Broncky schreef:gooi die trackmax banden er beter af!!!
Ja man ga ik ook wel doen hoor!! Ga er ook Michelins laten opzetten maakt niet uit welke!! Ben geen bandenspecialist maar had ook al een vermoeden dat de 'Tracmax'en' niet veel waard waren.. . Och ja,dat zal de verkoper een worst wezen want hij heeft die laten opzetten om de auto te verkopen aan mij he.. .
Broncky schreef:Ze staan dan ook nog achteraan, waar onze bimmers het meeste grip nodig hebben
Je hebt dik gelijk!!
Broncky schreef:Zo'n banden zet je enkel achteraan als je lekker wil gaan driften
Zijn ze zo erg en goedkoop dan??
Broncky schreef:Ik zou trouwens zeker aanraden om in de winter goede winterbanden op te leggen,
als je zo bang bent van schuivertjes zul je bij een achteraangedreven voertuig nog veel angstige momenten beleven. 
Ik hou men hart echt al vast voor de winter.. zeker als het een strenge winter gaat worden met heel veel vries.. brrrrr... dan ga ik afzien denk ik met achtertrek. Och ja heb er al een oplossing voor gevonden hoor.. als het te hard vriest laat ik hem staan en pak ik een andere auto.. .
yltkdy schreef:Tja.. ik heb al paar 'kleine accidentjes' gehad door slippen bij regenweer/sneeuw.. dus ja heb er nog wat een trauma van overgehouden dus als het eenmaal begint te regenen of te sneeuwen rij ik echt wel heel rustig.. ook niet zooo overdreven dat er een heel file achter mij ontstaat maar toch.. je houdt die schrik levenslang in jou hoor.. .
Je blijft altijd voorzichtiger, dat klopt. Misschien is een slipcursus echt een goede optie voor jou. Zelfs als een auto slipt kan je hem altijd nog in controle krijgen, maar dan moet je wel weten wat je moet doen. Nooit BOING op je rem trappen, maar rustig, en zodra je voelt dat de auto begint te slippen meteen weer loslaten, rustig gas loslaten, koppeling intrappen en RUSTIG sturen en uiteraard snelheid aanpassen. Ik reed vroeger altijd tijdens skivakantie mee met een skileraar die het altijd een sport vond om zo snel mogelijk van A naar B te rijden over besneeuwde (berg)wegen, maar wel met verstand en ik heb me nooit een moment onveilig gevoeld bij hem in de auto en je leert er een hoop van. Hij heeft mij ook een hoop tips gegeven en het heeft mij al in vele winterse taferelen waar ik in de loop der jaren in gereden hebt geholpen. De grootste veroorzakers van ongelukken in de winter zijn mensen die veel te krampachtig gaan rijden en als het fout gaat boven op de rem gaan staan. Logische reactie, maar je bent wel meteen alle controle over je auto kwijt. Zo'n cursus kost een paar centen, maar je leert er enorm veel van en zal van jou een veel rustiger chauffeur maken in gladde omstandigheden en zal je dadelijk lachen om een gebeurtenis als dit.
Greetz,
Mike
Ja kan ik mss eens beter echt eens doen hoor.. want met zo'n schrik rijden bij regen- en sneeuwweer is ook maar niks hé.. en dan ga ik nu mijn eerste winter meemaken met achtertrek ook nog.. ook niet ideaal eh als je bang hebt van slippen??
