Dag BMW kenners.
Ik heb een probleem meteen E30 325i waar ik niet uitkom.
Al rijdend heb ik na +-10km het probleem dat de brandstofdruk weg begint te vallen. Voornamelijk voorbij een bepaalde stand van het gaspedaal, ik schat voorbij 30% van de gaspedaalslag.
Hij begint dan in te houden en brandstofdruk valt dan weg naar 1 bar.
Als ik de auto uitzet en weer start is het probleem weer en x aantal km weg.
Waar zou het aan kunnen liggen? De volgende items heb ik al vervangen/gedaan; brandstofpomp, brandstoffilter, drukregelaar en reinigen injectoren.
Kan het iets met gaskleppositiesensor of luchtmassameter van doen hebben?
Wegvallen brandstofdruk E30 325i
Re: Wegvallen brandstofdruk E30 325i
nog steeds aan het struggelen Harm? Jeetje.
Oke, alles in de aanvoerlijn is gecontroleerd, vervangen, etc.
Maar hoe zit het met de retourleiding? Ik heb er eentje opgespoord op het internet met precies hetzelfde euvel. Ook een nieuwe pomp erop gezet, injectoren gereinigd, filter, etc.
Retourleiding naar de tank verstopt...bij de tank zelf.
Oke, alles in de aanvoerlijn is gecontroleerd, vervangen, etc.
Maar hoe zit het met de retourleiding? Ik heb er eentje opgespoord op het internet met precies hetzelfde euvel. Ook een nieuwe pomp erop gezet, injectoren gereinigd, filter, etc.
Retourleiding naar de tank verstopt...bij de tank zelf.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

Ja, nog steeds niet opgelost. Heb er 10.000km geleden compleet nieuwe leidingen en slangen ingezet, dus lijkt me onwaarschijnlijk. Maar zal het voor de zekerheid checken.
Maar als de retour dicht zou zitten, zou je toch juist drukverhoging krijgen in deellast?
Gezien het feit dat het euvel tijdelijk weg is als ik de auto uit en aan zet lijkt het me een elektronisch probleem, en niet een mechanisch.
Maar als de retour dicht zou zitten, zou je toch juist drukverhoging krijgen in deellast?
Gezien het feit dat het euvel tijdelijk weg is als ik de auto uit en aan zet lijkt het me een elektronisch probleem, en niet een mechanisch.
bij een reset:
-injectoren worden electrisch weer gesloten.
-DME relais en brandstofrelais worden weer opnieuw aangetrokken.
(De pomp krijgt dan weer opnieuw 12V).
Als of het DME- of als het brandstofrelais zijn kracht verliest en niet aangetrokken blijft, krijgt de pomp geen 12V meer en gaat vanzelf de druk weg.
P.s. je hebt waarschijnlijk nog een elektrische klep in de retour leiding zitten, vlak onder het gasklephuis. Zegt deze "click" als je het contact aanzet?
Werkt deze slecht of niet, kan dat in warme toestand problemen geven. En dat heb je.
-injectoren worden electrisch weer gesloten.
-DME relais en brandstofrelais worden weer opnieuw aangetrokken.
(De pomp krijgt dan weer opnieuw 12V).
Als of het DME- of als het brandstofrelais zijn kracht verliest en niet aangetrokken blijft, krijgt de pomp geen 12V meer en gaat vanzelf de druk weg.
P.s. je hebt waarschijnlijk nog een elektrische klep in de retour leiding zitten, vlak onder het gasklephuis. Zegt deze "click" als je het contact aanzet?
Werkt deze slecht of niet, kan dat in warme toestand problemen geven. En dat heb je.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

Beide relais heb ik ook nieuw vervangen pas trouwens. Dus dat kan het ook niet zijn. En ik heb ook een rechtstreekse 12v drukschakelaar op de pomp gezet om, zodra het probleem het doet, de pomp handmatig aan te sturen. Maar dat geeft dan geen verschil. Dus de aanvoerdruk blijft goed.