achter verhogen
- bozotheclown
- Contacteer:
achter verhogen
Hoi allen,
Ik heb een 320d touring (100KW) met e60 velgen.
T ziet er aardig uit maar achter raakt de band bij het drempel af rijden de wielkast, boven. Beetje jammer. Nou heb ik er versterkte veren achter onder, nieuw en is het probleem minimaal maar minimaal is te veel:) hoe krijg ik die kont verder omhoog zonder die veren weg te mikken en op zoek te gaan maar langere versterkte veren? Kan ik iets met schotels? Dikkere rubbers boven en/of onder de veren?
Help:)
Mvgr,
Patrick
Ik heb een 320d touring (100KW) met e60 velgen.
T ziet er aardig uit maar achter raakt de band bij het drempel af rijden de wielkast, boven. Beetje jammer. Nou heb ik er versterkte veren achter onder, nieuw en is het probleem minimaal maar minimaal is te veel:) hoe krijg ik die kont verder omhoog zonder die veren weg te mikken en op zoek te gaan maar langere versterkte veren? Kan ik iets met schotels? Dikkere rubbers boven en/of onder de veren?
Help:)
Mvgr,
Patrick
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: achter verhogen
je heb wel erg veel rubber op je velg als je het mij vraagt
goeiedag, wat voor maat banden liggen daar onder?
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
je kan veerwegbegrenzers nemen, of inderdaad een dikkere rubberen ring boven en onder je achterveer monteren. Zelf zeg ik (met alle respect voor smaak en keuze); regel gewoon ff een set origineel voor op een E46, prima verkrijgbaar en zal stukken beter rijden.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
- DJLeonardo
Als het deze is:

en daar ziet het wel naar uit dan klopt de afrol omtrek iig niet. Ook de spoorbreedte niet (en dat is duidelijk te zien) en zijn ze met adapterringen geplaatste want het zijn e60 velgen. Dit ga je nooit goed krijgen.
Voor de e46 zou er een 225/50/16 bande op moeten ipv 225/55/16. Maar die ET waarde klopt ook niet en dat lijkt me niet zo lekker rijden.

en daar ziet het wel naar uit dan klopt de afrol omtrek iig niet. Ook de spoorbreedte niet (en dat is duidelijk te zien) en zijn ze met adapterringen geplaatste want het zijn e60 velgen. Dit ga je nooit goed krijgen.
Voor de e46 zou er een 225/50/16 bande op moeten ipv 225/55/16. Maar die ET waarde klopt ook niet en dat lijkt me niet zo lekker rijden.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- bozotheclown
- Contacteer:
Klopt, 225/50/16 zou de bandmaat moeten zijn en er zit 225/55/16 op
BrianGT schreef:Krijg het gevoel dat de rolomtrek niet klopt, kan dat?
- bozotheclown
- Contacteer:
Die velgen zijn het idd en het was niet helemaal de bedoeling maar ik had me op voorhand niet ff verdiept in welke ET waarde min en max lekker onder een e46 gaat en dacht zo uit het blote koppie dat 225/55/16 de juiste maat was en nou heb ik een soort mini 'kampsjaakbreed' effect;) #oops
Nou heb ik deze, met te groot rubber bovendien maar het rijdt heerlijk en de snelheidsmeter had een kleine afwijking (wat niet vreemd is natuurlijk) en die is nu weg. #gelukbijeenongeluk
Ik vraag overigens niet naar iets goed krijgen, ik vraag naar tips om de kont van mijn auto hoger te krijgen;)
Ik lees overal van alles over veerschotels ed en blokken tussen de veren maar blokken heb ik ooit, lang geleden, wel geprobeerd en die kan je verliezen:) Dus een iets minder kwetsbare oplossing zou lekker zijn. Veerschotels zijn dacht gewoon vast dus ik kan het ff niet plaatsen en heb niet al van alles geprobeerd dus ik gooi het in de groep.
Grtz,
Patrick
Nou heb ik deze, met te groot rubber bovendien maar het rijdt heerlijk en de snelheidsmeter had een kleine afwijking (wat niet vreemd is natuurlijk) en die is nu weg. #gelukbijeenongeluk
Ik vraag overigens niet naar iets goed krijgen, ik vraag naar tips om de kont van mijn auto hoger te krijgen;)
Ik lees overal van alles over veerschotels ed en blokken tussen de veren maar blokken heb ik ooit, lang geleden, wel geprobeerd en die kan je verliezen:) Dus een iets minder kwetsbare oplossing zou lekker zijn. Veerschotels zijn dacht gewoon vast dus ik kan het ff niet plaatsen en heb niet al van alles geprobeerd dus ik gooi het in de groep.
Grtz,
Patrick
DJLeonardo schreef:Als het deze is:
en daar ziet het wel naar uit dan klopt de afrol omtrek iig niet. Ook de spoorbreedte niet (en dat is duidelijk te zien) en zijn ze met adpaterringen geplaatste want het zijn e60 velgen. Dit ga je nooit goed krijgen.
Wat jij nu onder je auto hebt liggen klopt gewoon niet en kan nog gevaarlijk zijn ook.
Je wielomtrek is dermate toegenomen dat je ABS, ASC of DSC in de war kan raken bij noodgevallen.
De remkracht verdeling en stabiliteit controle gaan immers uit van de normale wielomtrek en hier
wijk je nu vanaf.
Je snelheidsmeter is trouwens gewoon aan te passen met bmwscanner, je rijdt op deze manier stiekem flink meer km dan je denkt en registreert.
Per rondje leg je 7cm meer af en je wiel draait er aardig wat.
Je wiel is ook ruim 22mm hoger als normaal, staat een beetje vreemd.
Ik heb zelf 225/50/16 onder mijn touring en ik kan je verzekeren dat dat ook heerlijk rijdt ;-)
Terug naar de juiste maat is veel simpeler als veren aanpassen.
Je maakt mij niet wijs dat een BMW hierdoor lekkerder gaat rijden.
Je wielomtrek is dermate toegenomen dat je ABS, ASC of DSC in de war kan raken bij noodgevallen.
De remkracht verdeling en stabiliteit controle gaan immers uit van de normale wielomtrek en hier
wijk je nu vanaf.
Je snelheidsmeter is trouwens gewoon aan te passen met bmwscanner, je rijdt op deze manier stiekem flink meer km dan je denkt en registreert.
Per rondje leg je 7cm meer af en je wiel draait er aardig wat.
Je wiel is ook ruim 22mm hoger als normaal, staat een beetje vreemd.
Ik heb zelf 225/50/16 onder mijn touring en ik kan je verzekeren dat dat ook heerlijk rijdt ;-)
Terug naar de juiste maat is veel simpeler als veren aanpassen.
Je maakt mij niet wijs dat een BMW hierdoor lekkerder gaat rijden.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
-
Cabrio Bob
rubbers van een E36 Compact "Schlechtwegepaket": komt ie 22mm hoger te liggen, bmw nr 33 53 1 091 952
schijnt gewoon onder een E46 te passen.
E46 "Schlechtwegepaket" : 14.5 mm hoger, bmw nummer 33 53 1 094 754
schijnt gewoon onder een E46 te passen.
E46 "Schlechtwegepaket" : 14.5 mm hoger, bmw nummer 33 53 1 094 754
Die afwijking dat is nog wel een minimaal iets op zich, die afwijking is namelijk een marge die ervoor zorgt dat je niet harder rijd dan dat er op de teller wordt aangegeven. Die is er namelijk bewust in gebouwd. Wat ik zou doen is niet zoveel moeite ervoor doen om alles enigszins non aanlopend te krijgen achterin, wat ik gewoon zou doen is deze set velgen verkopen voor een aardig prijsje en daarvoor een 16" originele E46 voor terugzoeken. Echt waar, het duurt misschien iets langer, maar ik denk dat je er achteraf meer baat bij hebt. Als je van alles gaat uitproberen kan het namelijk ook veel duurder worden dan het kopen/ruilen voor een andere set. Echter, ik zie dat dit topic al een tijd geleden gepost is, dus wie weet heb je al een oplossing?bozotheclown schreef:Die velgen zijn het idd en het was niet helemaal de bedoeling maar ik had me op voorhand niet ff verdiept in welke ET waarde min en max lekker onder een e46 gaat en dacht zo uit het blote koppie dat 225/55/16 de juiste maat was en nou heb ik een soort mini 'kampsjaakbreed' effect;) #oops
- bozotheclown
- Contacteer:
Klopt:) Hoewel niet opglost, wel ondervangen door een mooi setje e90 velgen te gebruiken waardoor er niets verhoogd hoeft te worden. Buiten dat zie ik mijzelf die aangereikte e36 oplossing nog wel toepassen omdat ik fan ben van bodemspeling en nog wel eens op plekken kom waar de weg 'minder' is:)
Allen, dank.
Allen, dank.