Motorstoring M5
-
pluisman
Motorstoring M5
Het volgende paar dagen terug een melding tijdens het starten : Motorstoring , verminderd vermogen + DSC uitgevallen + wegrij assistentie uitgevallen + rem assistentie uitgevallen
hele rij met storingen dus, ik stukje rijden, reed als een natte krant, heel weinig vermogen. Gestopt en opnieuw starten, alle 4 de storingen weg, reed ook weer gewoon goed.
Aantal uur laten weer gestart, weer de storingen, uitgezet en aan gezet, nog steeds. Nu de volgende dag zelfde verhaal. Nu heb ik wel al even op het M5board zitten zoeken en 99% zeker is 1 van de 2 throttle accurators stuk, echter wilde ik dit even achterhalen door uit te lezen met INPA, nu heb ik al een aantal jaar een laptop staan met werkende INPA en NCS software, echter kan ik nu wel alles uitlezen behalve de motor.
Heb ik misschien een te oude INPA versie? een nieuwe accurator kost +- € 600 eurie en er zijn er zoiezo al 2 dus op de gok vervangen gaat me net wat te ver + het feit dat het ook best de idle controler of een sensor kan zijn.
inmand raar of een lokatie voor een verse INPA versie
hele rij met storingen dus, ik stukje rijden, reed als een natte krant, heel weinig vermogen. Gestopt en opnieuw starten, alle 4 de storingen weg, reed ook weer gewoon goed.
Aantal uur laten weer gestart, weer de storingen, uitgezet en aan gezet, nog steeds. Nu de volgende dag zelfde verhaal. Nu heb ik wel al even op het M5board zitten zoeken en 99% zeker is 1 van de 2 throttle accurators stuk, echter wilde ik dit even achterhalen door uit te lezen met INPA, nu heb ik al een aantal jaar een laptop staan met werkende INPA en NCS software, echter kan ik nu wel alles uitlezen behalve de motor.
Heb ik misschien een te oude INPA versie? een nieuwe accurator kost +- € 600 eurie en er zijn er zoiezo al 2 dus op de gok vervangen gaat me net wat te ver + het feit dat het ook best de idle controler of een sensor kan zijn.
inmand raar of een lokatie voor een verse INPA versie
- fastfisico
Re: Motorstoring M5
Welk bouwjaar is de M5?
Misschien kan ik 'm wel uitlezen. Ik zal het wel even bij mijn M5 proberen als ik tijd heb. (net vader geworden, druk, druk, druk)
Gezien de prijzen, moeten wij M5 rijders elkaar wel helpen
Gr. Ingvar
Misschien kan ik 'm wel uitlezen. Ik zal het wel even bij mijn M5 proberen als ik tijd heb. (net vader geworden, druk, druk, druk)
Gezien de prijzen, moeten wij M5 rijders elkaar wel helpen
Gr. Ingvar
Downsizing..... waar gaat dat heen met BMW.......
GEFELICITEERD!!!fastfisico schreef:(net vader geworden, druk, druk, druk)
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
- lekkerwijf1
Meneer luisman (neem ik aan) haha
Kom je uit overijssel ?
Groet Richard
Kom je uit overijssel ?
Groet Richard
-
pluisman
haha heet geen luisman....
net nog even aan het klooien geweest, echter heb ik INPA 5.00 dus een iets oudere heb wel 2 keuzes voor de s85 motor echter de gene die ik moet hebben doet het niet, en de versie van het andere bouwjaar doet het wel echter kan ik hier een aantal dingen niet mee uitlezen of addapteren onder het dus niet het juiste motorbouwjaar is.
Heb nog een dvd tje liggen met wat diagnose software, ook met inpa zal is kijken of hier misschien 5.02 op staat
net nog even aan het klooien geweest, echter heb ik INPA 5.00 dus een iets oudere heb wel 2 keuzes voor de s85 motor echter de gene die ik moet hebben doet het niet, en de versie van het andere bouwjaar doet het wel echter kan ik hier een aantal dingen niet mee uitlezen of addapteren onder het dus niet het juiste motorbouwjaar is.
Heb nog een dvd tje liggen met wat diagnose software, ook met inpa zal is kijken of hier misschien 5.02 op staat
- fastfisico
@Pluisman
Ik heb het zelfde probleem: Ook een oude INPA versie.
Ik heb het even getest op mijn M5, kan wel veel uitlezen maar niet alles.
Weet niet of het zomaar op te lossen is met de "daten" files. INPA geeft aan dat het niet de juiste versie is en dat er fouten kunnen ontstaan.
Als iemand de nieuwste daten files gevonden heeft, pm me even
Ik zal hier ook naar opzoek gaan.
gr. Ingvar
Ik heb het zelfde probleem: Ook een oude INPA versie.
Ik heb het even getest op mijn M5, kan wel veel uitlezen maar niet alles.
Weet niet of het zomaar op te lossen is met de "daten" files. INPA geeft aan dat het niet de juiste versie is en dat er fouten kunnen ontstaan.
Als iemand de nieuwste daten files gevonden heeft, pm me even
gr. Ingvar
- fastfisico
@Kos.be
Bedankt voor je felicitaties.
Toch het mooiste wat je kan overkomen..... nog mooier dan de M5...
gr. Ingvar
Bedankt voor je felicitaties.
Toch het mooiste wat je kan overkomen..... nog mooier dan de M5...
gr. Ingvar
-
pluisman
even een kleine update.
heb mijn INPA 5.00 geupdate met de laatste data van de E60, toen was nog niet alles in orde maar kon tenmiste wel de foute uit de DME uitlezen en addaptie waarde resetten, dit is noodzakelijk ver enkele vervangingen aan de motor.
Heb ook DIS maar weer terug op me laptop gezet en deze kwam met de zelfde fouten als INPA, en hiermee kan je ook de addaptie waarden resetten
Fout bleek : idle actuator cilinder bank 2
dus zojuist een nieuwe besteld zou maandag morgen binnen zijn.
zou iemand nog kunnen bevestigen dat cilinderbank 2 de bestuurderskant is???
heb mijn INPA 5.00 geupdate met de laatste data van de E60, toen was nog niet alles in orde maar kon tenmiste wel de foute uit de DME uitlezen en addaptie waarde resetten, dit is noodzakelijk ver enkele vervangingen aan de motor.
Heb ook DIS maar weer terug op me laptop gezet en deze kwam met de zelfde fouten als INPA, en hiermee kan je ook de addaptie waarden resetten
Fout bleek : idle actuator cilinder bank 2
dus zojuist een nieuwe besteld zou maandag morgen binnen zijn.
zou iemand nog kunnen bevestigen dat cilinderbank 2 de bestuurderskant is???