soms schurend geluid bij rechtse bochten nemen ?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
tommy278

soms schurend geluid bij rechtse bochten nemen ?

Bericht door tommy278 » 05 aug 2012, 14:58

vraagje,

sinds een paar weken heb ik soms een schurend geluid die van het wiel vooraan rechts komt ( kant passagier) als ik een bocht naar rechts neem,

de laatste dagen word het erger heb ik gemerkt,

bij rechtdoor rijden hoor ik niks,enkel bij bochten naar rechts dus

het is ook niet altijd,soms schuurt het 10 seconden, en dan kan ik 20 min rijden zonder iets te horen.......

als ik de rem zachtjes indruk, heb ik het toch veel minder,
ik weet men lampje van de remblokken is gaan branden sinds 1,5 week geleden,
maar ik rij amper 50 km per week met de wagen,dus ik denk dat er nog wel marge genoeg is om nog even door
te rijden als dat lampje gaat branden, remschijven zie ik niks aan,toch niet aan de buitenkant van de remschijf,
ik heb de velg er niet afgehaald.......
wagen gaat binnen 10/08 ( gaat niet vroeger daar garage dicht is)

ik heb deze middag de wagen even opgekrikt en als ik aan het wiel draai dan hoor ik op
een bepaalde plaats heel lichtjes geschuur, maar is pak minder luid dan als ik er mee rijd, waarschijnlijk omdat
er geen belasting op het wiel zit dan ?

kan dit liggen aan het feit dan remblokken versleten zijn ? of kan het een wiellager zijn ?

wagen heeft 80.000 km gedaan

alvast bedankt,
grtz
tommy,

suikerstuutje

Re: soms schurend geluid bij rechtse bochten nemen ?

Bericht door suikerstuutje » 06 aug 2012, 12:55

Als je slijtage indicator gaat branden kan het best zijn dat je blokken echt op zijn...en let wel de indicator zit maar op 1 kant (remblok) dus kan het best zijn dat de andee al verder is versleten.

minada

Bericht door minada » 06 aug 2012, 14:27

Ik heb het ook een tijdje geleden gehad, toen was het die beschermkap over de schijf heen zit. Ik heb deze 1 cm verbogen en was er toen vanaf. Dus niet geschoten is altijd mis .

Gr, minada.

tommy278

Bericht door tommy278 » 16 sep 2012, 16:16

beste, bedankt voor het antwoord,

ik heb 2 weken geleden nieuwe remblokken geplaatst, ik zag nergens spoor van dat iets sleept of raakt,

die berschermkap waarjuist kan deze tegen aanlopen ?

na het vervangen van de remblokken is het geluid anders geworden, minder luid maar toch nog aanwezig,
ook bij het remmen blijf ik het horen, en nu ook blij lichtjes naar rechts afdraaien hoor ik het,
klink alsof er een steenje tussen de blokken en schijven zit, maar is het zeker niet,
alles nagekeken, en alles uitgeblazen met perslucht tijdens het vervangen van de remblokken,

kan dit een wiellager zijn ? heb het soms ook gewoon in het rechtdoor rijden, gaat weg en komt soms terug,
vervelend probleem want ik zie niks op het eerst gezicht..........

is er verder nog iets waar op ik kan letten , ? of het dit kan zijn ?

mvg
tommy,
Laatst gewijzigd door Rene08 op 17 sep 2012, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 09 okt 2012, 16:48

Om te controleren of het een wiellager is moet je de auto opkrikken en dan het betreffende wiel met de hand ronddraaien. Hoor je nu een brommend/schurend geluid dan zou dit het (kapotte) wiellager kunnen zijn. Zoals je omschrijft heeft ie het dan wel en dan weer niet. Een versleten wiellager (aan de voorzijde) hoor je voornamelijk bij (licht) insturen. Grote kans dat het het wiellager is bij jou als ik je beschrijving goed lees.

Wat wel belangrijk is dat de remblokken geheel vrij van de remschijf komen wanneer er niet geremd wordt. Wanneer de remzuiger blijft hangen blijven de remblokken tegen de remschijf gedrukt. De voorwielen zou je met de hand een zwier kunnen geven en dienen dan gewoon even te blijven draaien zonder direct afgeremd te worden door aanlopende remblokken.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”