Voorstel tijd!

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Talma

Voorstel tijd!

Bericht door Talma » 21 jul 2012, 18:44

Na dit forum al een tijdje in de gaten gehouden te hebben, is het toch tijd om me even voor te stellen :)

Mijn naam is Niels Talma, 24 jaar en ik kom uit het Brabantse Veghel.
Op het moment ben ik nog niet in het bezit van een BMW, maar op 22-7 ga ik de eerste bekijken!
Ik ben aan het zoeken naar een 323i of 325i, omdat ik toch wat power gewend ben van mn vorige auto.

De reden waarom ik voor een BMW kies is omdat ik meer luxe, comfort en degelijkheid wil hebben in vergelijking met mijn vorige auto. Dat was een Toyota MR2 SW20 uit 1991, met als enige optie elektrische ramen en ABS -_- . Na ongeveer 2 jaar er aan gesleuteld te hebben was het toch tijd om de emmer eruit te doen. De motor verbruikte ongeveer 1,5 liter olie op 300km, roest kwam om de hoek kijken, en de rook die uit de uitlaat kwam zorgden ervoor dat de medeweggebruikers toeterden en seinden. Het was een leuke en hele fijne auto om te rijden, maar het zou te duur worden om alles te repareren, en dat was de auto gewoon niet waard.

Daarom is de MR2 eruit gegaan en komt er een mooie sedan ervoor terug!
Het wordt sowieso een E46 die de volgende opties moet hebben, de rest is mooi meegenomen:
- Climate Control
- Cruise Control
- Benzine
- Onder de 200.000 km op de teller
- Alarm
- Elektrische verstelbare spiegels
- Stuurbekrachtiging

Zover ik heb gezien is dit vrij standaard voor een E46, dus dat moet wel goed komen!

ydbmw

Re: Voorstel tijd!

Bericht door ydbmw » 21 jul 2012, 18:48

welkom :duim:
dat is zeker standaard ;)

suc6 met je zoektocht
bmw 525D e39 zilverxenon4800k philips
10watt oem led angel eyes

iedereen maakt typ fouten

Rene08

Bericht door Rene08 » 22 jul 2012, 11:19

Welkom Niels! :zwaai:

Talma

Bericht door Talma » 22 jul 2012, 21:11

Dank!

Ik ben vandaag wezen kijken voor de 323i, maar dat was hem niet geworden.
Teveel wat er aan moest gebeuren.
Daarom is het een 523i geworden!
Zowat Full option uit 2000 met toch iets meer dan 200.000km op de teller en automaat die heerlijk schakelt.

Morgen ga ik hem ophalen :) Heb er zin in! :D

E1000_E39

Bericht door E1000_E39 » 22 jul 2012, 21:34

Poging 3... -_-

Verstandige keuze! :duimen:
"Drive softly, but carry a big engine"

looneytune

Bericht door looneytune » 26 jul 2012, 20:01

E1000_E39 schreef:Poging 3... -_-

Verstandige keuze! :duimen:
Ja ik heb ook wat moeite om soms berichten erdoor te krijgen !

maar goed ontopic..welkom bij de BMW familie, hoeveel had de toyota gelopen ?

Talma

Bericht door Talma » 27 jul 2012, 11:17

Dank!

De Toyota had 250.000km gelopen.
De kop en alles daarboven had ik zelf met een vriend volledig gereviseerd.
Bleek later dat 1 cilinder niet in orde was en de olieschraapveren deden ook niet wat ze moesten doen, dus dat was wel balen. Als je wilt weten wat er allemaal aan de Toyota gedaan is, en wat er mis ging, kan je naar deze site: www.Project-MR2.nl. Dat is mijn eigen site met allerlei info over de auto en hoe we de wagen hebben gerestaureerd. Maar ik ga van de BMW geen project maken. De 523i heeft vrijwel alles al wat ik wil hebben en ik ben er erg tevreden mee!

Maar zeker nu ik een paar dagen in de BMW heb gereden wil ik echt niet meer terug!
Bij 140km/u merk je niet eens dat je zo snel rijd, omdat je amper iets hoort van de uitlaat en het geruis van de wind. Het geluid van de motor is ook top, en ook het geluid uit de standaard speakers. Ik ben nu aan het twijfelen of ik een setje DLS erin zal stoppen. Deze had ik ook in de Toyota zitten en de kwaliteit was echt top! Maar of het beter is als de standaard weet ik nog niet... Verder mis ik nog een klein beetje de lage tonen, dus ik ga nog even kijken of ik ergens een mooie sub kan vinden die onder een stoel past. Ik wil er in ieder geval geen in de kofferbak. De tijd van het harde dreunen ben ik al een tijdje voorbij, dus ik ga nu voor een wat beschaafder geluid :)

jeffrey82

Bericht door jeffrey82 » 27 jul 2012, 20:12

Welkom bij de club.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”