Verhoogde uitstoot na afdoppen EGR 530D

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Schmiedmann S5

Verhoogde uitstoot na afdoppen EGR 530D

Bericht door Schmiedmann S5 » 08 sep 2012, 18:56

Gister heb ik mijn EGR laten afdoppen en krijg sinds vandaag een melding met verhoogde uitstoot, ik heb geen vermogen verlies hij rijd zelfs veel lekkerder dan voor het verwijderen van het EGR.hoe zal ik dit het beste kunnen aanpakken?

Afbeelding

Schmiedmann S5

Re: Verhoogde uitstoot na afdoppen EGR 530D

Bericht door Schmiedmann S5 » 10 sep 2012, 19:54

Niemand?? :s

Dutch_E61

Bericht door Dutch_E61 » 10 sep 2012, 21:59

Euh, EGR weer in werking stellen en stoppen met je omgeving onnodig te belasten/vervuilen?

Lijkt me voor de hand liggen dat dit soort onderdelen er niet voor niets op geschroefd zijn...

Patrickk

Bericht door Patrickk » 11 sep 2012, 11:11

De egr die laat weer uitlaatgassen retour je motor in waardoor de waardes omlaag gaan.

Dit heb je nu geblokkeerd.
Bij bv een E46 zitten die sensors er nog niet in....

Blijf deze storing permanent in beeld of kan je de navi ook nog gewoon gebruiken.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

Schmiedmann S5

Bericht door Schmiedmann S5 » 11 sep 2012, 16:34

@ dutch_E61 vertel dat maar aan de diesel traktorpullers dat zijn milieu vervuilers en niet ik. :zwaai:

@ Patrickk via de chek control zie ik het telkens terug komen, en er brand dus die gele motormanagement lampje continu. Is dit weg te lezen?.

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 11 sep 2012, 19:03

Beste gewoon de gehele egr uit laten lezen bij een chip tuner en dan afdoppen anders krijg je inderdaad de storing.
Een goede chiptuner kan deze software matig ´buiten´ werking stellen en dan moet je hem nog afdoppen.
Ik wil dit ook nog een keer aanpakken.
Heb hier destijds ook al een topic over gemaakt.... kan hem alleen niet meer terug vinden in de slechte zoekfunctie op dit moment.
Laatst gewijzigd door lekkerwijf1 op 12 sep 2012, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Schmiedmann S5

Bericht door Schmiedmann S5 » 12 sep 2012, 16:48

Bedankt lekkerwijf1. ik heb via google iets hierover teruggelezen dat terug kwam bij bimmerportal, maar kom er ook niet meer op terug. Ik moet eerlijk zeggen de auto rijd er veel beter mee en voelt ook nogal goed pittig aan.Oke het is wel ''slechter'' voor de milieu maar dat zal reuzen meevallen tussen de andere vervuilers.En de auto krijgt nu frisse lucht ipv uitlaatgassen terug in de inlaat.

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 12 sep 2012, 17:00

Ik ben het met je ééns, wat is vervuilen in deze zin.
In andere landen pompen ze de zwarte en witte wolken de lucht in en wij moeten onze auto vernaggelen door eventueele swirl flaps die afbreken door al het roet omdat "wij" schone autos moeten rijden.
Egr kleppen die kapot gaan en je zon 4 tot 500 euro lichter bent, noem maar op (alleen maar nadelen)Oude Mercedesen die belasting vrij zijn met die dichte zwarte wolken dat mogen ze van mij best ééns gaan aanpakken
Als niet iedereen het afdoppen gaat doen vallen die twee autos van ons ook niet op. :P
Overigens heeft aan vriend met een alfa 159td ook zn egr afgedopt en de storingen weg laten programmeren door een chiptuner, zijn auto rookt veel minder, trekker lekkerder en draait stationair ook beter.

Schmiedmann S5

Bericht door Schmiedmann S5 » 12 sep 2012, 17:22

Ik ken er ook een met een oldtimer mercedes diesel, als hij zijn auto start moet ik mijn dimlicht grootlicht en mistlichten aanzetten om nog net zijn kenteken te kunnen zien :rolf: .. Door EGR af te sluiten rookt de auto idd veel minder.Wordt nu ff zoeken waar ik terecht kan met software matisch uitzetten, denk dat ik bij kronenburg in geldrop wel geholpen kan worden.Als je in de toekomst nog van plan bent om het af te doppen, kan je terecht bij chargertech voor silicone slangen want deze zal je nodig hebben, en dat stukje die vervalt voor de EGR heb ik via ebay gekocht.

Schmiedmann S5

Bericht door Schmiedmann S5 » 13 sep 2012, 19:21

Bij kronenburg kan ik pas over 1.5 week langs omdat diegene op vakantie is, dus ff verder gebeld. RS tuning in son en die vroegen 250 euro :s . is dat niet een beetje overdreven voor alleen ff pluggen en uitzetten? :whistle:

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 13 sep 2012, 19:33

Lijkt me een beetje duur,,,,,,
Ik heb zo niet echt een adresje hier moet ik tezijnertijd ook nog na op zoek.
Mischien een goede obd tuner met een laptop die hem kan uitprogrameren.

Schmiedmann S5

Bericht door Schmiedmann S5 » 13 sep 2012, 20:23

Dat vind ik ook aan de 'dure' kant.

Heb trouwens een vraagje aan jou. Ik zie dat jij Eisenmann race uitlaten hebt en die wil ik ook heel graag i.c.m. m5 achterbumper, maar volgens mij heb je rechts geen ruimte voor een demper, hoe heb je dat voor elkaar geregen als ik vragen mag?

gk5

Bericht door gk5 » 13 sep 2012, 20:55

Hoi.
Ik verminderde mijn EGR klep via DIS tot 30%.Auto is 530d 2005 met DPF.Kan niet volledig worden afgesloten, zonder computer fout.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

Schmiedmann S5

Bericht door Schmiedmann S5 » 14 sep 2012, 00:54

Hey, dus ik krijg altijd die melding? de mijne is van 2004, via gegevens van autoweek & rdw staat er dat ik geen roetfilter heb, maar achter de turbo zie ik wel een ovaal achtig ding, is dit de kayalysator dan of heb ik het toch wel?.

Schmiedmann S5

Bericht door Schmiedmann S5 » 14 sep 2012, 01:01

Hier heeft ook iemand hetzelfde als ik, maar het rare is ik had geen stekker bij mijn EGR deze heeft het wel, en ik heb geen vul dup voor stuurbekrachtiging rechts van de EGR wat deze dus wel heeft, op mijn oude 330d e46 van 2000 had ik het wel, is dit omdat ik AFS heb?
Zo ziet de mijne eruit met een soort ronde kapje erop i.p.v. een dop. Let niet op de pijltjes dit foto heb ik van google.

Afbeelding

http://forum.bmw5.co.uk/topic/47044-x5- ... ge__st__90

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”