto een halfuur weg gezet en daarna gestart . Toen de motor goed warm laten
Worden zonder de rem aan te raken . Toen de motor goed warm was ging
Het ASC EN ABS lampje weer branden.. Wel appart denk ik zo ?
Het probleem kan zijn.
Auto een halfuur weg gezet en daarna gestart . Toen de motor goed warm laten
Worden zonder de rem aan te raken . Toen de motor goed warm was ging
Het ASC EN ABS lampje weer branden.. Wel appart denk ik zo ?
- didrickydo
ik heb een donor e39 van een vriend. dit is een 530d uit 2003 en het is een touring.
kan ik van deze de abs sensors en de module etc overzetten of iemand weet ?
kan ik van deze de abs sensors en de module etc overzetten of iemand weet ?
-
abs sensor van de 530d is anders dan die van jou auto,, de module weet ik niet maar dat zou je bij de dealer zo na kunnen vragen,,
Gewoon via realoem.com de onderdeelnummers vergelijken van de donor auto en jouw 530d touring
- didrickydo
daar ben ik weer. met een werkende ABS.
ik heb van de donor 530d uit 2001 de sensoren eerst over gezet. (sensoren zijn het zelfde op het oog) . dit mocht niet baten. toen heb ik het brein van de pomp over gezet, en de lampjes waren gelijk uit en alles werkt weer zoals het moet.
ik heb van de donor 530d uit 2001 de sensoren eerst over gezet. (sensoren zijn het zelfde op het oog) . dit mocht niet baten. toen heb ik het brein van de pomp over gezet, en de lampjes waren gelijk uit en alles werkt weer zoals het moet.