Filters: Welke wel, en welke niet?
- evoluzione
Filters: Welke wel, en welke niet?
Okee, ik ben bezig mijn auto weer eens te voorzien van wat nieuwe olie en filters. Nu is mijn vraag, welke merken filters worden door jullie gebruikt?
De laatste keer dat hij onderhouden is, zijn er originele filters in gegaan, deze kreeg ik bij de aanschaf van de auto erbij. Nu ben ik dus op zoek naar nieuwe filters. Ik kom veel verschillende merken tegen, met verschillende prijskaartjes.
Paar merken die ik tegen kwam:
- Bosch
- Meyle
- Mann-filter
- Mahle
- Febi
- Fram
Prijstechnisch kom ik momenteel bij bosch uit, en volgens mij is dit ook geen klote kwaliteit? Zijn zeker niet de goedkoopsten, maar ook lang niet de duursten. Iemand ervaring met deze, of andere merken? Ik hoor het graag!
De laatste keer dat hij onderhouden is, zijn er originele filters in gegaan, deze kreeg ik bij de aanschaf van de auto erbij. Nu ben ik dus op zoek naar nieuwe filters. Ik kom veel verschillende merken tegen, met verschillende prijskaartjes.
Paar merken die ik tegen kwam:
- Bosch
- Meyle
- Mann-filter
- Mahle
- Febi
- Fram
Prijstechnisch kom ik momenteel bij bosch uit, en volgens mij is dit ook geen klote kwaliteit? Zijn zeker niet de goedkoopsten, maar ook lang niet de duursten. Iemand ervaring met deze, of andere merken? Ik hoor het graag!
- mevlut0405
Re: Filters: Welke wel, en welke niet?
Heb met verschillende auto's van mij zowel Bosch als Mahle filters gebruikt. Over beide ben ik zeer tevreden. Ik heb in mijn huidige BMW Bosch filters zitten (de reden hiervoor is dat ik hier toevallig eenmalig extra korting op kreeg). Hier ben ik tot nu toe erg tevreden over.
Ik heb zelf een 318i (benzine). Ik weet niet of het iets uitmaakt met de diesel brandstof maar dit is mijn ervaring met mijn auto
Ik heb zelf een 318i (benzine). Ik weet niet of het iets uitmaakt met de diesel brandstof maar dit is mijn ervaring met mijn auto
BMW E90 320D 2006 AUTOMAAT
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
mann zijn ook goeie, deze worden ook onder orgineel verkocht door veel merken.
fram ook goede ervaringen mee.
en volgens mij wordt er het meest met de maten geknoeid tussen origineel en imitatatie, papier is volgens mij allemaal hetzelfde. gewoon op tijd of iets eerder je service geven dan kan het niet fout gaan
fram ook goede ervaringen mee.
en volgens mij wordt er het meest met de maten geknoeid tussen origineel en imitatatie, papier is volgens mij allemaal hetzelfde. gewoon op tijd of iets eerder je service geven dan kan het niet fout gaan
Fram was altijd toch wel een beetje budget. Ik heb wel eens iemand gehoord die problemen met olie druk had na montage van een Fram filter. Het is iig geen OEM merk.
Purflux is ook een prima merk. Mijn voorkeur ligt bij Mahle, Bosch en Purflux.
Purflux is ook een prima merk. Mijn voorkeur ligt bij Mahle, Bosch en Purflux.
Hier altijd Mann 
- evoluzione
Ik heb net alles maar van bosch besteld. Kom bij mijn leverancier net iets goedkoper uit als Mann. NU nog zoeken naar goeie Olie voor men 330d
Je kunt het beste Castrol nemen, dit is aanbevolen door bmw en voor deze auto's ook wel de beste olie. Er moet 5w-30 in met de BMW LL-04 specificatie. Neem castrol edge, dan zit je altijd goed.
Ik gooi er altijd de originele BMW-olie in, zit je altijd goed.
En meeste filterwerk is van Mann, geen klachten over tot nu toe.
En meeste filterwerk is van Mann, geen klachten over tot nu toe.