Roestprobleem deuren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Holographic91

Roestprobleem deuren

Bericht door Holographic91 » 31 jul 2012, 17:58

Vandaag vielen me een aantal blaasjes op aan de binnenkant van de deuren tegen de naden aan. En ja hoor: roest, niet ernstig maar toch om het te laten zitten is niks.
Ik ben het al eens eerder tegengekomen op een forum. De naden van de deuren worden afgewerkt met een aparte laag kit. Onder deze "afwerk-kit" bevindt zich geen laklaag/zinklaag waardoor het staal na zoveel jaren gaat roesten (het staal ligt bloot). Is dit zelf te maken? Een beetje kleurverschil aan de binnenkant van de deuren is niet erg, maar welk soort kit wordt hiervoor gebruikt?

Ik stelde zelf voor om de roest eraf te schuren.
Brunox epoxy op te smeren
Alleen de juiste kit vinden en deze mooi zien glad te strijken en voor te behandelen zodat deze blijft zitten.
Afbeelding
Afbeelding

bmwhans

Re: Roestprobleem deuren

Bericht door bmwhans » 01 aug 2012, 08:22

Onder de kit zit nog veel meer roest,dat heb ik ook gehad met mijn auto dus de komplete kit rand moet er af,dit is haast niet zelf te doen,ik heb het laten doen.
1 deur en de rand van de motorkap 200 euro.
gr hans

Holographic91

Re: Roestprobleem deuren

Bericht door Holographic91 » 01 aug 2012, 13:18

Bedankt voor de reactie, ik ben vandaag langs een speciaalzaak geweest, heb carosseriekit gekocht en lak, ik schuur het zelf af en zet het in de brunox, het kitten/spuitwerk bekijk ik hoe dat mij vergaat. het kan in ieder geval niet meer doorroesten, is alleen maar oppervlakteroest.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”