Waar op te letten bij aanschaf 320d
Waar op te letten bij aanschaf 320d
Hallo,
Nu ik ander werk heb ben ik opzoek naar een diesel, liefste een 320d... ik rij nu nog in een 325i coupe maar die is toch wat duur met 20 a 30 duizend int jaar...
Nou was ik wel benieuwd waar ik op moet letten met de aanschaf van een 320d en wat jullie aanraden en afraden, pfl of fl ect...
Groeten!
Nu ik ander werk heb ben ik opzoek naar een diesel, liefste een 320d... ik rij nu nog in een 325i coupe maar die is toch wat duur met 20 a 30 duizend int jaar...
Nou was ik wel benieuwd waar ik op moet letten met de aanschaf van een 320d en wat jullie aanraden en afraden, pfl of fl ect...
Groeten!
Kalm an... en rap wat..!
Re: Waar op te letten bij aanschaf 320d
Als je 30 duizend per jaar rijdt en een 325i gewend bent is een 330D ook een optie.(rijdt fantastisch en is met handbak best zuinig) Zou dan wel een fl nemen omdat daar toch wat verbeteringen in zitten. Let bij een diesel op of er ook swirlflaps inzitten (inlaatspruitstuk) Je wil niet dat die stuk gaan.
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
nee oke, 330d is weer stuk zwaarder ook he, en een 320d is me best zuinig...
maar wat zijn de voor en na delen van een fl of een pfl..? want ik las ergens dat de fl weer zwakkere turbo heeft en dat er een een gevoeligere brandstof pomp heeft, en tot hoeveel km ist verstandig te kijken? 280 max ongeveer?
maar wat zijn de voor en na delen van een fl of een pfl..? want ik las ergens dat de fl weer zwakkere turbo heeft en dat er een een gevoeligere brandstof pomp heeft, en tot hoeveel km ist verstandig te kijken? 280 max ongeveer?
Kalm an... en rap wat..!
Ik heb een PFL waarvan de brandstofpomp kapot liep bij 310.000 km. Duur grapje, maar ben blij dat ik het heb laten maken, kan er nu weer 300.000 tegenaan. Bij de FL is inderdaad de turbo zwak, die heb ik al bij veeeeel lagere km's problemen zien geven als ik me niet vergis.
Het is dus bij allebei de modellen wel wat, je kunt ook geluk hebben.
Ik geloof ook dat de PFL 136pk wat zuiniger is dan de FL 150pk, maar daar kunnen de FL rijders vast meer over vertellen. Ik rijd 1100 km met een tank van 60 liter.
Het is dus bij allebei de modellen wel wat, je kunt ook geluk hebben.
Ik geloof ook dat de PFL 136pk wat zuiniger is dan de FL 150pk, maar daar kunnen de FL rijders vast meer over vertellen. Ik rijd 1100 km met een tank van 60 liter.
JdM zegt het belangrijkste modelspecifieke al.
Als je een FL haalt, haal dan 't model vanaf half 2003. Daar zit een zesbak in en een betere turbo; die van 01-03 is van karton.
De brandstofpomp kost je rond de 1.500 euro voor vervanging. Als je dat moet doen, moet je dus wel even doorrijden voor je dat eruit hebt. Koop je er eentje waar die al vervangen is, kun je weer een flinke tijd vooruit.
Als je een FL haalt, haal dan 't model vanaf half 2003. Daar zit een zesbak in en een betere turbo; die van 01-03 is van karton.
De brandstofpomp kost je rond de 1.500 euro voor vervanging. Als je dat moet doen, moet je dus wel even doorrijden voor je dat eruit hebt. Koop je er eentje waar die al vervangen is, kun je weer een flinke tijd vooruit.
jongens, ik heb wat gevonden maar zou graag jullie mening horen...
- Spoiler: Laat zien
Kalm an... en rap wat..!
Wagen ziet er op zich wel goed en de onderhoud lijkt ook in orde. Belangrijk voor zo'n kmstand. Prijs vind ik wat aan de hoge kant, gezien de kmstand.
Alleen die velgen, dat staat toch niet onder zo'n wagen. Zeker niet aan de voorkant...
De laatste paar eigenaren hebben de wagen niet zo gek lang gehad.
Je moet de wagen even testen hoe hij reageert en hoe hij er in real life uitziet.
Vraag ook even na of de brandstofpomp reeds gereviseerd of vervangen is. Is van de prefacelift een zwak punt.
Alleen die velgen, dat staat toch niet onder zo'n wagen. Zeker niet aan de voorkant...
De laatste paar eigenaren hebben de wagen niet zo gek lang gehad.
Je moet de wagen even testen hoe hij reageert en hoe hij er in real life uitziet.
Vraag ook even na of de brandstofpomp reeds gereviseerd of vervangen is. Is van de prefacelift een zwak punt.
Auto's zijn altijd te duur toch? Zeker in deze klasse, staan er ook honderden van te koop en ook veel rotzooi ertussen.
De auto kan het waard zijn, maar inderdaad, de pomp zou dan al wel een revisie gehad moeten hebben. De kans is best groot dat hij zich meldt binnen 25.000km en dan zit je zo op een kostenpost van 1500 euro.
En inderdaad, die wielen
dat is echt geen gezicht (smaken verschillen). Mooi 15" erbij vragen en 500 van de prijs af, als de pomp dus een revisie gehad blijkt te hebben, dan is het een mooie koop denk ik!
De auto kan het waard zijn, maar inderdaad, de pomp zou dan al wel een revisie gehad moeten hebben. De kans is best groot dat hij zich meldt binnen 25.000km en dan zit je zo op een kostenpost van 1500 euro.
En inderdaad, die wielen
ja hij heeft me ook wel wat veel km's, maar wat zeggen jullie van deze dan? trekhaak kunnen ze dr onder monteren en is van eerste eigenaar geweest...
- Spoiler: Laat zien
Kalm an... en rap wat..!
Nou, zoveel schelen ze niet in kilometers. Mij zou het niet uitmaken of ik nou een auto met 275000 of 325000 op de teller zou kopen, als die pomp maar gemaakt is.
Bij die grijze is dat misschien niet, maar de vraagprijs is toch 1100 euro lager, daar heb je bijna een gereviseerde pomp voor. Dan ging ik voor die grijze, nog wat onderhandelen over de prijs en het gewonnen geld ten opzichte van die zwarte apart houden voor de pomp (of direct laten reviseren).
Bij die grijze is dat misschien niet, maar de vraagprijs is toch 1100 euro lager, daar heb je bijna een gereviseerde pomp voor. Dan ging ik voor die grijze, nog wat onderhandelen over de prijs en het gewonnen geld ten opzichte van die zwarte apart houden voor de pomp (of direct laten reviseren).
Mee eens John! Voor de mijne ving ik met moeite 2500,- Had leer, Harman kardon, MF stuur, Clima en weet ik veel wat nog meer. 3.5ton op de klok en geen centje pijn. Ding liep nog altijd 200+ op de GPS en verbruikte 0,0 olie. Stond later te koop als "in nieuwstaat verkerende" voor 4950,-
Laat je niet gek maken, het spul is niks waard want ze zijn niet goedkoop om te rijden en er staat zat te koop.
Pomp was wel vervangen bij 220.000km, daar had ik em destijds op geselecteerd. En bij veel kilometers zijn de meeste zwakke punten ook wel voorbij gekomen. Bij mij kwam alles voorbij tussen de 220.000km en 260.000km (draagarmen, CV unit, kachel weerstand etc.). De "nieuwe" kocht ik dan ook met 265.000km
Neem een pre facelift met een pomp die vervangen is, of neem een facelift het liefst vanaf de 10e maand 2003.
Die zilveren gewoon meenemen zonder die velgen voor 750,- minder mits de pomp vervangen is. Ziet er imho prima uit (vanaf de pc).
Pomp was wel vervangen bij 220.000km, daar had ik em destijds op geselecteerd. En bij veel kilometers zijn de meeste zwakke punten ook wel voorbij gekomen. Bij mij kwam alles voorbij tussen de 220.000km en 260.000km (draagarmen, CV unit, kachel weerstand etc.). De "nieuwe" kocht ik dan ook met 265.000km
Neem een pre facelift met een pomp die vervangen is, of neem een facelift het liefst vanaf de 10e maand 2003.
Die zilveren gewoon meenemen zonder die velgen voor 750,- minder mits de pomp vervangen is. Ziet er imho prima uit (vanaf de pc).
Tsja, al die onderdelen, dat ligt er ook maar net aan. Die heb ik tussen 150k en 180k gehad.Niels schreef:Mee eens John! Voor de mijne ving ik met moeite 2500,- Had leer, Harman kardon, MF stuur, Clima en weet ik veel wat nog meer. 3.5ton op de klok en geen centje pijn. Ding liep nog altijd 200+ op de GPS en verbruikte 0,0 olie. Stond later te koop als "in nieuwstaat verkerende" voor 4950,-Laat je niet gek maken, het spul is niks waard want ze zijn niet goedkoop om te rijden en er staat zat te koop.
Pomp was wel vervangen bij 220.000km, daar had ik em destijds op geselecteerd. En bij veel kilometers zijn de meeste zwakke punten ook wel voorbij gekomen. Bij mij kwam alles voorbij tussen de 220.000km en 260.000km (draagarmen, CV unit, kachel weerstand etc.). De "nieuwe" kocht ik dan ook met 265.000km![]()
Ik twijfel ook om over een tijdje preventief de brandstofpomp te laten doen. Ik zit nu op 190k en heb geen zin om m'n auto één of twee weken te missen binnen nu en anderhalf jaar, als ik met één dag wachten de boel ook preventief gefixt kan hebben. Kostenplaatje is hetzelfde, alleen minder gedoe erbij.
En op Internet zijn nog wel wat toko's te vinden die de reparatie verrichten voor minder dan 1.500 euro (zoals de dealer ongeveer vraagt).