Stuur met SMG op een auto zonder SMG

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
rick.bosch

Stuur met SMG op een auto zonder SMG

Bericht door rick.bosch » 19 jul 2012, 11:07

Hallo,

Kan een SMG stuur aankomen, echter heb ik geen SMG. Ik snap dat de flippers niet zullen werken maar kan dik de rest van het stuur wel gewoon aansluiten?

Ik bedoel dus of het aansluit gedeelte van de SMG een aparte aansluiting is en niet zit verwerkt in het normale aansluit gedeelte?

Gr. Rick
BMW 120d | 2007 | 163pk

Richel88

Re: Stuur met SMG op een auto zonder SMG

Bericht door Richel88 » 19 jul 2012, 11:40

Rick..

Beetje afhankelijk van wat voor een smg stuur je hebt, maar als je een automaat rijd kun je die flippers wel aansluiten op de automaat, en dus werkend krijgen.
Overige functies op het stuur zijn inderdaad werkend te krijgen, als je al de multifunctie-toetsen op je huidige stuur hebt zitten, gewoon plug and play. Anders is het een extra stekker oppikken bij de dealer en deze aansluiten (is een na-inbouw kit voor te krijgen)
Edit:
ik zie dus dat je geen automaat rijd, dus enige wat je zou kunnen doen is de flippers aansluiten en iets anders mee aansturen...niet echt heel functioneel, maar dan heb je iig nog wat aan de flippers haha.

En de knoppen op het stuur kun je gewoon op de sleepring insteken, als je het stuur verwisseld..

De flippers zijn ook afneembaar trouwens..dus als je alleen het smg stuur neemt voor het dikkere stuur, dan kun je ze er ook afhalen. Waarom neem je trouwens niet gewoon een M-stuur dan?
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

rick.bosch

Re: Stuur met SMG op een auto zonder SMG

Bericht door rick.bosch » 19 jul 2012, 11:57

Oke, bedankt voor de info! Kan dat stuur aankomen voor 250 incl. airbag dus dat vindt ik wel een mooie prijs?

Heb helaas geen automaat dus kan de flippers niet aansluiten, kan er inderdaad nog wel wat anders op aansluiten haha!

Bedankt!
Edit:
Stuur is helaas al verkocht.. -_-
BMW 120d | 2007 | 163pk

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”