Airco en verbruik..
-
Bmw 525 Berline
Airco en verbruik..
Jongens ik rij bijna altijd met airco op maar onlangs zei iemand mij dat het redelijk wat scheelt qua verbruik.. is dit waar en zo ja scheelt dat echt veel??
Re: Airco en verbruik..
Hangt af of het warm is of niet. Er word gezegd dat dit wel 1L/km kan zijn.
Ik zet mijn airco alleen op als het nodig is, voor korte ritten zet ik al vlug mijn raam open ipv airco.
Heb dan ook het aanschakelen van de airco bij het drukken op de auto knop afgezet.
Ik zet mijn airco alleen op als het nodig is, voor korte ritten zet ik al vlug mijn raam open ipv airco.
Heb dan ook het aanschakelen van de airco bij het drukken op de auto knop afgezet.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Bmw 525 Berline
Ik hou enorm van koude lucht dus ik heb het bijna altijd op.. ma als ik echt weet dat het meer verbruikt ga ik het toch 'willen of niet' wat meer afzetten hoor..
:s:s
Heb gehoord dat het iets van 5% scheelt. Ik zie idd de actieradius iets omlaag gaan als die aanstaat. Heb hem alkwen met erg warm weer en in winter voor ontwasemen aanstaan. Panoramadak koelt ook prima bij een 20 plus temperatuur.
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
-
Stan (E39)
Ook ik deed hem eigenlijk maar af en toe aan en dan wanneer ik het echt nodig achte.
Onlangs werd mij bij een Airco beurt verteld dat het belangrijk is om de airco met enige regelmaat te laten draaien om de pomp in goede conditie te houden. Één van de redenen zou zijn dat de pomp zichzelf smeert maar daarvoor moet hij natuurlijk wel aanstaan. Voorkomen is beter dan genezen zeg maar!
Onlangs werd mij bij een Airco beurt verteld dat het belangrijk is om de airco met enige regelmaat te laten draaien om de pomp in goede conditie te houden. Één van de redenen zou zijn dat de pomp zichzelf smeert maar daarvoor moet hij natuurlijk wel aanstaan. Voorkomen is beter dan genezen zeg maar!
- 523iA E39 uit 01-1998 met BRC LPG3 systeem (2010-2020)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
in de praktijk kan t oplopen tot 10 % maar meestal blijft het iets eronder. Je verbruiksmeter in je toerenteller geeft dat direct en helder aan. Rijd maar eens op een vlakke weg op de cruise control een bepaalde snelheid; zet de airco eens een 20 seconden aan (of uit) en dan weer andersom. Je ziet de wijzerstand veranderen wat een idee geeft van het verschil.
Waarvan ik veel geleerd heb is;
1) de handleiding op dat onderwerp aandachtig doorlezen (klinkt suf maar staan vaak echt nieuwe dingen in)
2) eens een goeie aircoboer zoeken die je tips kan geven.
Waarvan ik veel geleerd heb is;
1) de handleiding op dat onderwerp aandachtig doorlezen (klinkt suf maar staan vaak echt nieuwe dingen in)
2) eens een goeie aircoboer zoeken die je tips kan geven.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan