Centrale deurvergrendeling probleem!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
zppr

Centrale deurvergrendeling probleem!

Bericht door zppr » 11 sep 2012, 14:52

Goededag bmwfans,

Sinds ik de bmw heb zijn er problemen met de centrale deurvergrendeling.
Beide sleutels deden het helemaal niet toen ik hem kocht, kreeg ze alle 2 wel ingeleerd met moeite (heel vaak proberen) maar na dit weigerde de cd vaak om alles te locken.

Na heel wat gelezen te hebben is toch uitgesloten dat de module het is dit denk ik omdat met de knop in de auto wel alles vergrendel en ontgrendel.

Heb dus maar het batterijtje van de sleutel vervangen voor een nieuw exemplaar ( panasonic rechareable ) uit duitsland.
Na deze in 1x te hebben ingeleerd pakt die nu wel constant de kofferbak en ontgrendelen maar het vergrendelen gaat 1 op de 20 drukken.

Lijkt dus door het batterijtje te hebben vervangen wel een stuk beter te werken kwa ontgrendelen en kofferbak alleen het vergrendelen nog steeds niet.
Wel wil ik er nog even bij vermelden dat voor het batterijtje vervangen was hij het met alles soms wel en soms niet deed.

Ben ten einde raad!! :gek:
Kan hier een foutmelding over ontstaan? Is het dus uittelezen?

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen wil het heel graag in orde hebben :love:
BMW 316TI Compact uit 2002

JdM

Re: Centrale deurvergrendeling probleem!

Bericht door JdM » 11 sep 2012, 21:01

Ik las laatst in een topic dat bij de compact de ontvanger voor de CV in de achterklep zit. Deze gaan ook wel eens stuk, is volgens mij niet uit te lezen (maar ben ik niet zeker van).
Als alles werkt zoals je zegt, dan lijkt mij de ontvanger de volgende optie.

zppr

Bericht door zppr » 11 sep 2012, 21:23

Wat ik dan zo raar vind is dat hij het signaal wel juist ontvangt voor het inleren van de sleutel, dit meerdere malen getest en hij pikt hem gelijk op na 3x de vergrendel knop van de AB in te drukken.
De auto doet niks verder met het signaal op een enkele keer na om de deuren te vergrendelen.

Waar zit de antenne precies? Heeft er iemand toevallig een blauwdruk van gehele cv systeem of kan mij toch nog wat meer vertellen?

:gek:

limoen

Bericht door limoen » 11 sep 2012, 23:17

Ik heb exact het zelfde gehad ook een andere batterij geprobeerd. en daarna kon ik de koffer openen en alles van slot halen. Toen heb ik een nieuwe sleutel besteld en weer ingeleverd en nu werkt alles weer perfect. Dus ik wil als advies mee geven om is een nieuwe sleutel te bestellen ik weet voor bijna 90% zeker dat dat het euvel is. Ik ben benieuwd!

Groetjes

zppr

Bericht door zppr » 12 sep 2012, 08:05

Ik heb nog 1 sleutel ik ga daar eerst nog het batterijtje van vervangen, vind wel echt de laatste optie om een nieuwe sleutel voor te bestellen want dit kost wel wat toch?

AlexS

Bericht door AlexS » 12 sep 2012, 09:59

Zomaar tussen de 130 en 150 euro.

Teruglezend kan je natuurlijk ook meer dan 1 probleem hebben gehad, te weten een zwakke batterij (vervangen en heeft veel opgeleverd) en een defecte schakelaar op de sleutel. Als alles beter werkt, maar alleen die ene functie hapert zou dat mijn zoekrichting zijn. Zoek bevestiging in de andere sleutel; als die dat probleem niet heeft onder dezelfde omstandigheden, dan mag je de auto uitsluiten als oorzaak.

Prima via ebay verkrijgbaar, losse schakelaars en soms ook wel het printje van de sleutels. De schakelaar solderen is wel een werkje voor een hobby elektronicus volgens mij. Let bij het kopen van ene printje wel goed op de zendfrequentie; moet uiteraard matchen met die in je auto.

Bij een compact zit de ontvanger (tevens antenneversterker als ik het goed heb) in de achterklep geschroefd aan de binnenkant, kap verwijderen en je ziet m al snel zitten
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

zppr

Bericht door zppr » 12 sep 2012, 10:24

Afstandbediening kan het toch niet zijn lijkt mij want als ik de sleutel opnieuw inlees ( ontgrendel knop ingedruk houden en 3x op vergrendelen ) pakt hij hem in 1 keer dus lijkt erop dat hij het signaal wel juist naar de auto zend dan, alleen de auto doet er maar heel af en toe wat mee.

zppr

Bericht door zppr » 12 sep 2012, 21:12

Na bovenstaande reactie over de sleutel vernieuwen heb ik de reserve sleutel maar eens gepakt en daar het nieuwe batterijtje ingezet.. En JAAA hoor hij doet het weer!!! Had helemaal gelijk, heel erg bedankt misschien voor JDM handig dit goed te onthouden als ooit weer zoiets naar voren komt dat het ook echt aan de sleutel kan liggen SUPPPERRR!!!

:duimen: :duimen:
Mag nu dicht!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”