Probleem met Alarm en Binnenverlichting
Probleem met Alarm en Binnenverlichting
Sinds enige tijd gaat mijn alarm plotseling af van mijn E46 Sedan (Alarm Klasse 3). Ik heb toen eventjes het forum afgespeurd en volgens velen zou het door de motorkap knop komen. Die heb ik afgekoppeld, maar het probleem blijft doorgaan. Toen maar besloten om de auto handmatig op slot te doen. Wat me toen opviel is dat 's nachts mijn binnenverlichting plotseling aan en uit ging om de zoveel tijd! Alsof er een deur niet goed dicht zit of zelfs open is. Ik denk dat dit het probleem is met het alarm die steeds afgaat. Ik toen alle deuren nagecheckt, maar ze zitten gewoon goed dicht. Is er iemand bekend met dit probleem? Zo ja wat kan ik het beste doen?
- thedutchone
Re: Probleem met Alarm en Binnenverlichting
kat van de buren ?
Dan is er waarschijnlijk een sensor defect die registreert of een deur of klep open/dichtstaat.
Makkelijkste zal zijn om t alarm uit te (laten) lezen om te zien op welke sensor hij melding geeft.
Andere manier kan zijn door eens in de auto te gaan zitten (met uitgeschakelde interieurmelding) en wachten tot ie afgaat of je interieurverlichting aangaat. Dan sleutel in contact en zou je moeten kunnen zien welke deur openstaat in je display. Theoretisch zou dat moeten werken aangezien je vertelt dat je interieurverlichting inschakelt.
Makkelijkste zal zijn om t alarm uit te (laten) lezen om te zien op welke sensor hij melding geeft.
Andere manier kan zijn door eens in de auto te gaan zitten (met uitgeschakelde interieurmelding) en wachten tot ie afgaat of je interieurverlichting aangaat. Dan sleutel in contact en zou je moeten kunnen zien welke deur openstaat in je display. Theoretisch zou dat moeten werken aangezien je vertelt dat je interieurverlichting inschakelt.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Op je dashboard heb je een overzichtje van je auto met daarop weergegeven of er deuren open staan. Licht deze ook op? Dan zou je misschien al kunnen bepalen welke deursensor het is. Jammergenoeg wordt je motorkap er niet op weergegeven.
Motorkap sensor, interieursensor (bewegingssensor) en tilt sensor allemaal afgekoppeld. Toch blijft hij plotseling afgaan. Enige manier om mijn auto niet met alarm op slot te krijgen is met deze methode:
In de auto alle deurenafsluiten met de centrale deurvergrendeling knop in het middenconsole.
Bestuurders deur openen, uitstappen en bestuurdersdeur op slot doen met de sleutel!
Ook een raar probleem waar ik achter ben gekomen. Ik kan niet alle deuren op slot doen als ik de sleutel in mijn deur steek en naar rechts draai! Binnenkort me bmw even laten uitlezen.
In de auto alle deurenafsluiten met de centrale deurvergrendeling knop in het middenconsole.
Bestuurders deur openen, uitstappen en bestuurdersdeur op slot doen met de sleutel!
Ook een raar probleem waar ik achter ben gekomen. Ik kan niet alle deuren op slot doen als ik de sleutel in mijn deur steek en naar rechts draai! Binnenkort me bmw even laten uitlezen.
draadbreuk in t scharnier van je linkerdeur of een defect van deurslot/cdv motor?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Meestal is het de motorkap schakelaar die het alarm laat afgaan.
Zit bij de passagier, aan het schutbord in de motorruimte.
Volgens mij kan je de stekker er af halen, en het alarm zo opnieuw testen.
Zit bij de passagier, aan het schutbord in de motorruimte.
Volgens mij kan je de stekker er af halen, en het alarm zo opnieuw testen.
Van de motorkapschakelaar gaat de interieurverlichting niet aan toch? Aan de poster; is ie al uitgelezen of weet je al meer?
@Bjorn In mijn eerste post heb ik duidelijk aangegeven dat het NIET de motorkap schakelaar is aangezien dat getest is.
@Alex Het blijkt de bestuurdersdeur te zijn. Op een 1 of andere manier sluit hij niet helemaal correct. Binnenkort even het paneel eraf halen om te kijken wat er precies mis is.
@Alex Het blijkt de bestuurdersdeur te zijn. Op een 1 of andere manier sluit hij niet helemaal correct. Binnenkort even het paneel eraf halen om te kijken wat er precies mis is.
Mooi, je hebt in ieder geval een aantoonbaar defect gevonden.. Dikke kans dat dat m dan ook is! Zoals ik al zei, controleer ook je draadboom door de deur (bij t scharnier); volgens mij geen bekend punt van de E46 maar per definitie een zwakker punt vanwege de plaats en beweging.
Succes en benieuwd wat de definitieve oorzaak blijkt.
Succes en benieuwd wat de definitieve oorzaak blijkt.
Nou, gister had ik mijn auto op alarm gezet.Ik gaf een lichte ruk aan de deurhandvat en mijn binnenverlichting sprong aan met als gevolg dat het alarm weer ging loeien. Meteen me gereedschapskist gepakt en het deurpaneel opengemaakt. Heb even de bekabeling bekeken, maar heb niks gevonden. Wat ik wel had gevonden was dat er een aantal schroeven helemaal niet vast zaten bijv. het deurmechanisme waar de deur op slot gaat maar ook andere elementen. Eenmaal toen ik het deurpaneel weer had bevestigd heb ik de auto op alarm gezet en een paar uur gewacht. Nog eventjes aan het handvat getrokken en op de deur zelf geduwd. Ik heb tot nu toe nog helemaal geen alarm gehoord! Hopelijk blijft dat zo.
Cool.. dat zijn helemaal de betere oplossingen!
Ik hoop dat het probleem opgelost is! Van het weekend de alarm erop houden en kijken of het dus daadwerkelijk heeft geholpen!
En???????
Niet gelukt, binnenverlichting ging na een paar uur weer aan en het alarm ging af. Laten uitlezen binnenkort. Dan zal ik weer een update plaatsen. Gister kwam de buurman aan de deur met het verhaal dat mijn binnenverlichting aanstond. Dus ik kijken en inderdaad! De binnenverlichting stond aan en ging helemaal niet uit totdat ik een duw in de bestuurdersdeur gaf en toen ging het licht wel weer uit..
Heel vreemd.